>Padişahım çok yaşa

>“Muhteşem Yüzyıl” başladı ve an itibariyle facebook iletileri tavan yapmış durumda. İletiler “EcDaDa SayGıSıZLIk!!11birbir” şeklinde ve “Ah Hürrem ah” –Burkan ve ben bu gruba giriyoruz- şeklinde ikiye ayrılıyor.


Ah canlarım benim. Padişah dediğin de bölünerek çoğalıyordu değil mi? Harem diye bir yer yok, bu kadınlar orada gezintiye çıkmış zaten. Tabii ki hepsi padişahla yatmak için orada değil. Sarayın bir bölümü sonuçta. Ancak çağırıldıkları anda gitmek zorundalar bildiğimiz gibi.


Dedemin annesi de haremden kaçmayı başarabilen kadınlardan. Selanik’ten göçüp Yıldız Sarayı’na gelmiş halasının yanına. Uzun süre orada yaşamış. Sonra bir “şehzade” ona aşık olmuş. Sarayına götürmek istemiş. O da Hürrem gibi Sultan olmak hayalleriyle gitmiş. Gitsin de ne görsün. Saray dedikleri kerpiç bir ev, şehzade sandığı adam da itfaiyeci imiş. Üstüne üstlük evli! Hani tarih kitaplarından duyduklarıma göre değil, aile hatıralarına dayanarak da söylediğimi bilin diye ekliyorum bunları.


Cariyeler, yabancı kadınlar. Hepsi tarihi birer gerçek. Padişahlarımızın hepsi yabancı cariyelerin çocukları. Bunu kabul etmek lazım. Söylediğim şeyler “ecdadınıza” bir zarar getirmez. Birileri zannediyor ki, böyle her şey masallar içinde; herkes mutlu mesut. Padişah sürekli at üstünde, “Şurayı da fethedeyim.” ruh halinde. Yok öyle bir dünya arkadaşlar. Bunu anlamak çok zor değil. Ama nedense kendi şizofren dünyanızdan başkasını kabul etmiyorsunuz?


Yazmayacaktım bu yazıyı. Ama sustukça fenalıklar basıyor. Ne zaman birileri konuşmadan önce düşünecek, merak içindeyim.


Son olarak:
BU na göz atın.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

84 Responses to >Padişahım çok yaşa

  1. zuzu* says:

    >kesinlikle….🙂 sevgiler

  2. burkan says:

    >süpersin selena sonuna kadar destekliyorum bunu eleştiren zihniyet bölüm başına 20 adam öldüren devleti mafyanın altında gösteren adeleti mafyanın sağladığı bazı dizileri övgüyle izler ve reklamını yapar sonuçta bu bi dizi izlemek veya izlememek kişiye kalmış amannn neyse ne ama hürremi oynayan hanım kızımızı gördükten sora dizi daha bi anlamlı oluyo padişahlar bile ithalatı desteklediğine göre yapıcağımız iş belli oldu:D:D

  3. >Ohoo ben uluslararası işlere girmem, sonra bir şey olur Türkiye'ye kalır :)) Gerçi millet neler yapıyor da kalıyor da bir şey olmuyor da. Ama olur muu, "EcDaDa" saygısızlık🙂

  4. >İyi ki yazmışsın Fran çok sıktı artık bu muhabbetler tarihiyle yüzleşemeyen bir milletiz…

  5. burkan says:

    >ecdada saygısızlık yapılıyo diyenlerin küfür ederken ecdanını bilmem napiyim demeleride gerçekten vefalı bi davranış olsa gerek:D:D

  6. >Bence de. Zaytung'da bir şey vardı:"Tepkilerden Çekinen "Muhteşem Yüzyıl" Dizisinin Yapımcıları, Viyana Kuşatmasının Başarısız Olduğunu Halka Alıştıra Alıştıra Söylemeye Çalışacaklar"

  7. >Burkan :)) Çok eğleniyorum. Bir de biri demiş ki "Rus cariyelerle mi takılıyor koskoca Kanuni!" Günaydıın, geç uyandıın!

