>Tesadüfler

>Bu buz gibi havada kaçırdığım bir sürü şey var. Eve hapsolmak en nefret ettiğim şeylerden biri. Sıcak çay & kahve yeterli olmuyor bazen.


Şu sıralar Kabalist’i okuyorum. “Hayatta hiçbir şey tesadüf değildir.” diyor. Bence de değil. Küçük yaşlardan beynime kazındı bu benim. Ben tesadüf değilim, evren tesadüf değil. Ama trilyonlarca kombinasyondan sadece biri.


Yaptığım minicik her hareketin bir anlamı var. Öğrendiğim her şey çıkıyor bir yerlerde karşıma. Birileri bana “Neden okuyorsun, neden öğreniyorsun bunları?” dediğinde “Neden öğrenmeyeyim?” derdim hep. Onlar hayatlarını sınava adadılar. Okulun sınavı, üniversitenin sınavı, istenilen öğrenci tipi, kalıplar, kalıplar, kalıplar, kalıplar


Kalıpları kırılınca ne olacak?


Artık kalıplar olmamalı.


Özgür kalmalı ruhlarımız. Kar yağdıkça düşünüyorum bunları hep. Şimdi birileri soğuktan donuyor, birileri denize giriyor, birileri ağlıyor, birileri gülüyor. Oysa…


             Hiç biri tesadüf değil.


                   *Jehan Barbur-Tesadüf

This entry was posted in gunce, müzik. Bookmark the permalink.

34 Responses to >Tesadüfler

  1. burkan says:

    >bir yumurtayi 1 metre 65 santimetre yukseklikten betona dogru biraktigimizda yercekimi ivmesinin 9.81 civarinda oldugu herhangi bir bolgede kirilma ihtimali %97.6'dir. kirilmamasina tesaduf denir selena:D burhan kuzuya sevgilerimle:D:D

  2. >%97.6 değil bence gayet de %99.9'dur :)) Kırılmamasına da mucize denmeli bence :p Fizikle siyaseti sentezlemen çok hoş olmuş burkiş ama yine de sen bu aralar fiziğe çok sarma olur mu :)))

  3. burkan says:

    >en son fizik dersim bundan 1,5 sene önce lise son sınıfta süper mario ileydi:D fizik benim için bitmiştir:D

  4. Marla says:

    >Bende tesadüflere inanmam yazdığım şu satırların bile bir anlamı var eminim hep buna inandım.

  5. >burkan; yapma ya, hatırlatma o güneri :p Ben fiziği geçtim, fizikokimya var başımda şimdi :/Marla; ben de aynı şekilde düşünüyorum. Bir bakıyorsun çok alakasız bir yerde gördüğün bir şey bile zihnine kazınıyor ve bir yerde işe yarıyor. Veya istemeden gittiğin bir yerde hayal edemeyeceğin şeyler oluyor ne bileyim. Hayat🙂

  6. Mr.E says:

    >Deminden beri yazıp yazıp siliyorum yorumumu🙂 Üzerine başka bir şey diyemeyeceğim eline sağlık çok "olmuş" bu yazı🙂

  7. >Mr.E; çok teşekkür ederim, eminim ki bu yorum da tesadüf değil :))

  8. mergiz says:

    >kesinlikle değil bence de.

  9. çizer says:

    >of of of siz simdi bir de fizik okuyormuşsunuz,ben iyice moral bozan tiplemelerden olmak istemem ama ay ben kendimi fizik okurken düşünüemiyorum.uuuu daha şimdi çekemiyorum uf kolay gelsin ya,denecek söz bulamıyorum ben😀

  10. >Fizik okumuyorum ben ya🙂 Bölüm kimya mühendisliği ama mühendislik olunca ister istemez fiziğe bulaşıyorsun🙂 Açıkçası ben de bayılmıyorum ama nefret de etmiyorum; seçme şansım olsaydı seçer miydim? Asla hayır :)))

  11. çizer says:

    >uuuu siz bir de kimya okuyormuşsunuz,ben iyice moral bozan tiplemelerden olmak istemem ama ay ben kendimi kimya okurken düşünemiyorum.uuuu daha şimdi çekemiyorum uf kolay gelsin ya,denecek söz bulamıyorum ben :D(tepki değişmedi ben de ikisini de kılım :D) tabi şaka bir yana kimya yine çekilir ama fizik her daim benim karalistemde baş sırada yer alacaktır🙂

