>İstanbul Japon Festivali

>Cemal Reşit Rey’de çok güzel bir etkinlik vardı pazar günü: İstanbul Japon Festivali. Açıkçası ben bu kadar eğlenceli bir şey beklemiyordum ama inanılmaz keyifliydi. En başta genellikle ev hanımlarından oluşan bir koro çıktı karşımıza, yerel Japon şarkılarını seslendirdiler:

Anlamadığımız şarkılar gırla giderken bir anda “Üsküdar’a giderken ikeeenn” nağmesi hepimizi şaşırttı!
Derken bu ufacık, şirin teyzeler gelip seyircilerin arasına oturdu. Ben pür dikkat izlerken, bir Japon teyzecik bana gelip ellerinde tuttukları bayraklardan ve çiçeklerden verdi :)) O sırada aşağıdaki ablamız geleneksel Japon Dansı’nı icra ediyordu. -kendisi daha sonra oryantal kıyafetlerle göbek attı, o da ayrı mesele-
Daha sonra geleneksel Japon sazı ile şarkılar söylendi; sazın sesi biraz sert. Bence bizim müzik aletlerimiz ona bin basar🙂

Ayrıca sazı çalan kadının yanındaki de öğrencisiymiş ve yalnızca 7. sınıfa gidiyor…

Ama festivalin en küçüğü bu kızcağız değildi… Aşağıdaki fotoğrafın en sağ köşesine bakın, hah! İşte o küçümen bir Japon :))

Göremeyenler için:
Arada çıkan modern dans gösterisine öyle hayran kaldım ki doğru düzgün ne fotoğraf ne video çekebildim üzgünüm… Kendimi toparlayabildiğimde davul ekibi iş başındaydı :
En sonunda dansçılarla davulcular seyircilerin arasına inmesin mi! Tam bir festival havası oluştu, Türk-Japon herkes oynamaya başladı falan, enteresan oldu🙂
Tüm bunlar bittikten sonra gidip dansçılarla fotoğraf çektirdik, adımızı özel kağıtlara Japonca yazdırdık, bir de Aykut Uslutekin’in fotoğraf sergisini gezdik… Çok güzel bir gündü, organize eden herkese tebrikler!

P.S: Aslında Japonya’ya gitsem pek dikkat çekeceğimi sanmıyorum, zira ben de 1.60 boya ve ufak gözlere sahibim… Ne dersiniz denesem mi ki?
 
Ayrıca da ben buraya bol bol video koymayı planlıyordum fakat o kadar uzun sürdü ki yüklenmesi, sinirlenip vazgeçtim. Yok mu bunun kısa yolu yahu!

This entry was posted in gezi, sergi. Bookmark the permalink.

13 Responses to >İstanbul Japon Festivali

  1. Modafobik says:

    >Ahahah süpermiş yahu!🙂 İlginç ttabi Japonlar, bambaşka bir ırk (: Bu arada photobucket hesabınla video yüklemeyi denesene?

  2. >photobucket hesabım mı? (Teknoloji özürlü francesca iş başında)

  3. >Keşke benim de haberim olsaydı giderdim!Tüh,çok üzüldüm şimdi!

  4. >Başlığı panelde ilk gördüğümde "İstanbul Jazz Festivali" diye okudum ya :)Sayfana gelince bi şaşkınlık oldu tabi. Anlattıkların çok heveslendirici cinsten, orada olmayı isterdim bende.Seyircilerin aralarına karışmaları ise çok samimi bir hareket geldi bana ya. Çok güzel yani. İnsanın kanı kaynıyor okurken bile çekik gözlü kardeşlere :)Senin adına sevindim, darısı bizim başımıza😉

  5. Telekinesis says:

    >Bu etkinliği kaçırdığıma nasıl pişmanım anlatamam. En azından anime manga festivallerini kaçırmadım

  6. >japon kültürü pek ilgimi çeken bir kültür değil aslında ama ben de izlemek istedim fotoğrafları görünce, çok imrendirici anlatmışsın yav.

  7. >Kitap Kurduyum Ben; bu yılın sonuna kadar daha çok bu tarz etkinlik olur bence, 2010 Japon yılı ya ondan. Daha önce de Japon Kültürü Sergisi falan vardı onlara da gitmiştim, bu konuyla ilgili bir web sitesi vardı ama bulamadım şimdi :(Hayalin Derinlikleri; evet ya yanımda bir sürü Japon bulunca garipsedim yani, hele fotoğraf çektirirken falan kanka olduk geyşa kıyafetli teyzelerle :)) umarım sana da denk gelir, gidersin :)Telekinesis; ben de animeleri sevemiyorum bir türlü ya, ısınamadım hala ama adına sevindim tabii :)sophie'nin dünyası; teşekkürler, ben de çok bayılmıyorum aslında ama ilginç geldiği için gittim ve çok güzeldi, artık ilgimi çekiyor🙂

  8. Modafobik says:

    >Off Francescacım🙂 yahu bu arada orjnl adını öğrenemedim bi ara sölersen sevinirmphotobucket yaz googlea bi site cıkcak, üye ol foto ve video sitesi oraya yüklediklerinin urlsini html düzenle kısmında yapıştır halledersin, kolay ve güzel🙂

  9. Telekinesis says:

    >Kültürü yakından tanımak lazım. Yurtdışında kulda 1 oda arkadaşım japondu çok düzgün bir ahbabımdı. Yemek konusu hariç her türlü anlaşıyorduk. Hoş o çok temiz çocuktu ben fırlamaydım.Yıllardan beri Aikido ile uğraştığımdan japoncaya da aşinalığımdan iyi geçindik.Animeye nasıl ısınamadın anlamadım ama manga okumak benim için en büyük keyiflerden biridir. Roman tadında mangalar var tavsiye ederim ki okumayı seviyorsun.

  10. >Kolaymış cidden yahu tamamdır, yeni videolarla karşınızda oluciim :p Orjinal adım mı hahah:D Selen benim adım ama Francesca işte sanal isim hesabı.

  11. >Gördüğüm kadarıyla çok şirin insanlar ama dayım bir Japon şirketinde çalışıyor ve tüm Japonlardan nefret ediyor😀 bilemiyorum belki de bakış açısıyla ilgilidir, belki de iş konusunda daha farklı davrandıkları içindir… Psikopatça anime izleyen arkadaşlarım vardı, ben sevemedim. Ama manga okumayı denemedim hiç, aslına bakarsan fırsatım olmadı. Denemek lazım, belki severim Telekinesis🙂

  12. Telekinesis says:

    >Olur mu ? olur… denediğinde yorumlarını muhakkak duymak isterim ve analiz yaparız😀

  13. >Okuyunca yazarım buraya illa ki, o zaman ilk yorum senden olsun :))

Leave a Reply

