>1001 İcat Sergisi

>

Bilerek serginin bittiği tarihte yazıyorum ki yazımı, en azından gidemeyenler görsün🙂  Buradan sonra New York’a gidecekmiş duyduğum kadarıyla. Aslında gitmeyi de hak ediyor, oldukça iyi hazırlanılmış bir organizasyon.
En başta Avrupa ülkelerinin “karanlık çağlar” olarak adlandırdığı ancak İslam Medeniyetleri’nin altın çağını yaşadığı dönemle ilgili kısa bir film izletiliyor. Daha sonra içeriye, bu elektronik donanımların yanına geçiyorsunuz.
İşte bu benim en sevdiğim kısım: “Filli su saati”. El-cezeri’nin yaptığı bu saat, hem bir sürü anlam içeriyor hem de değişik bir çalışma sistemine sahip.
İnternette şöyle bir açıklama buldum: “El Cezerî kendi yaşadığı yerin doğal ortamında böyle bir hayvan olmamasına rağmen, saati bir filin üzerine oturtmuş, bu Hint medeniyetini simgeliyor. Filin karnına yerleştirilen ve saati çalıştıran su düzeneği antik Yunanı, inip çıkan ejderhalar Çin’i, sarıklı robotlar İslam dünyasını, kalenin üzerinde duran Zümrüd-ü Anka kuşu da antik Mısır medeniyetini temsil ediyor. Kısacası medeniyetler saati diyebiliriz buna…”
Ben daha çok somut şeyleri incelemeyi sevdiğimden olsa gerek, bütün o elektronik tablolarla pek haşır neşir olamadım.

Örneğin bu tablonun altında bir buton var, basınca hangi İngilizce kelimenin hangi Farsça kelimeden geldiğini gösterip tek tek eşleştiriyor.

Takıların arasında kendini kaybetmiş bir anne‘ye sahip olarak söylemeden geçemeyeceğim, Adil Birsen’in İstanbul‘u temsil eden tasarımı:

                                        Tıpla ilgili bölümler:

                                       Bunlar da daha teknik kısımlar:

                       Son olarak Hezarfen Ahmet Çelebi:
This entry was posted in sergi. Bookmark the permalink.

10 Responses to >1001 İcat Sergisi

  1. Mia Wallace says:

    >1 ay önce ben de burdaydım ama akşam vakti olduğundan bu kadar güzel fotoğraflar yakalayamamıştım🙂

  2. Telekinesis says:

    >gerçekten harikaydı

  3. >ayy o kadar gitmek istedim ki bu icatları görmeye bi türlü sultanahmete geçemedim :/ en azından burda görmüş oldum cnm eline sağlık ..

  4. >Mia Wallace; çalabilirsin, kendi fotoğrafın gibi kullan :pTelekinesis; sergi mi yazı mı? (narsizm)Berra'nın Çöplüğü; rica ederim, amaç bu zaten🙂

  5. Telekinesis says:

    >yazı😀 (sarcasizm)

  6. >Yine insanı meraktan çatlatan bir yazı… :)İnsan dokunmak, orda bulunmak istiyor ya. Demek insanın keşif dünyası, bilinmezi merak eden yapısı asrın şartları değişik olsa bile değişmiyor…Her seferinde o asra uygun ve gayet içi dolu icatlarda bulunabiliyor. İnsan aynı insan demek…Çok güzeldi benim için, teşekkürler francesca…

  7. >Telekinesis; çok ayıp!Hayalin Derinlikleri; kesinlikle öyle, her dönemde çoğunluktan ayrılıp farklı işler ortaya çıkaran insanlar bulunuyor ve her dönemde dışlanıyor.. Çoğunun kıymeyi yüzyıllar sonra anlaşılıyor. Çok teşekkürler ayrıca🙂

  8. Hkki says:

    >güzel segiiymiş

  9. Anonymous says:

    gecenın bırınde gıdıp uce kadar muhtesem bır gezıntıyle gormek muthıstı🙂

  10. Geceleri açık oluyor mu ki?

Leave a Reply

