>Desperate Chemical Engineers

>Bugün laboratuarda o kadar fenaydık ki desperate housewives bile yanımızda Pollyanna kalır. Hepimiz uykusuz ve yorgunduk, 3 saat boyunca deneyi tamamlayamayınca sıfatlarımıza biçare de eklendi…

Her şey çok güzel başlamıştı. Cici çözeltilerimizi hazırlamıştık; şakır şakır işimizi bitirip gidecektik. Ama o da ne? Sürekli yanlış ölçüm yapa yapa bir türlü ilerleyemedik.

İlerlemeye başladığımızda ise çözelti dibini bulmuştu.
Zavallı çözeltiyi laboratuarda kendi haline bırakıp evimize yollandık. Raporu nasıl yazacağımın acısı hala içimde, o ayrı.
This entry was posted in gunce, okul. Bookmark the permalink.

19 Responses to >Desperate Chemical Engineers

  1. burkan says:

    >çözeltinin fotolarını çekeceğiniz kadar doğru hesaplamaya çalışsaydınız herşey hallolmuştu:D

  2. springoss says:

    >francesca, ne deneyiydi bu yapmaya çalıştığınız merak ettim? benim okul döneminden kalan raporlardan varsa yardımı olur belki hehehe :))) demek meslektaşım olucaksın benim, sevindim😉 çözeltiye üzülme, olur böyle şeyler ara sıra😉

  3. >burkan; işte artık 3 saat geçip de deneyin bitmeyeceğini anlayınca fotoğrafa verdim kendimi:pspringoss; aa buna çok sevindim işte! Demek ki kan çekiyor dermişim :p Bu potasyum permanganatla, hidrojen peroksit tayiniydi ama biz daha permanganatı sodyum okzalatla standartlaştırmaya çalışırken 4-5 kere tekrarlamak zorunda kaldık ve titrasyon bitmedi bir türlü. E artık 3 saat geçince de bir başkasının verilerini kullanmak zorunda kaldık, rapor örneği var ama veriler bir oradan bir buradan olunca çok saçma olacak ya :)) Teşekkür ederim düşünmen yeter🙂

  4. >boşver hata oranı dersin🙂 analog sistem ortam koşulları vs. ben her zaman böyle yazıyorum😀

  5. >Deneyi bitirebilmiş olsaydım ben de öyle yazardım ama bitiremedim :)) Sanırım yine "öğrenci değil mi hepsi aynı" diyeceğim, her raporumda "laboratuarın yeterince elverişli olmaması sebebiyle hata oranı yüksek çıkmıştır." cümlesi var :))

  6. >:)şu raporların bir bitse.desperately seeking a holiday.

  7. >Ömür biter rapor bitmez deep🙂 Hayatım artık "rapor yazma öncesi-rapor yazımı-rapor bitimi ve yeni deneye hazırlık" şeklinde bölümlerden ibaret!

  8. Kara Kalem says:

    >boşverrrrbu devirde kim çözeltileştirebilmişki zaten :))

  9. >Hahah :)) Haklısın, hiç bu açıdan bakmamıştım :p

  10. kirliselpak says:

    >bunu ben de yaptım ki..🙂 analitik kimya labında.. bir an üni 1. sınıf aklıma geldi:) (yaslanmısım nannnn) kuzum basit bunnar ya.. takma kafana. daha zorlarını görürsün:)

  11. >Ya zaman olsaydı kolay bişi zaten ama arka arkaya o kadar çok yanlış çözelti hazırladık ki. Sonra tam doğruyu yaptık ayarlama titrasyonu bile olmadı🙂 En baştan başlamaya da zaman kalmamıştı yalan oldu deney:/

  12. >oda arkadaşımın da en büyük derdi kimya. onu hatırlattın bana😀

  13. >Hangimizin derdi değil ki :p Seviyorum-sevmiyorum durumu tam🙂

  14. >hangi dersin lab'ı o? genel kimya? analitik kimya? aletli analiz? organik kimya? yoksa kimya müh. lab.larındanmı?

  15. >En son lisede deney yaptık o zaman da isporto ocağıyla bir şeyler yapılıyordu yan lab da yangın çıkmıştı ne olaylar:D Çok uzak geldi çözelti fln sana kolay gelsin:)

  16. >İlginçmiş🙂 En son bizim okulun lab.larında da patlama oldu, fen-edebiyat fakültesi baştan aşağı yıkandı; kapalı kaldı kaç gün :)) Teşekkür ederim🙂

  17. >inanki bitiyor..hatta 'biteli kadar olmuşmu yahu!' noktasına geliyorsun..benden söylemesi :))

  18. >parmakuçlarım; öyledir tabii ki ama işte bitene kadar.. Şu sıralar birazcık "okulu yarıladık, ne olacak mezun olmak istemiyorum!" düşünceleri içindeyim aslında :))

Leave a Reply

