>Nam-i diger ask

>

Venedik-Istanbul: nam-i diger ask.
Bu iki sehre karsi hissettigim tum duygulari 27 harfe sigdiran bi sergi.
Ben ve benim gibi bir Venedik asigi olan R. nin bu sergiye kosa kosa gitmesi kacinilmazdi tabii:)
Ilk soyleyebilecegim sey muzeye ulasim cok kolay. Ben annem sayesinde en uzun yolu secmeye aliskin oldugumdan, bu kadar kolay gitmek beni sasirtti:p Kabatastan 22, 22R gibi pek cok otobus tam muzenin onunden geciyor. Zaten otobusten iniyorsunuz, bahcenin icine giriyorsunuz ve hayran hayran bakinarak ilerliyorsunuz (evet, her seferinde boyle oldu benim icin) tam mutlu mesut ilerlerken guvenlik kontrolunden geciriliyorsunuz ve butun buyu bozuluyor:P
Binanin icine giriyorsunuz ve Istanbul’un da Venedik’in de tarihcelerinin bizim ev kadar buyuk bir salonda duvarlarda yazili oldugunu goruyorsunuz. (Evin kucuklugunden degil canim, salonun buyuklugunden:P) Sonra tek tek tarihi eserler karsiniza cikiyor, Osmanli kaftanlarindan tutun, yabanci arastirmacilarin Dogu hakkinda yaptigi arastirmalar haritalar vs yer aliyor.
Bana kalirsa en etkileyici yani donem haritalari ile Dogu’yu tanitan kitaplardi. Kitaplar boyle parca pincik olmus, tavladan Arap harflerinden falan bahsediyorlar­čÖé Ve cizilen haritalar tahmini, olculeri falan cok tuhaf. Marmara denizi, Karadeniz’den daha buyuk cizilmis bi tanesinde misal­čÖé
Harita demisken o meshur “yurek seklinde dunya haritasi” da oradaydi.
Sanki soyle bikac yuzyil geriye gitmis gelmis gibi hissettim. O kadar guzel hazirlanmis ki bir daha gitsem yine kalirim saatlerce vallahi. Hazirlayanlarin eline saglik.
Dipnot: R.cigim artik Correr Muzesi’ne gidemedigin icin uzulmene gerek yok, bak neredeyse tum eserleri gorduk:p

This entry was posted in gezi, sergi. Bookmark the permalink.

One Response to >Nam-i diger ask

  1. cul (R) says:

    >Asigim tabi ya­čśÇ ordan guzel baska bi sehir var mi dunyada ? yalansa sole S­čśÇ ben cok begeniyorum begendim begenmeye devam edicem­čśÇ artik bi dahakine beraber gidicez.ayrica yazilarina bloguna ayni hizla devam:D bu moral bozuklugunda ya da kol agrisinda cok iyi gidiyo :Dseviliyosun!

Leave a Reply

