>Beyaz

>“ellerini alıyorum sabaha kadar seviyorum
ellerin beyaz tekrar beyaz tekrar beyaz
ellerinin bu kadar beyaz olmasından korkuyorum
istasyonda tiren oluyor biraz
ben bazan istasyonu bulamayan bir adamım.”



Bazen kendine adanmış dizeler Cemal Süreya. Bazen bir kitap, fotoğraflarla süslü; kütüphanenin gizli köşelerinde. Mektuplarla döşenmiş sayfa araları.


Anı.


Bugün dokuz ocak, ikibinonbir’den. Cemal Süreya için, bir gece daha. Unutmamak lazım;


Kim istemez mutlu olmayı,
ama mutsuzluğa da var mısın?





This entry was posted in Cemal Süreya. Bookmark the permalink.

36 Responses to >Beyaz

  1. >mutlulukla mutsuzluk birbirinin promosyonu gibidir.Birini istiyosan diğerini de almak zorundasın

  2. >Ben bu gece mutsuzluğumu aldım ama mutluluk hala gelmedi🙂

  3. >ben 4 senedir bekliyorum😀

  4. >"Kim istemez mutlu olmayı, Ama mutsuzluğa da var mısın*"Francesca;bu gün Cemal Süreya' nın YAD EDİLME GÜNÜ..Onu sevgiyle anıyoruz..:)

  5. >Meditasyon yapıyorum. Nefes alıp veriyorum. Bu sefer o kadar çok rahatlıyorum ki çalışasım gelmiyor :)Malum rengi gördüm bu gece :)Abartma canım sen de, 4 sene olur mu. O kadar büyük bir sorun varsa buralardayım, anlatabilirsin her daim🙂

  6. >rosemary; o yüzden yazdım zaten🙂 Sen buraya yorum yapma da, birkaç yazı aşağıya in. Günlerdir sesleniyorum duymuyorsun :))

  7. >Teşekkür ederim🙂 ya işte bloga yazıyorum🙂 Hayat gayesi işte🙂 Ya bi de sen bana kızdın mı ? En son yaptığın yorumu anlamadım ben🙂

  8. >Hangi en son yaptığım? Hangisi anlamadım ama hiçbirinde kızmadım ki. Neden kızayım🙂

  9. >ya benim şu çekilen fimle ilgili yazım var ya hani yorum yapmışın o🙂

  10. >Kızgın mı duruyor yorumum :)) Yok, sana değil kızgınlığım benim. Saçma şeylere tepki gösterip, tepki göstermesi gereken yerde susanlara. Yoksa orada senin fikirlerine katılmıştım ben :)) Hay allah, tam anlatamamışım derdimi. Stresten stresten :pBen şimdi çıkıyorum. Bugün kaç kere yazdım bu cümleyi:D Ama yatacağım bu sefer. Madem ki çalışamıyorum🙂 İyi geceler, konuşuruz yine BİS🙂

  11. >Ya ne biliyim öyle sandım işte🙂 iyi geceler FMc :p🙂

  12. >:)) Yok yok çok mülayimimdir ben🙂 İyi geceleer:)

  13. >franc senin için seçtiğim parçayı dinle uyu gülümseyeceğini biliyorum..ödülüm için seni öpüyorum canım..

  14. Zat-ı Hatun says:

    >tapıyorum bu adama.. yazdıklarına.. ve ayrıca senin paylaşımlarına. dokundu hatun gece gece.

  15. >"Kim istemez mutlu olmayı,ama mutsuzluğa da var mısın?"sadece yutkundum. hiçbir şey diyemedim. 4 yıldır bekleyen arkadaşa saygı duydum. gerçekten. benim de yakında 1,5 yıl olacak.öyle işte. dizeler öldürdü beni. onu söylemek istedim

  16. >rosemary; çok güldüm sabah sabah :)) Çok teşekkür ederim, öptüm ben de:)hatun; ben de ben de. Cemal Süreya'ya yani. Ah dün ne doluydum ya stresten onlarca yazı yazasım geldi ama sizi sıkmak istemedim :)Ayrı Yazılan De; işte öyle bir yazıyor ki, ne eksik ne fazla. Bizim göremediklerimizi gören bir adam o. Anlam bulamadıklarımızdan anlam çıkaran. Öyle işte. Ben de bunu söylemek istedim :))

  17. nil says:

    >günaydın francesca,en sevdiğim şiirlerden biri, dün kaçırmışım ama ne güzel oldubu sabah, teşekkür🙂

  18. mergiz says:

    >aşığım bu adama. ben ki şiirden nefret eden bi insanım, sadece onun şiirlerini okuyabiliyorum. bayılıyorum, kelimelerim yetmiyor onun büyüklüğü karşısında.

