>Metrobüs muhabbetleri

>Hayatımın yarısı metrobüste geçtiğinden ve çoğu insanın bu araçtan başka seçeneği olmadığından, sabah-akşam gözümün önüne bir “Türk insanı” profili seriliyor. Her lafa balıklama atlayan, kafasına göre yargılayan, ayıplayan, susması gerektiği yerde konuşan-konuşması gerektiği yerde susan.

Ben otururken yanımda en fazla 30 yaşında çocuklu bir kadın ayakta duruyordu. Sonra yanımdaki koltuk boşaldı, ben de kaydım o gelsin diye. Çocuğu da annesine direndi kucağına oturmayacağım diye (bu arada çocuk 3 yaşında en fazla) ben de bir saat sonra kimya vizesine gireceğim için kimya kitabına gömülmüş durumdayım. Bir adamla aramızda geçen konuşma aynen şöyle:

-Bak şimdi sen de ileride evleneceksin, çocuğun olacak. O zaman senin çocuğun da metrobüste böyle yerde oturacak.

-???? (Olayı kavrayamamış insan bakışı)

-Bak üniversite öğrencisisin bunu analiz edebilirsin diye düşünüyorum. Mesela böyle çocuklu bayanlara yer vermek gerekir ya da çocuğa yer vermek gerekir.

-Nasıl bir tepki vereceğini bilemem ki, her çocuğu kucağıma mı alayım?

(Adam öbür tarafa döner)

-İşte bu 12 eylül darbesinin sonuçları. Gençlerimizi kendi istedikleri gibi yetiş…

-PARDON DA SİZ OLAYI İSTEDİĞİNİZ GİBİ YORUMLUYORSUNUZ, BEN AYAKTA DURAMIYORUM, MİDEM BULANIYOR VE DEFALARCA KUSUYORUM BUNU MU İSTİYORSUNUZ YANİ? BİLMEDEN KONUŞMANIZA GEREK YOK, ÜZÜLMEME SEBEP OLUYORSUNUZ.

-Hayır kızım, bunun seninle bir alakası yok. Ben sana ithafen konuşmuyorum. Faşistler belli bir dönem insanlarını bu şekilde yetiştirdiler. Bunlar Amerika’nın oyunları. Sen çok masumsun, hiçbir şeyden haberin yok. 30 yaşındaki insanlar bile böyle davranıyorlar halbuki sen daha çok küçüksün.

(Bu sırada benim suratım ablak bir ifade ve zaten sinirli olan bünyenin gözler dolmaya başlar.)

Amca iner. Yanımdaki kadın gülümser, iyi günler canım deyip iner. Metrobüsün yarısı iner. Ben ne olduğunu anlayamamış bir şekilde sınava giderim.

This entry was posted in metrobüs. Bookmark the permalink.

2 Responses to >Metrobüs muhabbetleri

  1. cul (R) says:

    >insanlar bazen cok korkutucu olabiliyorlar =)aman dikkat!

  2. >korkutucudan ziyade şaşırtıcı🙂

Leave a Reply

