>Copying Beethoven

>Dün televizyonda izledim, Türkçe’ye “Beethoven’ı anlamak” olarak geçmiş. Olaylar Beethoven’ın iyice sağır olması ve notalarını güzelce yazması için danışman olarak işe başlayan Anna Holtz ile başlıyor. Benim için en etkileyici olan sahne şu aşağıdaki fotoğraftaki gibi. Arkası dönük olan Beethoven senfoniyi bitiriyor. Nefes nefese, büyük bir sessizlik… Anna Holtz koşuyor, yüzünü izleyicilere çeviriyor ve o anda Beethoven “gözleriyle duyuyor” çılgınlarca alkışlayan seyirciyi…

“Müzik… Havadaki titreşimler, Tanrı’nın nefesidir insanın ruhuna hitap eden. Müzik, Tanrı’nın dilidir. Biz müzisyenler Tanrı’ya en yakın olan insanlarız. O’nun sesini duyarız, dudaklarını okuruz. O’nun ismini söyleyen Tanrı’nın çocuğunu dünyaya getiririz. İşte biz müzisyenler böyle insanlarızdır. Ve böyle değilsek hiçbir şey değilizdir…”

“Tanrı bazılarının kulağına fısıldıyor… Benimkine ise bağırıyor. Ben bu yüzden sağır oldum!”
This entry was posted in film. Bookmark the permalink.

3 Responses to >Copying Beethoven

  1. Modafobik says:

    >Son söz noktayı koymuş yav, çok merak ettim valla en kısa sürede alıp izlemeliyim!

  2. burkan says:

    >müzik ruhun gıdasıdır:D

  3. >Modafobik; bence de izlemelisin, etkileyici bir film.Burkan; "Klasik Müzik Rehberi" aldım, bol bol besleyeceğim seni hehe🙂

Leave a Reply

