>Katherine & Aşk

>Dikkat! Bu yazı hem bir kitap, hem bir mim hem de mergiz‘in tezine yardım amacı taşımaktadır. 


Önce kitaptan başlayalım. Bayramdan önce, bayramda ne okusam diye düşünüyordum. Elime “Kalbimdeki aşkı sana vereceğim” diye bir kitap geçti. İsmini duyunca bir irkildim, neden böyle bir şeyi almışım diye, pembe romanlardan hazzetmiyorum pek. Sonra üstündeki “son yüzyılın en iyi tarihi romanlarından biri” ibaresini görünce sebebini anladım. Kitabın orjinal adı “Katherine”miş, bunu bu şekilde çevirenleri de kınıyorum.



Katherine Swnford, İngiliz Kraliyet Ailesinin atalarından; Tudor soyunu oluşmasına sebep olan kişilerden biri. Bu Elizabeth’ler, Anne’ler hep torunları oluyor Katherine’in. Amma velakin hiç babaannelerine çekmemişler diyebilirim. Çünkü Katherine aşkı için tüm mal varlığını bırakıp da, metres olmayı kabul eden bir kadın. En sonunda da bu yaşamdan dolayı lanetlendiğini düşünüp hacca giden, yıllar sonra sevgilisi Lancester Dükü John Gaut ile evlenebilen bir aşık. Sonu mutlu bile olsa, Katherine’in bütün hayatı John’a adanmış; bu adanmışlığın getirdiği yıpranmanın yanısıra halk isyanları yüzünden pek çok sıkıntı yaşamış. Güçlü ve etkileyici bir karakter; Tüm Tudor’lar gibi güzel ve kızıl saçlı.


Hazır aşktan bahsediyorken de mergiz’in “Size göre aşk nedir? Bir ilişkiden neler beklersiniz?” mim-tezine (en bilimsel mimimiz) cevap vereyim dedim. 

*Bana göre aşk güvendiğim birini, tamamıyla hayatımda hissetmektir.

*Dediğim gibi; güvendiğim biri. Yarı yolda kalmayacağımdan emin olmalıyım. Bana güvendiği gibi, kendine de güvenmeli; paranoyakça davranmamalı. Çılgın kıskançlıklar, kısıtlamalar ve kırıcı kavgalar olmamalı. Kırıcı kavgalar dedim; çünkü her ilişkide tartışma illa ki olur. Önemli olan bunu en olumlu şekilde sonuçlandırabilmek ve unutulmayacak, ağır sözler sarf etmemek. Ne bekleyebilirim ki bir ilişkiden başka. Zaten benim aşık olacağım adam büyük ihtimalle benimle aynı zevkleri taşır, bir şey anlattığımda “o ne yaa?” diyorsa direk soğurum. Müzikten anlamalı, tek anladığı konu futbol olmamalı; kendine ait bir yaşantısı olmalı onun da. Her şeyini bana göre ayarlasın istemem mesela. Böyle olduğunda bir taraf çok beklenti içine giriyor; kıskançlıklar artıyor vs. İşte böyle mergizciğim daha ne diyeyim ki. 

Şimdi başını belaya sokacağım insanlar olacak. Bu mimi cevaplayınca bir de mergiz‘e gönderseniz ne güzel olur!



bellavista,Mia Wallacedeepblueeagle8ex-en8LeahModafobik ilk aklıma gelenler. Ama ben yine de bu yazıyı okuyan herkesi mimliyorum, oh be!

-O tezin sonuna kendi ismimi de istiyorum :p –

This entry was posted in kitap, Mim. Bookmark the permalink.