  8. burkan says:

    >demekki rusların sıcak denizlere inme politikası nedeniyle her yaz tatilinde antalyaya gelip türk erkekleriyle eğlenmelerinin altında bu yatıyo ahh be kanuni bütün apaçi milletini zor durumda bıraktın rusların beklentilerini yükselterek:D:D

  9. >Haha :)) Valla rus erkekleriyle ilgili kötü şeyler duyuyorum. Her şeyi kadınlardan bekliyorlarmış. Hiç memnun değilmiş sizinkiler. Ondan geliyorlar🙂

  10. girlythings says:

    >yorum yazıyorum, gönderiyorum bağlantı kopuyor!bari son söylediğimi tekrar edim mekanı cennet olsun, senin bu büyük büyük annenden iyi bir öykü çıkar aklında bulunsun!

  11. >Sağol🙂 Di mi, uzun uzun anlatayım bir ara onu ben. Böyle esti de yazdım bu yazıyı, üstünde düşünmeyince böyle oldu😀

  12. ilnevyA says:

    >Bildiğim kadarıyla hiç bi padişahın annesi Türk değil zaten.

  13. >Evet ben de öyle biliyorum, dolayısıyla her padişahta Türk genleri %50 azalıyor; sonuç olarak hiçbir padişah Türk değil🙂 Tabii Türklük kavramı tartışılır bu durumda.

  14. >ahh çok derin konular bunlarr ? bi konuşmaya başlarsam susamam gibi geliyor.ama pislik içindeyiz ve böyle ufak tefek şeylerle oyalanıyoruz sadece..geçmiş tarih kitaplarından okuduğumuz kadarı değil.bunu bi türlü kabullenemedik.geçmiş geçmiş diye diyede ne gelişebildik ne ilerleyebildik.yerinde saaaay ! bir ki =)

  15. >Aynen öyle. Bir laf vardır "Yahudi fakirledikçe eski defterleri karıştırır." diye.Biz de başarısızlıklarımızı, 500 sene önceki başarılarımızla övünerek kapatmaya çalışıyoruz.Komik🙂

  16. >Francesca mckennitt agzina saglik! Dun aksam ben de dayanamayip yazmistim. Bakiniz:) http://birazhayat.blogspot.com/2011/01/ne-oldu-kaniniza-mi-dokundu.html Bu diziye bu kadar tepki gosterilmesini anlayamiyorum, millet sanki her seye tepki gosteren bir millet de, simdi tepki ustune tepki veriyor.Sanki tarih sadece basaridan ibaret,padisahlardan uzaydan gelme zuzayli, cinsellik yok, bizi de leylekler getirdi:)Aman bunlar beni konusturmasin simdi:P

  17. >Çok güzel yazmışsın, şimdi okudum🙂 Biz de tv başında eğleniyoruz, "oo jr. padişaha bak, oo hürreme bak" falan diye. Bir baktım millet kopmuş gitmiş. Çocukça tepkiler bunlar. Bir de dediğin gibi, her şeye tepki gösteren bir millet olsak neyse. Olmadık yerlerde susup olmadık yerlerde konuşuyoruz. Pardon, konuşuyorlar🙂

  18. uyumuycam says:

    >İnsanlarin bunlari tartistigina inanmak istemiyorum.. Ecdadimizmis.. Peh.. Bu kadar bagliysan ecdadina sanki adam on yil oturma odanda yasamis gibi atip tutmaz her seyiyle kabul ediverirsin.. Onemli olanin da ecdaninin yatak odasinda olup bitenin olmadigini bilirsin.. Ayrica bu dizinin varlik sebebinin yine sen ve cevrendekiler oldugunu bilirsin.. Delirdi millet yeminle..

  19. >Aynen öyle. Sonuçta fetih yapan birisi seks yapamaz diye bir kural yok🙂 Hani öyle aşırı açık bir sahne de yok açıkçası. Öpüşmeler falan var en fazla. Bu mu rahatsız etti millet anlamadım. Aşk-ı Memnudaki, Fatmagüldeki sahneleri izlerken çok mutlulardı oysa ki:)

  20. mergiz says:

    >zaytungda müthiş demişler:osmanlının çöktüğünü öğrenen 20 kişi baygınlık geçirdi demişler :D:D:Daynen katılıyorum sana bebek. zaten padişahlar sevişmezdi, o kadar çocuk leylekten geldi. tey allam. insanıarın gerçekten işi gücü mü yok yoksa niye bu kadar saçma bi tarışma konusu bulurlar kendine anlamam ki :)http://www.zaytung.com/haberdetay.asp?newsid=74235

