>İstanbul görünümleri / Hippodrome

>Hihi şimdi görgüsüz bir müzeye gitmiş her haltı bloga koyuyor diyeceksiniz… Ama Pera Müzesi gerçekten çok güzel. Her katta ayrı sergi vardı, hangi birini koyayım yani :))

Meselaaa Hippodrome’da yani at meydanında, Roma-Bizans’tan başlayıp Halide Edip Adıvar’ın tarihi konuşmasına kadar at meydanı kültüründen bahsediyor. Bu da Hippodrome asansör kapısı:

İstanbul görünümleri’nde Osman Hamdi Bey’in tabloları bile vardı… Buyrun size Kaplumbağa Terbiyecisi ile Müzisyen:
Ve aylar önce R. ile Venedik sergisinde şifresini çözdüğümüz, ayrıca fotoğrafını çekmemize izin verilmeyen tabloyu buldum! Ben kafaya taktım mı tam takarım:p Fotoğrafını da çektim onlara inat, oh mis gibi oldu.
Bir de şu tablo çok hoşuma gitti, klasik İstanbul resmi olmadığı için belki. Hani bildiğimiz bir İstanbul silüeti vardır ya, denizden bakınca cami minareleri falan görünür. Milyonlarca aynı konuda tablo… Bu resmi klasiği geri plana attığı için sevdim.
Fotoğrafları telefonumla çektiğim için renkler çok soluk gözüküyor maalesef:(
This entry was posted in gezi, müze. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

