>Babaannemden inciler

>Babaannem her yaşlı gibi hep eski zamanları anlatır ama benim istediklerimi değil. Dinleye dinleye ezberlediğim, X kişisinin düğünü, annesinin bacağının kırılışı ve ev işlerine başlaması, dedemle nasıl evlendiği derken benim bebekliğime gelip; köşedeki bakkaldan balık kraker isteyip yerken uyuyakaldığımı, koltuğun altına saklanıp sıkışıp orda uyuduğumu vs anlatır, sonra 2000li yıllara dönüp “İşte böyle büyüdünüz..” der😀

Bu durumda asıl merak ettiğim şeyleri öğrenemem tabii ki. Gelibolu’da, cepheye birkaç ötede doğan bir kadın olarak çocukluğunda yaşadığı şeyleri kurcalarım ben hep. Bugün ilk defa o zamanlarla ilgili bir şeyler anlattı, ben de hemen buraya not düştüm🙂

  • Çanakkale Savaşı’ndan sonra Atatürk ve askerleri babaannemlerin köyüne gelmiş. Babaannem o zaman dünyada yok tabii ki, babası da 15 yaşında falanmış. Atatürk’ün atı sakatlandığı için büyükbüyükbabamın atını almışlar. Daha sonra bir top arabası denize düşmüş, onu çıkartmak için yine büyükbüyükbabamın hayvanlarını kullanıp orduda kullanmak üzere almışlar. Buna üzüldüğü diye büyükbüyükbabam, babasından ağır laflar işitmiş.

  • Savaş sırasında civardaki bütün köyler kilometrelerce geriye çekilmiş.. Buralardaki tepelerde o zamandan kalma bir sürü hendek var hala.

  • Burada Rumlar Türklere Dimitri, Türkler de Yahudilere Çorbacı dermiş🙂

  • Gelibolu cidden ilginç bir yer. Her yeri tarihi eser dolu ve hiçbiri değer görmüyor. Mesela Türklerin Rumelinde aldığı ilk kale olan Çimpe Kalesi’nde, kardeşimle direksiyon çalıştığımızı ve bizi sokak köpeklerinin kovaladığını söylesem durumun vehametini anlarsınız…

Babaannem ancak bu kadarcık şey anlattı. Ondan sonra yine benim çocukluğumu anlatmaya başlar diye tekrar soru soramadım😀

This entry was posted in ilginc. Bookmark the permalink.

2 Responses to >Babaannemden inciler

  1. Gizzy says:

    >benim babaannemde aynen böyle ben bi şey sorarım o başka bi şey anlatır ama olsun yaşlılarla iletişim kurmak çok farklı ve bir o kadar güzel bi şey…

  2. >bence de, bazen çok ilginç şeyler anlatıyor ama o noktaya gelmek biraz uzun sürer:p

Leave a Reply