  21. uyumuycam says:

    >millet kendi yapamadığından yapılmışını görünce saldırıyo :p sanki kendi padişah olsa hareme yüz çevircekti.. yuzunu yıkamaya çıkmazdı be dışarı, bırak fetihi.. :p

  22. >Ben de az önce onu göndermiştim yorum olarak🙂 İşleri yok, bir de beyinleri yok bebek. Düşünme kapasitesi yok. Osmanlı hakkında onların bin katı şey biliyorumdur ve seviyorumdur. Ancak hiçbir zaman onlar kadar çok ve boş konuşmadım bu konuda. Her şeyin bir uzmanı var sonuçta🙂

  23. >Uyumuycam; birisi şey yazmış ya çok güldüm. "Ne sandın olm sen padişah bu! İstese seni bile.." :))

  24. uyumuycam says:

    >ben de şu zaytınga koptum :Dhadi iyi geceler…

  25. >Ben de :)) Hadi iyi geceler, tatlı rüyalar🙂 "uyuycan" demek :))

  26. >ay iyi ki yazmışsın. tv hiç izlemiyorum şu an. o ilk sınıftan iletileri görüp ben de merak ediyordum ne olduğunu. merakımı giderdin😀

  27. holywitch says:

    >biz ne dersek diyelimbu devran böyle sürüp gideriçimizde öyleleri var kien ufak bi "gaz" sızıntısında parlıyorlar. halk seviyor bunu🙂

  28. Zat-ı Hatun says:

    >bende selanik göçmeniyim hatun:)çok güzel anlatmışsın ve bencede padişahlar bölünerek amipler gibi çoğalıyorlardı yani ne kadını ne haremi yahu.

  29. >Ayrı Yazılan De; bendensin o zaman🙂 Ben de normalde izlemem tv. Bahsettiğim arkadaşım Hürrem'i canlandıran şahsa aşık da :)) Birlikte bir yandan tv izlerken msn'de onun dedikodusunu yapıyoruz, eğleniyoruz :)holywitch; sorma gitsin🙂 Bilmeden sormadan etmeden böyle tepkiler göstermek neden, bir anlasam. Çok cahilce, bağnazca yorumlar bunlar. Gerçi tersini beklemiyorum artık onlardan da, neyse🙂

  30. >Hatun günaydın🙂 Sana da sabahın köründe bilgisayarın başında çektiren mi vaar :p Selanik. Ne güzel. Sanırım ay sonu gideceğim oraya. Orası olmasa bile Balkanlar gezisi var. Dolaşacağım biraz🙂

  31. ]-[erbiRenk says:

    >Garip bir milettiz biz! Tepkimiz bile yanlış! Pahalılık almış başını gidiyor, kimsenin sesi çıkmıyor! Yargı desen elden gisiyor, herkes susup oturuyor! Dizilere bakılınca orda bir çocuğun kafasına silah dayayayıp öldürüyorlar, herkes bakıyor. Ama Osmanlı haşa laf edemeyiz, padişahın tek bir eşi varmış oda görücü usulüyle evlenmiş. Zaten Çocukta gökten gelmiş. Ya arkadaşlar padişahlar o kadar kadını başına bela mı edecekler saraya toplayıp.

  32. >Değil mi🙂 Tarih tekerrürden ibarettir:1. Dünya savaşı sonrası Fransızlar Maraş'tayken kimse sesini çıkarmamış. Yönetimi ele geçirmişler. Ardından birisi demiş ki:-Koşun, isot tarlalarımız elden gidiyor!O zaman tepki göstermeye başlamışlar. İşte bunun gibi:)

  33. >off..off..daha bu sabah bunun sinir sistemimde yarattığı hasarı arttırıyordum..ya dün seyrettim..ve bana sorarsan pek de güzel buldum..izlenesi bişi olmuş, oynculuklar güzel..ve dediğin doğru var bi harem işte haremde de ne var hepimizin malumu..neden bunu böyle bir hale getirdiler anlamadım gitti..sadece hürremi sevmedim ama gözüm alıştı sanki ben şöyle daha alımlı bir kızıl bekliyordumm..bi ara da şehrazat 1 lira mevzusu vardı aklım ister istemez ona kaydı..neden gerçekle izlediklerini birbirinden ayıramıyorarki acaba?? izleyerek değil de okuyarak öğrenseler ne iyi olur!!

