>Apollon Tapınağı

>Ekşi Sözlük’e giriyorum ve kocaman bir başlık:
DİDİM’DE APOLLON TAPINAĞININ SURLARININ YIKILMASI

Her yaz Didim’e gittiğimde hayranlıkla izlediğim yer Apollon Tapınağı.

Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın açıklamaları çok ilginç:
“Aydın’da üç tarihi mekanda bu tür projelerimiz var. Apollon Tapınağı’nda, proje karışıklığı nedeniyle yanlış anlamadan kaynaklanan bir inşaat başlangıcı olmuş. Evraklarımızı hazırlıyoruz. En kısa zamanda belediyeye müracaat edip Aydın Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu’ndan aldığımız izinler doğrultusunda beton ve inşaat malzemesi kullanmadan hafif konstüriksiyondan hediyelik eşya mağazası ve gişeyi yapacağız. Ayrıca yıkılan sur duvarlarını da orijinal haline getireceğiz. Kalıcı bir inşaat yapmayacağız.”

2500 yıllık bir tarihi bir alanda “yanlış anlama” söz konusu olabilir mi? “Aaa pardon ya, yanlışlıkla biz yıkmışız burayı.” Bu mudur açıklaması? Yenisini yapmakla olsaydı, kendi kafamıza göre bir Atlantis inşa eder köşeyi dönerdik, zekice değil mi? Kültür ve Turizm Bakanlığı, tüm bu değerlerin koruyucusu olması gerekirken tarihi eserlerin tamamını yok olmaya terk ettiği gibi, bir de kendi elleriyle yıkılmasına izin veriyor. Bu açıklama bile tarih bilincinin ne kadar zayıf olduğuna öyle bir kanıt ki…

This entry was posted in sinir ve ötesi. Bookmark the permalink.

4 Responses to >Apollon Tapınağı

  1. C3Moi says:

    >ben bölgeye yakın oldugum için kulaktan duyma bilgilere de sahip oluyorum ama böyle bişey yok galiba ekşi sözlüğe her zaman inanmamak gerekir.

  2. >aynı şey haber sitelerinde de yazıyor, sadece ekşi sözlüğe dayanarak yazmadım tabii ki🙂

  3. pelininstyle says:

    >Ya gecenlerde bir arkadasima utanmasalar Efes'i yakar arap ortakli 5 yildizli otel ya da alisveris merkezi yaparlar demistim. goruyorum ki abartmamisim

  4. >az bile söylemişsin, benzeri durumlar var zaten

Leave a Reply

