>Adalet Cimcoz: Bir yaşamöyküsü denemesi

>

Gariptir ki, belli dönemlere damgasını vuran insanların bir kısmı el üstünde tutulurken; bir kısmı da silinip gidiyor.
Mine Söğüt, Dublaj Kraliçesi Adalet Cimcoz’un hatıralarını toplarken en çok bundan yakınmış. Beyoğlu Pasajlarından birinde bir poşet içinde bulmuş Adalet’in; arkadaşlarının deyimiyle “Ada”nın yüzlerce fotoğrafını.
Adalet Cimcoz; yakın sanat tarihinde önemli bir yere sahip, zira yıllarca yüzlerce filme dublaj yapmış; uzun süre açık kalabilen ilk özel sanat galerisine sahip olmuş ve pek çok sanatçıya destek vermiş.

Herkesin anlaşmış gibi söylediği cümle: “Çok çirkindi ancak etrafına ışık saçardı.”

Bazı kadınlar sadece doğuştan gelen güzellikleriyle değil, yaptıklarının güzellikleriyle ışık saçarlar. Adalet Cimcoz da bunlardan biriydi herhalde. Kitapta o kadar çok vurgulanıyor ki başarıları, insan hayran olmaktan kendini alamıyor; “keşke ben de böyle olsam” diye düşünüyor.

Biyografi türüne biraz ilginiz varsa, bu kitabı okumalısınız. Özenli bir biyografiden, farklı bir dünyaya açılacaksınız.

This entry was posted in kitap. Bookmark the permalink.

13 Responses to >Adalet Cimcoz: Bir yaşamöyküsü denemesi

  1. CEPAYNASI says:

    >okumalıyım…teşekkürler:)

  2. >CEPAYNASI; öneririm, rica ederim :)8ex-en8; bu yazıdan da anlıyoruz ki güzel olmamak başarılı olmaya engel değilmiş🙂

  3. Bellavista! says:

    >bana bir şey daha öğrettiniz frencesca.. vizelerim biter bitmez okuyacağım

  4. !ancelina! says:

    >bizi bilgilendirdiğin için teşekkürler böyle yazılara edense bayılıyorum yeni şeyler öğrenmek herzaman beni heycanlandırıyor…okumalıyım.

  5. >biyografilere bayılırım. bulduğum hepsini okurum.tenk yu fran.:)arada kendinin dışına çıkıp, dünyayla ilgilenmek ne güzel di mi.insan, kendisiyle uğraşınca, başkalarına ulaşamıyor. vefa da iyi.

  6. >Bellavista!; oku bence de, beğeneceksin kesinlikle :)!ancelina!; rica ederim, ben de öğrenmeye bayılıyorum; o yüzden böyleyim hehe🙂 okumalısın.deepblueeagle; rica ederim, ben de çok severim🙂 insan biyografi okurken, karşılaştırma imkanı buluyor; kendini de daha iyi tanımış oluyor aynı zamanda.

  7. Modafobik says:

    >En ufak bilgim bile yoktuu, cahil miyim ne?!? Süpermiş yaa merak ettim şimdi bak🙂

  8. >Estağfurullah canım, ben de okumadan önce habersizdim bu detaylardan🙂

  9. >not lındı, teşekkürler.güzel paylaşım.

  10. >Rica ederim, teşekkürler🙂

  11. absolut says:

    >bırcok fılmı seyredılır kılan, dünyanın en güzel seslerınden bırı…mutlaka enteresan bır bıografısı vardır. okumak gerek..cok sagol:=)

  12. >Evet cidden ilginç bir karaktere sahip, okumak gerek bence de. Rica ederim🙂

Leave a Reply