  34. >Şehrazat olayını bilmiyorum ama bunu gerçekten çok abarttılar ve sıktı artık. Hürrem'in gözleri güzel, yüzü eski zamanların güzelliğine uygun, şimdiye göre kocaman bir yüzü var tabii. Ancak oyunculuğu pek iyi değil. Bence en güzel kısım kıyafetler🙂 Bakarken içim gidiyor ah ah. Yanlış zamanda yaşıyorum sanırım🙂

  35. ElayZa says:

    >Supppperrrr ! Bayıldım yazına🙂 Padısahlar bolunerek mı cogalıyordu cumlesıne de koptum🙂

  36. >unutmuşum kıyafet olayını..gerçekten başarılı..bende istiyorum onlardan yaa..bunların kostüm değilde kıyafet olduğu o zamanları bende gözüme kestirdim fran..bi ara gidip giyer gezeriz ne nersin :))

  37. >elayZa; Yalan mı, değil :)) Neye tepki gösterdiklerini onlar da bilmiyor :)parmakuçlarım; :))) Aynen öyle. Geriye dönüş moda şu sıralar ama 500 sene eskiye giderler mi bilmem :)) Yine de 60ların kıyafetleriyle gezen insanları görmek hoşuma gidiyor🙂

  38. >ya olsun ama yaa..gerçek olması gerekmiyorki ..öyle delice etekler ve salınan kollar ile gezilemez zaten şimdi :))hem senin bi rapor bi de final olayın yokmuydu..bittimi rapor, çalıştınmı finale?? dön önine..kapat blogu bakimm :))

  39. >Raporu yazayım diye uğraştım, bitmedi yine. O da bilgisayarda ya, ayrılamadım burdan. Onu yazcam diye çalışamadım doğru düzgün🙂 Şimdi başladım işte. Finale saatler kala :)) Tembel francesca.

  40. >hımmm..üzülecek bişey yok, daha zamanın var..bende de pek çok son dakika golü vardı..bi tane de senden bekliyorum, hadi bakalım frann..top sendeee..hatta dur bakimm…fııııırrraaaannn..fıııırrraaannn..fııırraaannn..:)))çok fena tezahürat yaparım😉

  41. fem!da says:

    >ağzıma sağlık, egolarını tatmin yolu bu, biz osmanlıyıııız oluuum, şeklinde naralar bu da kapak olmuş oldu…

  42. Marla says:

    >Hay ağzını öpeyim! kafamı beynimi s*ktlrrrr yemn ediyorum okulda rtüğü arama kampanyası başlattılar olmayan akıllarını seviyim bir diziye bu kadar kaptırıp tarihi yanlış yansıtıyorlar cart curt diye ortalarda dolanmak nedir yani.

  43. >parmakuçlarım; haha bak güldürdün beni şimdi :)) Birazdan evden çıkacağım. Sadece göz gezdirdim. Yolum uzun benim, yolda çalışırım. Asistleri karşılamaya çalışacağım :))femida; bence de. Hayır yani "Osmanlı" deyince akıllarına sürekli savaşan birkaç milyon insan mı geliyor anlamadım ki :)Marla;aa hangi okul bu? Gerçi bizde de yapmışlardır, bizim de fen-edebiyat fakültesi çok feci. Tarihi yanlış yansıtan kim acaba. Nereden biliyorlarmış, kaç sene önce doğmuşlar :))

  44. İkiz Annesi says:

    >Öncelikle hay ağzına sağlık diyeyim.Aynı konu ile ilgili geçenlerde ben de yazdım sinirden çatlayacak bir haldeyken http://ikizbuyutmek.blogspot.com/2011/01/bir-aralar-sultanlarn-hayatna-takms.htmlanlayamadığım neden insanlarımız diziyi onun dizi olduğunun farkına vararak seyredemiyor.İllaki orada olanları hayatlarına geçirmeye ya da hayatla mukayese etmeye çalışıyorlar.Tarihimize gelince de Allah aşkına Padişahlık gerçekten de çok iyi bir şey olsaydı hala süre gelmezmiydi o zaman görürdüm ben harem varmıymış yokmuymuş.Şimdi birden bire tarihten bilirkişi oldu çıktı herkes sorsan dört padişahın adını yan yana getiremezler.Zannediyorlar ki Padişahlar bütün gün orasını da alıcam burası da benim kuşatııın diye dolaşıyor etrafta.Dizi de haremi yine de üstü kapalı anlatıyorlar orada dönen dolaplar sarayın iç bir yerinde dönmezmiş.Her milletten bir sürü hatunu tık bir odaya ortada bir erkek var bak bakalım en ala savaş nasıl çıkıyor.Çenem düştü gene kusuruma bakma.Sevgiler..

