>Türk aynştaynı: Oktay Sinanoğlu kitabı

>Madem ki yarın fizikokimya vizem var, öbür hafta da finalim. Oktay Sinanoğlu’nu anmadan olmaz.


Ben bu kitabı okuduğum zamanlarda 1. vizemize yaklaşmıştık. Nasıl gaza getiriyor anlatamam. Neden çünkü Sinanoğlu, benim şuan elimde kuralları varken dahi yapamadığım konuları keşfetmiş bir adam. Hem de benim yaşımdayken.

Ona hep hayrandım. Çocukluğuma dayanır ulaşılmazlık duygusu Sinanoğlu’na. Bilim Çocuk’tan Bilim Teknik’e geçiş yaparken, hayallerimde sayılı insanlar vardı elbette. Bu kitaptan sonra daha da arttı ilgim. Böyle dahiler dünyaya her zaman gelmiyor. Okumak, öğrenmek, ders almak gerek. Sadece kimya değil, moleküler biyoloji, iktisat ve inanması güç de olsa dil bilimlerinde dahi teoremleri bulunuyor. Yaşadıklarını, karşılaştığı engelleri ve hayat felsefesini anlamak için bu kitabı okumak gerek. Okuyun, okutun.
This entry was posted in kitap. Bookmark the permalink.

39 Responses to >Türk aynştaynı: Oktay Sinanoğlu kitabı

  1. >Adını çok duymuştum ama böyle kitabı olduğunu bilmiyodum..

  2. Mia Wallace says:

    >inan merak ettim. Alıcam okicam francesca!

  3. >Bir İnce Ses; aslında kitap ona ait değil, röportajdan oluşuyor. Onu yazmak isteyen bir gazeteci soru-cevap halinde bütün hayatını anlattıyor :)Mia; al tatlım, oku bence de; Oktay Sinanoğlu'nu görünce "Ben insan mıyım ya?" dedim valla :))

  4. Dışavurum says:

    >Merak ettim şimdi.İçinde fizik, kimya sorusu hiç yok değil mi🙂

  5. absimisa says:

    >Muhtesem bir kitaptır, yazar kendine hayran bırakcak bir dille yazıyor ve icerdigi kucuk guzel sozler nitekim beyine cakılıp saklanılacak turden. Francesca Mckennitt, kitabı anımsaattıgın icin tesekkur ederim.Okuyun okutun diyorum (:

  6. >Dışavurum; yok tabii ki :)) Ancak konumundan dolayı, bahsediyor böyle şeylerden de tabii; adamın hayatı bilim :))absimisa; kesinlikle katılıyorum🙂 Rica ederim, ben de öyle diyorum, okunsun ve daha çok tanınsın; çok daha fazlasını hak ediyor Sinanoğlu🙂

  7. Blush says:

    >Sinanoğlu ile tanışıklığım bende de bilim ve çocuk yıllarına dayanır🙂 küçüktük o zamanlar.Dil teorileri vardoır evet üstelik zetnep korkmazla yarışacak kadar olmasada vardır.

  8. femida says:

    >bye bye türkçe ile tanımıştım bn oktay sinanoğlunu gercek bir idol bence…güzel olmuş onu anman..

  9. >Blush; evet değil mi🙂 En etkileyici kısmı da o kadar genç profesör olması bence🙂

  10. >femida; çok ilginç bir adam. Bu kitapta da hep kendi çevirdiği kelimelerden bahsediyor. Reaktör, reaksiyon vs. bunlar hep yasak🙂 Unuttum gerçi karşılıklarını ama biz fizikokimya sözlüğü var kendisinin.

  11. Burak says:

    >Sinanoğlu gerçekten garip bir adam, etkileyici. Ama iddaa ediyorum benim lise zamanlarımda olduğu gibi 2 tane Türkçe manyağı veriyim yanına, 2 güne kalmaz soğursun Sinanoğlu'ndan da…

  12. >Ama benim tek etkilenme sebebim Türkçe ile ilgilenmesi değil ki🙂 Hayat felsefesi. Boş durmak yok. İnsan bir şeyler üretmek için yaşamalı. Beni etkileyen bu🙂

  13. uyumuycam says:

    >severek ve etkilenerek okumustum zamanında..

