>Semerkant

>Dün arkadaşımın evinde feci halde ev hanımı olduk. Fal bakıp Müge Anlı izlemeler mi dersin, bulaşık yıkamalar mı, kendi evime gelip yemek yapmak mı…-İnanır mısın şu satırları yazarken ağlıyorum-

Ama bugün çok farklı bir ruh halindeyim. Şu sıralar o kadar çok yağmur yağıyor ki, resmen hüzünleniyorum sürekli. Vakit olsa Semerkant’ı yeniden okuyacağım, tam bu havaya yakışan bir romandı…

Semerkant’ı okumakta çok geç kaldım aslında, itiraf ediyorum… Bazen böyle oluyor işte, farklı farklı kitapları araştırayım derken gözümün önünde duran kocaman bir Amin Maalouf eserini atlamışım yıllar boyu.

Benim gibi bir tarih delisi için inanılmazdı. Ömer Hayyam’la başlayıp, özel bir ilgi duyduğum Alamut’la devam eden, ucu Titanic’e bağlanan bir başyapıt…






Kitaplarımı genellikle konularına göre sıralarım. Bir de süslü bir bölüm var; en sevdiklerim.


Semerkant da o bölümde yerini alacak.

This entry was posted in kitap. Bookmark the permalink.

19 Responses to >Semerkant

  1. ribelle_ says:

    >Hayatımda hiç tarihi roman okumadım, ama okumayı çok istiyorum çünkü pek ilgim yok, sen biliyonmu öle çok ilgisi olmayanı bile sürükleyebilcek tarihi roman ?

  2. >Boleyn Kızı serilerinden başlayabilirsin mesela, hem sürükleyici hem uzun, ilgin artar o zaman:) Semerkant da öyle.

  3. Modafobik says:

    >Müge Anlı da izlemişseniz tam ev hanımı modu olmuş yaani hehe (: Ben de tarih delisiyim ama valla sınavlar falan kitaba başlayabilceğimi düşünmüyorum:/ Ama şu dönem geçsin bi okunacaklar listesine ekledim bile🙂

  4. >Sorma ya kendime inanamadım bir an :)) artık önümüzde bayram tatili var, ne bileyim yarıyıl tatili var (o da pek uzak oldu be) bir ara oku mutlaka🙂

  5. 8ex-en8 says:

    >sabahları annemde izlio ..! ve onu kesmek istiorum.

  6. uysalanne says:

    >Alamut dan sonra okuduğum semerkant romanıydı. tarihi olaylar her zaman ilgimi çekmiştir bu iki kitap hala aklımın bir köşesindedir . Elizabeth Kostova nın Tarihçi adlı romanını da tavsiye ederim( okumadıysanız tabi..)sevgilerimle.

  7. Mia Wallace says:

    >Ya o kadar erken arkadaşınla uyumuyordunuz seni tebrik ediyorum🙂

  8. tinker says:

    >en sevdiklerini hangileri?

  9. >Mia Wallace; nasıl yani o kadar erken? :)tinker; Alamut, İkarus'un Kanatları, Kimya Hatun, Babil'de Ölüm İstanbul'da Aşk, Tutankamon Olayı diye liste uzar gider..🙂

  10. >Bi yerde yağmur lafı geçince niyeyse benim ilgim istemdışı birşekilde oraya kayıyor. Yağmurlu havalarda insan bir hüzün doluyor dediğin gibi. Empati yapabilen insanlarda daha çok görülür ama bu. Gökyüzünün ağlayaşına şahit olup, kendi içlerinde yaşıyorlarmış gibi… Sanırım onlardan birisin francesca…Bilmem yanılıyor muyum ?😉

  11. >8ex-en8; Ben senin yorumunu nasıl atlamışım yahu! Müge Anlı'yı izleyen annelere sahip olan her insan onu kesmek ister, benim de içim karardı, bir paranoyak oldum yahu :)uysalanne; okumadım ama not aldım, bulabilirsem okurum🙂 Alamut benim de en sevdiklerim arasında. Sevgiler.Hayalin Derinlikleri; empati olayını abarttığımı düşünürdüm hep ama yağmurun bununla ilgili olabileceğini hiç düşünmemiştim… Çok teşekkürler bu güzel yorum için🙂

  12. >Lisede okudum ve inan süper ifade etmişsin bayıldığım kitaplar arasındadır!

  13. >STİL DİREKTÖRÜ; ben daha bu yaz okuyabildim ama fırsat bulabilsem tekrar okuyacağım, o kadar sevdim yani Eda Abla🙂

  14. >Oku bebeğim aferim senin o güzel aklına öperim

  15. >Nasıl da şımarıyorum burada! Öptüm ben de🙂

  16. >hasan sabbah🙂 ne adammış🙂

  17. >Değil mi, bulaşmadığı yer kalmamış🙂 Ama onun gibi insanların mutlaka dibe vurduğu bir nokta var ve hayatta kalmak için bu kadar hırslı oluyorlar.

  18. james mayer says:

    >Semerkant 10 numaradır, zaten bence Amin Maalouf'un bütün kitapları kütüphanenin en güzel köşelerini hak ediyorlardır

  19. >Aynen öyle, kendisine ayrı bir hayranım🙂

Leave a Reply

