>Bir gezginin inanılmaz yaşam öyküsü

>Rey kentinde, yaklaşık 3000 yıl önce…


Bir insan, inanç tapınaklarında bir daha kan akmaması için yemin eder.


Bunun için onlarca şehir gezer. Defalarca ölümün eşiğinden geri döner. Başına gelen hiçbir şey onu yıldırmaz.


Felsefesi kuvvetlidir: Önce bütün dinleri öğrenmeliyim. Hepsini karşılaştırıp bir sonuca varmalıyım.


Milattan önce. İlk defa soyut Tanrı fikrini ortaya atan bu gezgin kimdi dersiniz?


                        Zerdüşt Spitman.

İnsanın düşünce tarzını zenginleştirdiği gibi, Antik İran mitolojisi hakkında da çok şey öğrenebilirsiniz. Kitapla ilgili eleştirebileceğim tek nokta: Bir bakıyorsunuz aradan 5 dakika geçmiş, bir bakıyorsunuz 5 yıl. Okurken insanın kafası allak bullak oluyor. 

Son olarak; bir fikir vermesi için:

“Sana zarar verirler.”
“Versinler.”
“Sana deli derler.”
“Desinler.”
“Gözünün yaşına bakmaz öldürürler.”
“Öldürsünler.”
“İlk fırsatta seni şehirden dışarı atacaklar.”

“Atsınlar, öldürsünler, yaksınlar… Ben görevimi yapacağım.”
This entry was posted in kitap. Bookmark the permalink.

22 Responses to >Bir gezginin inanılmaz yaşam öyküsü

  1. burkan says:

    >böleleri gerekli her memlekete:D

  2. >Gerekli tabii ama olanlar da kıymetini bilmiyor ki, çok uzağa gitmeye gerek yok yani🙂

  3. 8ex-en8 says:

    >Tanrı aslında soyut değildir ama neyse karıştırmiim ben susiim🙂

  4. >Bu benim değil, Zerdüşt'ün fikri; karıştırmayalım🙂

  5. CEPAYNASI says:

    >böyleleri de bıkıyor ,yoruluyor bazan…

  6. >Zerdüşt bıkmamış, bak 3000 sene sonra hala onu anlatıyorum🙂 Ama sonu hiç hoş olmamış, orası kötü işte. Bütün hikaye gururlu devam ederken sonuna gelince insan hayalkırıklığına uğruyor, üzülüyor.

  7. bendensonra says:

    >ilginç bir kitava benziyor

  8. >Evet, ilginç oldukça🙂

  9. >bu tarz kitaplar insanı bir anda içine alıyor ve sonunda iyi şeyleri umut ettiriyor. Ama kitabın sonunda hayalkırıklığı yaşattı ve üzdü demişssin. Benimde etkisinde kalacağım kesin!

  10. >tam sevdiğim adamlar.

  11. >son söz çok güzel. kesinlikle katılıyorum. işyerinde hissettim kendimi birden🙂

  12. >İran mitolojisini severim okumam da fayda var sanırım teşekkürler sevgiler🙂

  13. mine says:

    >değişik bir kitap ilgimi çekti okumalı en kısa sürede …

  14. >Moda Çıkmazı; hikaye güzel, olayların gelişimi de güzel ancak Zerdüşt sonunda ölüyor ve pek asilce olduğu söylenemez. O yüzden hayalkırıklığına uğradım, bir de Zerdüşt'ün ölümünden sonra, yarattığı toplum ne hale geldi onu da yazmamışlar; onu merak ettim. deepblueeagle; -lar derken🙂 Ama Zerdüşt'ü sevdiğini tahmin etmiştim zaten, özellikle son yazından sonra :))Zeynep Özmen Ünlü; çok idealist bir çalışan yaklaşımı değil mi :)) En vurucu kısım burasıydı bence kitapta.

  15. >thalassapolis; rica ederim🙂 Benim pek bir fikrim yoktu o konuda açıkçası ama bu kitaptan sonra ben de meraklandım, araştırıyorum şimdilerde :)mine; oku, yaz sen de fikirlerini; bir de senden dinleyelim🙂

  16. >selamlar arkadaşım.çok hoş bence…kesinlikle gerekli:)9sevgi ve saygılar bırakıyorum bu anlamlı bloğa…

  17. >Kısa bir ayrılık yaşadıktan sonra buradayım Mimlendin canım bana bir koşu uğrasan diyorum..:))

  18. >mintininmutfağı; Bence de okunmalı:) Anlamlı blog; bu kelime beni çok mutlu etti, sevgilerimle :)crazywomenrosemary; namanallahım yüzbinmilyon mim birikti nasıl başa çıkacağım bilemiyorum rosemary!

  19. >Yazdıkların sayesinde evet okunacak dediğim kitaplar arasına girdi tşkler kardeşim

  20. >Rica ederim, bence sen de seversin eda ablacım🙂

  21. >sevgili fran; bi kağıt bir kalem şart oldu kitapları not almam gerek..güzel seçimler..çok teşekkürler..ardından geliyorum fazla uzaklaşma:)

  22. >parmakuçlarım; bunu duymak beni mutlu etti, okursan yorumlarsan ne çok sevinirim :)) Okuyalım hepimiz, öğrenelim🙂

Leave a Reply