  12. >Tepki yine değişmedi: kimya değil kimya mühendisliği:p ikisi farklı bölümler de ondan diyorum:) Ben de kimyayı daha çok severim ama teorisini. Lab. kısmı çok korkunç. O yüzden iyi ki kimya okumuyorum diyorum. Neden sayısal seçtin ki sen, nefret ede ede okumak çok zor olsa gerek :S

  13. çizer says:

    >:) işin ucunda tıp olmasa elimi hiç sürer miyim,fizğe kimyaya bulaşır mıyım francheskacım😛🙂 ama biyolojiyi çok severim,harbi harbi severim,olimpiyatına girecek kadar severim,O kısım biraz beni kurtarıyor işte🙂

  14. kirliselpak says:

    >zaten bazı tesadüfleri insan kendi yaratır. ögrendiğin duydugun tanıdıgın hersey bi gün karsına cıktıgında yetenegını sergılemen için bahsedilmiştir bencede..

  15. >çizer; Hiiy benim gibi bir biyoloji manyağı. Benim de sayısal seçmemin tek sebebi oydu🙂 Genetik istiyordum deli gibi bio. kitapları okuyordum falan. Olimpiyatlara girmeye heveslenmiştim ama bazı şanssızlıklar oldu. Kimya müh. okumamın tek sebebi de geçiş yapabilmekti ama sonradan sevdim bölümü🙂 Ama hala biyoloji kitapları okuyorum, o ayrı :))

  16. >kirliselpak; veya başkasının yeteneğini sergilemesi için :)) Hayat gümüş iplikler gibi sarılı birbirine. Ufacık bir dengesizlikte hepsinin hizası değişiyor ama bağlantıları asla kopmuyor🙂

  17. >ama iyidir tesadüfler, ama fight club' ı da yazmadın. kabalist'i de oku, bütün kitapları oku, okunmadık kitap kalmasın :))))

  18. >Fight club'ı yazmadım ama aslında bu yazı oradan çıktı biliyor musun. Springoss'ta fight club'ı görüp "eeh yeter be izlicem artık" demiştim. Ertesi gün bir arkadaşım başka birine fight club'ı getirmiş ama o okula gelmemiş, beni görünce bana verdi. Bu da bir tesadüf işte🙂 Piyasada kitap kalmicak deep, ikimiz birlikte süpüreceğiz :p

  19. >bence de hiçbir şey tesadüf değil.evren kendine göre bir düzen içinde işliyor, bazen unutsak da bunu.

  20. >..Şimdi birileri soğuktan donuyor, birileri denize giriyor, birileri ağlıyor, birileri gülüyor…–Birileri beni düşünüyor ve ben birilerini düşünüyorum.. Okyanuslar olsa aramızda, biri beni özlüyor ve ben onu özlüyorum… Bir zamanlar kar yağıyorken ben onun yanındaydım.. şimdi kar yağıyor ama o benim yanımda değil.. Oysa…—

  21. >sophie'nin dünyası; o düzeni çözsek olay bitecek zaten ama🙂 unutsak da evren hatırlatıyor :))Oje Delisi; hiç bu açıdan bakmamıştım, öyle düşününce birazcık içim acıyor benim de.. O yüzden sen bıcır bıcır ojelerini sürerken, ne yesem diyenleri düşün; mutlu ol🙂 Umarım bir daha kış yağdığında, o senin yanında olur ve şu yazdıkların aklına gelince gülümsersin🙂

  22. Bellavista! says:

    >son günlerde içimden geçenler, sadece kelimelerimiz farklı francesca .. değil mi çıkıp kahve bile içemiyoruz soğuktan😦

  23. >Evet evde pineklemekteyim şuan😦 Gerçi işe yaramadı değil, bu haftanın raporu bitmek üzere; mutluluğumun sebebi budur :p

  24. Mr.E says:

    >Mim geldi çok taze🙂

  25. >Gmail'in azizliğine uğradım, sen yazmadan önce görmüştüm ki!

  26. CEPAYNASI says:

    >bence de tesadüf değil hiç bir şey:)

  27. >Böyle düşünen çok insan varmış, bu yazıdan sonra anladım🙂

  28. >:) Şok oldum oku oku seneler önce okudum bir ara çok sardım abartma sen ablam dediydi dersin ok ;))

  29. >Hehe yok canım saracağımdan değil ama araştırmak lazım böyle şeyleri ablacım :))

  30. >karşılaştığım hiçbirşey planlanmamış ve hiçbiri tesadüf değilken..illaki bana rahat batar ve ardındaki sebebi didikler dururum..bana delimisin derler..sana ne diyorlar :))

  31. >parmakuçlarım; bana da genellikle "Of yine başladın francesca!" diyorlar :))

Leave a Reply