  45. >francım..senin sınav bitmez..bende de bi mim sınavın var. ama ne zaman istersen..çalış sen..

  46. Sadece Umut says:

    >Yazi cok guzel olmus =) 3 kez degistim yazacagm seyi, tarih bilgim kotu. Ama padisah asik olamaz ya, hatta cinsel hayati da yok, isemek icin o…

  47. >çok sevdim bu yazıyı. zaten habire oje sürmenden belliydi sende prenseslik olduğu, dün tahmin etmiştim.raporu verdin herhalde.lab sınavın da iyi geçmiştir umarım.iyi dinlen bu akşam.:)

  48. ry says:

    >osmanlıyı kötülüyorlar diyenler kanuni gibi harem isteyip sahip olamayanlar.

  49. Zeugma says:

    >Bence de öyledir..Hep öyle düşünmüşümdür…Eline sağlık…Ayrıca dedenin annesi ile ilgili anlattıkların çok ilgimi çekti..Teşekkürler, sevgiler…

  50. >Eleştirileri anlamadığını düşünüyorum.Ya da belki de ben anlamıyorumdur bilemiyorum.Sonuç olarak tepki gösterilen nokta tam olarak Osmanlı gibi bir devletin sadece seks hayatını konu alan bir dizi çekilmesi.Üstüne üstlük Osmanlı, öyle basit mefhumlarla nam salmış bir devlet olmadı.Şeriatla yönetildi,İslami kurallarla. Padişahları,şehzadeleri,cariyeleri vs. leri hep değerle anıldı. Kısacası Osmanlı gibi soylu ve "müslüman" kimlikli bir devletin tutupta Kanuni gibi bir hükümdarını seks manyağı gibi lense edilmesi hoş mu? Ha hoş kanuni seks manyağıysa bile kime ne? Tepki gösterenler amip gibi çoğaldıklarını düşünmüyor zaten. Tepki bu sığlığa.Yada kolay dilden, insan babasının da seks yaptıgını bılır ama düşünmez,hayal etmez bunu.Tutup dizisini çekmez gibi.Bunun gibi.Irk araştırmasına girmeden direk söylüyorum ben Osmanlıyı ecdadım kabul ediyorum niye etmeyeyim,700 yıl hükümsüren bir ecdad yabana atılır mı? Tepkiyi bence herkesin koyması lazım, Osmanlıda belki daha çokları vardı. Fakat ne gerek var bu şekilde aşağılamaya?Hoş dizinin yapımcıları kimler ona da bakmak gerek.Sonuç olarak, bu diziyi sevmek istiyorsanız kasmayın, Tudors'u izleyin,hem Henry daha yakışıklı, hemde daha çok sevişiyor.

  51. >aman aman prensesimiz ancak gelebilmiş eve. :)))

  52. >İkiniz annesi; çenem düştü ne demek aşkolsun. Sizin fikirlerinizi duymak beni mutlu eder🙂 Elbette ki, bir şeyleri eleştirebilmek için önce fikir sahibi olmak gerekir. Haremde dolaplar dönmek zorundaydı, hatta her yerde dönmek zorundaydı çünkü herkesin kellesi tek bir insana bağlıydı: padişaha. Tek bir söz bile ölümüne giden yolu açabilirdi. Dolayısıyla herkes yalkavukluk peşindeydi. Ancak padişah idealist olmalı, koşullar uygun olmalı, etrafından düzgün olmalı; o şekilde ideal bir yönetim ortamı oluşturulabilirdi ki o da yükselme dönemi dediğimiz döneme tekabül ediyor🙂 Sevgiler..

