>Romeo & Juliet

>Dün tiyatroya da gittiğimizden bahsetmiştim. Sadabad Tiyarosu’nda Romeo & Juliet’i izledik. Bu şehir beni hep şaşırtıyor; çünkü İstanbul’da bilmediğim çok yer olduğunu fark ettim, oraya ilk defa gittim hatta Kağıthane’ye de sanırım ilk defa…

Kültür Merkezine girdiğinizde bekleme salonunun kostümlerle dolu olduğunu görüyorsunuz, oyuncu kostümleri ile İSÖM’deki öğrencilerin yaptığı el işleri.

Oyuna gelince… İlk defa bütün izleyicilerin ayakta alkışladığı bir oyun gördüm. Kaldı ki daha fazlasını bile hak ediyorlar. Klasik Shakespeare repliklerinin yanında kendi ekledikleriyle, görselleriyle (özellikle kıyafetler ve ışık oyunları) ve sahnedeki halatların başını çektiği sembolizmle harika bir şey çıkmış ortaya. Uzun ve günümüzde pek tercih edilmeyen ağdalı sözlerden oluşan senaryo bile oyundan etkilenmemi engelleyemedi. Bütün gün yürümüş olmanın yorgunluğuna rağmen hem de🙂
Kostümler ne kadar ilginç değil mi? İnsan izlerken gözlerini alamıyor. Romeo rolündeki Mert Turak, Juliet rolündeki Ece Özdikici ve oyunun yönetmeni Kemal Başar’a ayrıca teşekkür etmek lazım.
This entry was posted in tiyatro. Bookmark the permalink.

9 Responses to >Romeo & Juliet

  1. >Harika görünüyor, gidip izlemeyi çok isterdim. Shakespeare metinlerinden hiç bir zaman bıkmayan biri olarak bu yazı için teşekkür ediyorum.

  2. Abra!* says:

    >Mert Turak' ın perfrmansını Romeo için yetersiz bulanlar çok sanıyorum ki. Aksi bir görüşü görmek güzel.

  3. >Gece Kütüphanesi; Benim Shakespeare'e aşırı bir hayranlığım yoktu aslında ama oyunun bu halini izledikten sonra metne de oyunculara da hayran olmamak elde değil.Abra!* ; Ben tam tersini düşünüyorum, Ece Özdikici'yle çok uyumlu bir ikili olmuşlar bana göre.

  4. Modafobik says:

    >Gez babam gez number 2Eheheh (: Ben de uzun zamandır kendime böyle kocccaa bigün ayıtmak istiodum. Ama mangal ve lunapark var planlarımda, günü tiyatroyla bitiririm bakarsın belli mi olur (:

  5. >o zaman bunu da planlarına eklemelisin🙂

  6. >readerım da gördüm yazını hemen atladım :)) bende bu ctesi gidicem kısmetse🙂 çok merak ediyorum oyunu sende böyle anlatınca ctesiyi iple çekiyorum .. cevahirde de iki oyun var gitmek isteyenler olursa onlar da harika hem oyuncuları hemde konusu çok iyi.. sezon kapanmadan gitmek lazım..

  7. >evet, ben de orada Vahşet Tanrısı'nı izlemek istiyorum Zerrin Tekindor'dan dolayı ama bakalım, plan çok; uygun zaman yok🙂

  8. >cnm benim cevahirde sadece profesyonel ve ne dersin azizim di galiba bunlar var biri salon 1 de diğeride salon 2 de .. yoksa ben mi yanlış biliorum dur sana link veriyim ..http://www.istdt.gov.tr/turkce/aylik_program/bu_ay_program.asp?lngStageID=5

  9. >linkte de vahşet tanrısı var🙂 ama bu ayki gösterimleri bitmiş. mayıs ayı için de bilgi vermemişler henüz. ama illa ki sergilenir, ben de izlerim bir gün.

Leave a Reply