  19. Nukima says:

    >merabaaa:))http://aklimamukayet.blogspot.com/ da 1 adet LÜTFEN yapma'nız vaaaaar!Sevgiler:))

  20. >nil; olsun, günün her saati iyi gider :)) Rica ederim :)mergiz; ben nefret etmem de, her şiiri de okuyamam mesela. Ama işte ben de eriyip gidiyorum böyle onun karşısında.burkan; bu kadar uzun yorum yazmasana, cevaplarken yoruluyorum :DNukima; aa bu "YAPMA!" ları daha önce görmüştüm :)) Metrobüs maddesinin bana gelmesi umarım tesadüfi değildir :)) Teşekkür ederim🙂

  21. >cemal süreyya.. hem çok severim hemde sinir olurum. yaraya tuz etkisi yaratıyor bende ama teşekkürler fran🙂

  22. >Ben de. İnsanın içinde bir yerlere dokunuyor değil mi:) Rica ederim🙂

  23. Sadece Umut says:

    >francesca; mutluluk, mutsuzlugun icinde sakli dururken, erisilmesini imkansiz kiliyor gorunse de ulasabilmenin verdigi haz ne dert birakiyor ne tasa🙂 Ufkumu genislettin🙂 tesekkur ettim

  24. >Evet, tüm sorun ulaşana kadarki bölümde🙂 Rica ederim, o ne demek :))

  25. >cemale edibe turguta gıcığım :)))ne güzel yazmışsın fran.

  26. >Gıcık olma onlara, bütün kızlar sevse de güzel yazıyorlar kabul etmek lazım :))Kendi bloguma girip girip okuyorum, o kadar güzeller :)Bence sen de seviyorsun. Ama kıskanıyorsun!

  27. Yelda says:

    >asıl mutluluğa var mısın demek lazım çünkü her yerde mutsuzluk kol geziyor…..

  28. >Mutluluğa zaten var. Ama mutsuzluğa bile varsa gerçekten seviyor demektir. Değil mi🙂

  29. girlythings says:

    >bunu bir cins-i latif söylüyorsa muhtemelen doğru söylüyordur yok bir erkeğin ağzından çıkıyorsa pek kendine güvenmiyordur (şairi tenzih ederim).

  30. >FRANCESCA; BU GÜN NAPALIM BİLİYOR MUSUN SAAT l8.00 GİBİ TOPLA BAZILARINI(YANİ HABER VER )PARMAKUÇLARIMA KAHVEYE( SOHBETE) GİDELİM.BENMAYAYA DA HABER VER UNUTMA SAAT 18.00 PARMAKUÇLARINDAYIZ OKEY..;)

  31. >girlythings; güzel saptamalar🙂 Şiiri bir erkek ithaf etmişti tabii ki. Bilemedim şimdi :)rosemary; ben 18:00'da hala derste oluyorum :)) Bu 3 hafta ben hiçbir yere gelemem ki. Kaç bin sayfaya çalışmam gerekiyor hesaplayamadım bile. Ancak bana mailini yaz buraya, yayınlamam ben. Müsait olunca buluşalım üçümüz tabi, oradan haberleşelim olur mu?🙂

  32. >bu gün hastam var, randevu vermiştim bile..süper fikir rose, organizasyonu sevdim..kesinlikle yapalım derim..fran geçicek, bu günler de geçicek :))

  33. >Hehhe bitince de işe başlicam, o daha beter :))Ama gerçekten, yaparsak güzel olur. Hem havalar da düzelmiş olur birazcık🙂

  34. iLhan says:

    >"…ama mutsuzluğa da var mısın?" Buna da varım diyen kadını bulursanız uğruna dünyaları fethedin. Ama Cemal Süreyya'nın kafasında maalesef bu kadın sadece.

  35. >Öyle kadınlar da var, çok az. Ama öyle düşünen bir kadın ve bir erkek bir araya gelemiyor; bulamıyorlar birbirlerini :)) Bir de dünya küçük derler.

Leave a Reply