  53. >parmakuçlarım; çok teşekkür ederim ama ben bu mimi uzun zaman önce yapmıştım, bak burada: http://addictiveistanbul.blogspot.com/2010/11/cevapsz-sorular.htmlSadece Umut; Evet, işte tam olarak ben de onu diyorum🙂 Tarih bilmen gerekmez, içinden ne geliyorsa onu yaz:)

  54. >hadi yaz bakalım yorumlara yanıtları. :))))

  55. >O kadarcık prenseslik herkeste vardır herhalde🙂 Sen o yorumu yazarken, ben metrobüste ders çalışıyordum :)) Final fena değildi. Geçerim de, 60 falan anca alırım. Olsun, bu çalışmaya o bile çok; hak ettim ben.Raporu hala veremedim biliyor musun. Uzatmak zorunda kaldım. Çok az kaldı. Bu gece hem onu tamamlayıp hem de o 750 sayfaya çalışacağım, keşke dinlenebilsem🙂

  56. >ry; Çok güldüm buna :)) Benim elimin altında birkaç yüz kadın olsa, hem de padişah olsam ben de çıkmam valla haremden :))Zeugma; Hoşgeldin, hemfikir olmamıza sevindim🙂 Sevgiler🙂

  57. >:))))hadi sabır. sık dişini🙂

  58. ry says:

    >padişan olmama gerek yok. birkaç yüz kadına da gerek de yok. 3-4 tane versinler yataktan çıkmam, harem ne demek…

  59. Nedret says:

    >İyi de RTÜK'e 74000 maili onlar atıyor, biz yine armut topluyoruz. Ben atıyorum ''çok beğendim, kaldırmayın'' diye. Meral Okay'a hakarettir bu. O kadın sayesinde Kapadokya kalkındı, daha sonra da diğer illerde diziler çekilerek turizm, ticaret canlandırıldı. Türkiye'nin güzellikleri ortaya serildi.Durmayın mail yağdırın. Sevgiler.

  60. >marjinalmarji; yorumuna cevap vermeye en alttan başlıyorum, en sona yazdıkların dikkatimi çekti. Tudors da bir hanedan dizisi sonuçta, kitaplarıyla filmleriyle bu diziden 10 kat daha erotik. Bunu söylerken bir kraliyetin aşağılandığını düşünmüyorsun mesela? Gayet normal geliyor değil mi. Osmanlı da öyle. Objektif bakmak gerek.Aşağılanma konusunda bir şey daha var. Daha birkaç ay önce, "Fatmagül'ün suçu ne?" dizisinde 4 erkek 1 kıza tecavüz etti. Bütün Türkiye görüntüleri seyretti, tv'den veya internetten. Ne kadınların aşağılandığına dair bir eleştiri duyduk, ne de toplum ahlakının sarsıldığına.. Oturup Beren Saat'in mi Hülya Avşar ın mı "daha iyi tecavüze uğradığını" tartıştık. O zaman, şu söylediklerini savunan kitle; aynı şekilde kadınları savunabilseydi belki objektif olduğunuza inanabilirdim. Eleştirilen noktayı gayet iyi anladım. Ancak eleştirenler, bir diziyi eleştirmek için birkaç bölüm izlemek zorunda olduklarını bilmeliler. Tv izlemek hobilerimden biri değil, Tudors'u da okudum sadece. Okuduğumda ne öğrendim biliyor musun, kral kraliçe diye insanlıkları ünvanlarından önde gelen kişilerin de bizden hiçbir farkı olmadığını. Aşk için savaşların çıktığını, hırslar için insanların öldürüldüğünü. Erotizm, insanların dikkatini çekmek için katılmış bir unsur; pekala bu durumu yaratan erkek hegemonyası değil midir sorarım size? Binlerce yıldır kadınlar seks objesi olarak görülüyor ve erotizm içeren her ne varsa satılıyor: sex sales.