  14. >Okumuş olmana sevindim🙂 Çok güzel.

  15. huyumkurusun says:

    >Bencede okumak ve okutmak lazım.Alayımda okuyayım.Zaten kızıyorum kendime şu ara, birşeyler okumuyorum diye..

  16. >O zaman oku bunu🙂 Önemli bir insan, beni çok etkiliyor. Hoşgeldin ayrıca🙂

  17. huyumkurusun says:

    >Ben ekli sanıyorum seni bide baktım yoksun ekledim hemen.:);)

  18. >Oh oh iyi yapmışsın🙂 Çünkü yorumlarını hatırlıyor gibiyim, görünce şaşırdım :))

  19. ry says:

    >oktay sinanoğlu' nu yazmana şaşırdım. çoğu kişi adını bile bilmiyor. adını duyanların bazıları da yabancı bilim adamı değil diye önemsemiyor. ya da italya doğumlu o yabancı diyorlar.

  20. Zennube says:

    >ben de alayım da okuyayım, merak ettim :))

  21. >ry; Çok saçma. İtalya'da doğmasının sebebi babasının görevinden dolayı orada bulunması halbuki. Eleştirmek istedikten sonra..:) Çok değerli bir bilimadamı o.Zennube;al, oku, pişman olmayacaksın :p

  22. Modafobik says:

    >Müthiş ötesi bir insan ya, tapılası!🙂

  23. >Bir de örnek alınası :))

  24. burkan says:

    >dünya üzerinde bile böle insanların parmakla sayılabilir olmasına rağmen bunlardan birisinin türk olması ne kadar gurur verici ne diyelim türk, öğün, çalış, güven:D:D

  25. >Di mi di mi. Ama kıymeti bilinmio ki burkiş, elden ne gelir

  26. >listeme ekledim. merak ediyordum, güzel bir özet yapmışın. teşekkurler

  27. >Rica ederim🙂 Okunası bir kitap cidden.

  28. >ben de bir söyleşisine katılmıştım kendisinin. salon o kadar dolmuştu ki ayakta sıkışarak izlemiştim. elimde paltom, terler içinde. birçok kişi de dışarıda kalmıştı.ona rağmen çok mutlu ayrılmıştım söyleşiden. tarif edilebilecek bir adam değil. bayağı uyanmıştım konuşması sırasında. başta dediklerine katılmasam, abartılı bulsam da sonra bir baktım o görüşü savunuyorum. evet, bulup okumak lazım

  29. >Evet, söyledikleri düşünceleri o kadar önemli ki. Bizim okula da gelmişti birkaç ay önce ama hastaydım gidememiştim ve o kadar üzülmüştüm ki:(

  30. ]-[erbiRenk says:

    >çok iyi bir yazardır kendisi aslında kendisinde kitabında dediği gibi bilim adamı ama ülkede gerçekleri yazan yazar kalmadığı için mecburen yazar!

  31. >:) Aynen öyle. Ama yazdığı zaman da çok çarpıcı yazıyor🙂 Gerçi bu kitapta sadece anlatıyor ancak 1. ağızdan olması çok önemli, her şey çok net, apaçık ortada.

  32. ]-[erbiRenk says:

    >Bu kitabını okumamıştım. Listeye aldım:)

  33. >Bak burada bir gazeteci ona hayatını anlattırıyor gibi bir şey. Soru-cevap halinde, baştan sona doğru. Ama çok güzel biyografi gibi aynı. Oku bence de🙂

  34. ]-[erbiRenk says:

    >Hedef Türkiye'de yanı mantıkla yazılmıştı. Tamamdır okuyacağım:)

  35. >Ben de onu okumadım gördün mü🙂 Finaller bitsin ben de onu okuyayım, karşılıklı yazarız :))

  36. >iyi adam iyi kitap iyi fran.

  37. >iyi adam iyi kitap iyi deep🙂

  38. ]-[erbiRenk says:

    >okuyalım yazışırız;)

  39. >Tamam. Final haftam geçsin önce :))

Leave a Reply

