>Sürgündeki Prenses; Süreyya

Bu kitaba başlamadan önce, Süreyya’nın kişiliğinden bu kadar etkileneceğimi bilemezdim. Öyle bir insan ki, kendisine yönelen tüm eleştiri oklarına, tüm suçlamalara karşı dimdik yanıt veriyor; her şeyi doğal bir güzellikle kabul ediyor.

Örneğin; Hürriyet’in sitesinde Süreyya hakkında yazanlar şöyle:
“Zümrüt yeşili gözleri, film yıldızlarını kıskandıracak güzelliğiyle dünyada ona ilk görüşte aşık olmayacak erkek var mıydı acaba? Buna krallar da dahil. Nitekim İran Şahı Rıza Pehlevi de Süreyya İsfendiyari Bahtiyari’nin güzelliğine kayıtsız kalamadı. Bu zümrüt gözlü, kimselerin bakmaya kıyamadağı kızla dünyaevine girdi. O artık Prenses Süreyya’ydı… Bir masal prensinin eşi, sarayın kıymetli çiçeği, tüm dünyanın dikkatini üzerinde toplayan güzeller güzeli bir prenses. “

 Fotoğraflar da Süreyya için yazılanları doğruluyor gibi:

Benim gibi hem tarih hem biyografi meraklıları için önemli bir eser bu. Çünkü Prenses, hem hatıralarına hem de İran tarihine ışık tutmuş. Ayrıca kitabın sonunda eski eşi Rıza Pehlevi’nin yazdığı bölümler de var. Tek kötü ihtimal, kendinizi o masal dünyasına kaptırıp kendi yaşamınızı sorgulamaya başlamanız🙂

This entry was posted in kitap. Bookmark the permalink.

8 Responses to >Sürgündeki Prenses; Süreyya

  1. mergiz says:

    >oha kadın insan değil yalnız! nişantaşı gülleri bunu görse depresyona falan girerdi kesin! şükür ki heteroseksüelim ama bi Süreyya var! :)tanıştırmış oldun beni kitaplan, aliciğm, okuyaciğm! tenks!

  2. !ancelina! says:

    >hmmm,okumalıyım;)

  3. >Rica ederim🙂 Ki estetiği bırak, makyajın bile çok yaygın olmadığı bir dönemden bahsediyoruz; gerçekten çok güzel bir kadın. Bir de eğitimli işte, anlatıyor İsviçre'de lise okudum, yok Fransa'da ortaokul okudum falan :)!ancelina!; okumalısın🙂

  4. >heeey kitap kurdu. hızlı okur seni.ne hoş bir kitap okumuşsun.biyografötör :)))

  5. >Güzel kitaptı, çok sevdim. Kitaptan çok Süreyya'yı sevdim ama. Bunu okuyalı bayağı oldu da, anca yazabildim🙂 Biyografilerin sonu yok🙂

  6. >blogumda bir mim'in vaaaaar🙂

  7. >Merak ettim,detayları..Süreyya da hakket güzelmiş :)Bende bir adet mimin var🙂 onu da cevaplarsan sevinirim..Mutlu haftalar :))

  8. >deepblueeagle, ZELİHA-UMUTSEPETİ; teşekkürler mim için🙂 En kısa zamanda yazmaya çalışacağım ama perşembeden önce mümkün görünmüyor:/

Leave a Reply

