>Zamyad gününde bir yıkım

>Her ayın 28’i Zamyad günüdür antik İran mitolojisine göre. Zamyad, toprağın bereketini arttırır; doğayı düzene sokarmış, antik Yunan’daki Kibele gibi. Binalar ayın 28’inde inşa edilir, fidanlar ayın 28inde dikilirmiş. 


Zamyad; uğurlu gün. Zamyad’ın kutlandığı zamanlardan 2500 yıl sonra… 2010 kasımının 28’inde bir tarihi kül ettik. 


Haydarpaşa’yı görünce içim sızladı bugün. Tüm o yara beresine rağmen ihtişamından bir şey kaybetmemişti. Tarihi yarımadaya gittim; Eminönü, Sultanahmet, Çemberlitaş, Beyazıt… Benim İstanbul’u yaşadığım yerler. Hepsiyle vedalaştım artık. Biliyorum ki zamanla yok olacaklar. Tarihi koruyacak, savunacak insanlar kalmadı artık burada. Olanları da yok etmek çok kolay onlara göre; bir kıvılcım yetiyor da artıyor bile.
This entry was posted in sinir ve ötesi. Bookmark the permalink.

14 Responses to >Zamyad gününde bir yıkım

  1. burkan says:

    >diğer ayın zamyadında da şu ampuller bi sönsede kurtulsak şunlardan nolur ya allahım bi mucize nasip et yarabbim. özelleştiremeyince yaktı şerefsizler tarihimizi…

  2. >Tam emellerine ulaşamadılar burkan ama oradan buradan şuradan mahvediyorlar bir şekilde..

  3. Bero says:

    >Anılarım mekanı, 08:15 vapuru ile okula giderken her sabah şöyle bir baktığım, ada vapurunda Fransız turistlere elimle işaret edip "işte bakın o güzel bina Haydarpaşa Garı'dır" dediğim yer.İçim buruldu.

  4. >Benim de, farklı farklı. Anlatmak istedim burada ama gizleyesim geldi birden yeniden; üzüldüm.

  5. >ne akıllıca ve duyarlı bir yazı.senin tarzın kimsede yok fran.

  6. >Teveccühünüz efendim, teşekkür ederim🙂

  7. Bellavista! says:

    >ve artık gittikçe sonuna gelmeye başladık sanki dünyada güzel olan her ne varsa

  8. >Sanırım öyle bella😦

  9. >Oldum olası duyarlı olamadık Tarihi Eserlerimizi koruyup,kollama konusunda,hazin,yazık.

  10. >Öyle evet. Üzülmekten başka bir şey gelmiyor elimden ne yazık ki. En baştakiler duyarsız ilk, o sebepten.

  11. >Yangın üzüntüsünün üzerine belki teselli edebilirim seni..Bloğumda ödülün var .:))

  12. >Nötrleştim şimdi:p Çok teşekkürler🙂

  13. Özlem says:

    >Baştakiler her şeyi o kadar iyi biliyolar ki,artık olumlu bakılcak bi tarafı yok hiçbi olayın.Bugün haydarpaşa garının yanmasına göz yuman yarın o direkten türk bayrağı indiğinde yine aynı şekilde bakıcak aval aval.Ama biz hala kendi yağımızda kavrulalım,her şey cayır cayır yanıp kül olurken bizde hala bir kıvılcım yok.Çok yazık…

  14. >Kıvılcımlar var ama diğerlerinin rüzgarıyla sönüyor sevgili Özlem. Çok üzülüyoruz, üzülüyoruz ama gerçekten elimizden çok az şey geliyor.

Leave a Reply

