>Kabalist

>

“Daha şimdiden Eden Bahçesi’nde yaşıyoruz. Etrafımızı çevreleyen dünya sadece içimizin bir yansımasıdır. Kendimizi değiştirdiğimizde dünyayı da değiştirmiş oluyoruz.”

Kabalistlerin meşhur insanları Şimon bar Jochai, Chaim Vital diyor ki; bu öğretiler dünyaya 400 yıl sonra yayılacak. Kitaptaki olaylar 16 yüzyılda geçiyor. Bugün ilgilenenler arasında Madonna bile olduğunu düşünürsek pek de yanılmış sayılmazlar.

Kabalistlere göre kutsal bir insan asla ölmezmiş. Yaşam enerjisi dünyadan her zaman hissedilirmiş. Ki bence de doğru. Ben sonsuz yaşama inanıyorum. Ama sonsuzluğun hangi noktasında olduğumuzu bilemiyorum. Burası başka bir dünyanın cenneti veya cehennemi midir?



Ve Tanrı’nın bir dişi bir erkek şekli var onlara göre. Shechina; sevgiyi temsil eden dişi şekli. Ataerkil toplumun tüm özellikleri burada: Erkek sert; aynı zamanda anlayışlı ancak cezalandırıcı. Dişi; uysal ve evcil; affedici özellikte. Bazı şeyler binlerce yıl geçse de değişmiyor gördüğünüz gibi.

Burada kafamı kurcalayan bir nokta var. Dişi: SHEchina. “She” zamiri buradan geliyor olabilir mi?
Dipnot: Kitap, bir kabalistin; önemli bir kabalistin yaşamını anlatıyor. Bu olaylarını anlatırken de kendi öğretisinden bahsediyor doğal olarak. Ben bu kitabı çok sevdim. Hem akıcı hem de dönemine ışık tutan bir eser; okunmalı.
This entry was posted in kitap. Bookmark the permalink.

13 Responses to >Kabalist

  1. femida says:

    >merak uyandırıcı,elimde bekleyen dizilerce kitabı bitirirsem okurum:)

  2. >Oku bence, beğeneceğini düşünüyorum🙂

  3. >aferin kız🙂 senden çok öğreniyoruz.kitap kurdu seni. evet bu kabalistler son yıllarda gündemde.

  4. mine says:

    >evet kabalistler epey yaygın değişik bir kitaba benziyor

  5. Zennube says:

    >enteresan bir kitapmış, ben de elimdekileri bitirince edinebilirim🙂

  6. >O kadar güzel ifade ediyorsun kitapları not almak şart oldu sağol canım

  7. >deepblueeagle; sen mi benden öğreniyorsun, peh :)) ben de hiç detaylı bilmiyordum felsefelerini, öğrendim ama ne bileyim o da biraz "diğerleri gibi" Hepsi aynı yola çıkıyor be deep :)mine; güzel evet, hem olaylar var hem öğretiler. O bakımdan ilginç🙂 Zennube; ben carrefour'dan almıştım, ipucu sana:)) Fiyatı da 5-6 tl civarında idi :)Stil Direktörü; elimden geleni yapmaya çalışıyorum eda ablacım, oku tabii ilgilisin sen böyle şeylere🙂

  8. >fran. sen inanılmaz akıllısın. elbette öğreniyorum senden. pehmiş. sana peh. iki katı :)ve işte aklının kanıtı. evet hepsi aynı.buda diyor ki. kapı tek. anahtar çok.kabalacılar da bi anahtar.bak işte bu konuda yazabilirsin.fran, sen, öğreten, ve yansıtan bir insansın. herşeyi okur düşünür yansıtırsın. hepsi iyi mükemmmel olmak zorunda değil. ama sen hep mükemmel olmak durumundasın. ve zaten öylesin :)))))

  9. >Bak bak yine ağzım kulaklarımda! Sen böyle dedikçe ben daha hırsla sarılıyorum kitaplara; beni okuyan, yorumlayan ve hatta hakkımda böyle düşünen birinin olması çok güzel bir duygu deep, çok teşekkürler🙂

  10. huyumkurusun says:

    >Birşeyler öğrenmek beni daima mutlu ediyor.O sebeple yazı okumak beni mutlu etti yeni birşey daha öğrendim.Bence de she zamiri ordan geliyor olabilir.

  11. >Ben de çok severim, o yüzden böyleyim :)) İnternetten araştırdım, bu konuda bir bilgi yok. Bana en mantıklı açıklama bu geldi🙂

  12. >sevgili fran; içinde bulunduğun her yer ve her an kişisel cennetin yada cehennemindir bana sorarsan..mevcut durumumuzun senaristleriyiz..bu yüzden, tüm metinler elimizden geçiyorken, sonsuzluğun hangi koordinatinda olduğumuzun ne önemi var..

  13. >parmakuçlarım; ne kadar güzel söylemişsin.. Gerçekten de öyle. Açıkçası ben de senin gibi düşünüyorum; insan kendi cennetini kendisi yaratır. Senaryo tamamen bize bağlı olmasa da, yönetmen biziz :))

Leave a Reply