16 Responses to >Katherine & Aşk

  1. 8ex-en8 says:

    >Teşekkür ederim bunu yorumlamak istiyordum zaten🙂

  2. voodoo says:

    >Ben bu mimi sonra yazmayı çok istiyorum😐

  3. >8ex-en8; hadi bakalım, yaz sonra da mergiz'e gönder; sen de birilerini mimle bir hayrımız olsun kıza:pvoodoo; yazarsan çok güzel olur ve gönder tabii ki🙂

  4. mergiz says:

    >çoooook teşekkür ederim!🙂 şindi bu ne ola ki diyenleriniz olacak önce bi açıklama ihtiyacı duyayım sevgili bloggerlar.efenim size göre olan tanımları alıyoruz ve bunlardan teker teker ölçek maddesi çıkarıyoruz (hep hazır olmaz, merak etmeyin biz kendi tanımlarımızı da koyduk :)). o ölçek maddelerini daha sonra insanlara uygulayıp ortaya çıkan sonuca göre de bi makale yayınlıyoruz🙂 şimdi "nie böle bloglarda uuraşıyosun ki?" diyenlere de açıklama yapayım, okulda falan 200 civarı kişiye ulaştık, ama odak grubumuzun daha fazla insana ihtiyacı var. "ne çıkarsa kardır" hesabına blog, facebook falan kullanıyoruz işte😀 bi de ricam "aşk bi sudur, iç iç kudur eheheh" tarzı yorumlar olmaması. :)başta francesca mckennitt olmak üzere, yorumlarını esirgemeyen ve ve blogunda bahseden herkese teşekkürler! :)of çok uzun yazmışım, artık susma vakti.susiim dedim ama durduramıyorum, hatun, bu kitap ilgimi çeken 2. kitabın oldu. aldım notu kenara. zaten brit sevgim var, iyice pekişti😀 tatil gelse de okusam🙂

  5. >seni seni kitap kurdu. :)kitap isimleri çevirileri. haklısın. vurucu olsun diye uyduruyorlar bazen.:)aşk, ne güzel yazmışsın.:)kendine ait yaşantısı olmalı. ya bu çok önemli bence de.mim. sağol. yaparım bir ara.yaa bir dolu mim oldu. bir dolu ödül. yazacak çok şey var :))

  6. >mergiz; rica ederim efem, diyorum ya en bilimsel mimimiz :p Ne güzel ya, birileri böyle "sen yazınca okudum" falan deyince çok hoşuma gidiyor, bir anda köşe yazarı havalarına falan giriyorum :)) Bende brit sevgisi yok ama merakı var, çok didikliyorum bu konuları :)deepblueeagle; bana bu isim vurucu değil de 3. sınıf aşk hikayeleri ismi gibi geldi; halbuki yazsa oraya Henry Tudor'un büyükannesi diye kapış kapış giderdi:p mimlerin hepsini bir arada çıkartırsın işte, blogda şikayetini gördüm de sen özellikle aşk konusunda yazmayı seviyorsun diye mimledim yine de🙂

  7. >ödülün var bende🙂

  8. Bellavista! says:

    >biri AŞK mı dedi ??!!! ah, ben oradan ayrılalı çok oldu tatlım ! :))

  9. >Özetle pratik bir zekaya sahipsin sevgili francesca. Katherine,mim,tez.. bloğum büyüdüğünde sizin ki gibi olacak ablası..;)

  10. >deepblueeagle; gördüm, yorumladım, yazacağım yakında da :))Bellavista; ben farklı mıyım sanki?🙂 Yazsan sadece fikirlerini yeter. Yazmak istemiyorum dersen de, zorla yazdıramam ya :)) Güzel döktürürsün diye düşünmüştüm.crazywomenrosemary; hahah hiç böyle düşünmemiştim, teşekkür ederim🙂 Gurur duydum hihi :p

  11. Bellavista! says:

    >bana kazanan yalnızdır kitabını ödünç verebilir misin🙂 hem bende bununla alakalı güzel bir hikayeye sahibim. eminim sende de var🙂

  12. >Veririm tabii ki de, tam anlayamadım sebebini🙂

  13. bilge says:

    >Merhabalar aşk sevgilinin topal bacağını düz görmektir..sevgi ve dostlukla..

  14. >Teşekkürler; ileteceğim bunu, sevgiler🙂

  15. >komik fraaan komik fraaaan :)))))

  16. >deep bazen şaşırtıyorsun beni yahu, bir bakıyorum ordasın bir bakıyorum burdasın :))

Leave a Reply