  61. >Ben bu durumun karşısında duran bir insanım. Ama tekrarlıyorum; televizyonda görülen diğer sahneleri ağzı sulanarak izleyen bir toplum, bir padişahın cinsel yaşantısını -cinsel yaşantı dediğimiz de öpüşme görüntüleri- görünce ayağa kalkıyorsa bir sorun var demektir.Bugün sokak röportajları yapılıyor. Cumhurbaşkanının, Tbmm'nin, anayasanın ne demek olduğunu bilmeyen insanlarla dolu sokaklarımız. Tarih hakkında çok fazla şey bilinmesini beklemiyorum dolayısıyla. Tv, en yaygın iletişim aracı. İnsanların "ecdad"larını bu yolla dahi öğrenmeleri bir gelişmedir sevgili marjinal marji. Bunu anlamak gerek.Bir de toparlamak gerekirse. 700 yıl hüküm sürmüş diyorsunuz ya. Bu 700 yılın toplasan en fazla 150 yılı dediğiniz gibi şaşaa içinde geçmiştir. Çoğu yenilik ve lüks taşraya ulaşamamış, Osmanlı İstanbul sınırları içinde kalmıştır. 3 kıtayı kontrol etmek kolay bir şey değil, yüzlerce sene öncesinden bahsediyoruz. O günkü sınırları şimdiki resmi sınırlar gibi düşünmeyin. Bilmediğimiz çok şey var.Biraz daha bilgi sahibi olmak isterseniz: Namık Doymuş-İsyan İsyanHarold Lamb-Cengizhan kitaplarını önerebilirim size. Sevgiler.Na

  62. >deep; yorum yazarken yoruldum vallahi :)) Anca gelebildim, sınav 5te olunca. Bütün kapıları kilitlemişler bir biz kaldık :))"Prenses " dedikçe havalara giriyorum bilesin :))

  63. >ry; hımhım. 3-4 tane kadın demek. 1 kadın 1 erkek yeter. Erkek hegemonyası işte🙂 Şuan feminist damarım kabarmış durumda çok fena bir anda yazdın :))

  64. >atalarını anlatmadan senin pirenses olduğunu anlamıştım. yaaa :)))

  65. >Nedret; sizi buralarda görmek ne güzel🙂 Çok severek bakıyorum yaptığınız takılara. Bir de emekli kimya mühendisiymişiniz ya🙂 Meral Okay, her şeyden önce bu ülkenin önemli bir sanatçısı; yaptıklarını düşünmesek bile. Reha Muhtar'ın yazdığı bir yazı var bu konuyla ilgili bugün. Bir de Mustafa Mutlu yazmış yine Meral Okay-Sezen Aksu ile ilgili. Şimdi linklerini bulamadım ancak gönderirim size, ya da siz de bulabilirsiniz🙂

  66. >deep, ben "Makyaj sevmem, kokoş olmam" derken nasıl anlamıştın ki :)) Ben şüpheleniyorum valla kendimden🙂

  67. kendimodam says:

    >kesinlikle katılıyorum sana…..

  68. >kendimodam; sevindim🙂

  69. >Sevgili Francesca;Hayır,aşağılandığını düşünmüyorum çünkü onlar "İslam" başlığı altında yaşamadılar, dinlerinin bu konuda ki tutumunu bimiyorum fakat yaşamlarına bakıldığında sex konusu gayet sıradan çoğuna göre. Osmanlı'nın toplum yapısı da sex'i kabullenmiş değildi. Dolayısıyla bu etikete sahip olmayan bir imparatorluğun seks hayatı alelade anlatılabiliyor,tepki almıyor kendilerince, ben neden tepki göstereyim? Bu onların sorunu. Eğer ki öyle olduğunu düşünüyorlarsa dizilerine çeki düzen vermeliler. Hem neden objektif olalım ki? Burda bahsolunan tarih bizim, çekilen diziyi de biz çekiyoruz, kim için objektif olucaz, ha bunu dışardan birileri çekiyorsa, onları anlamak adına "hadi objektif olalım" diyebiliriz o da belki. Objektif olunacak bir durum yok bence.Fatmagül olayına gelince, o apayrı bir konu. Ben tepkimi hep gösterdim. Kadını sex objesine çeviren erkek hegemonyası değil artık,bence bunda anlaşalım. Artık kadınlar sex objesi olmayı bilerek isteyerek seçiyorlar. Bu konu hakkında çook ama çook uzun konuşulabilir, o yüzden hiç girmiyorum.Okuduklarından anladıkların çok doğru, onlar elbetteki insandı. Herşey olabilir hayatlarında, olmuştur da. Fakat sen söylemişsin "sex sale". Sırf izlensin diye Kanuni'yi seviştirdiler. Tarihi Kanuni'yi seviştirerek öğretiyorlar diye sevinemiycem kusura bakma. Bu gün insanlar okumuyor,yazmıyor,Cumhur başkanını tanımıyor yerine dizi izliyor diye çıkar yol bu mudur?Peki daha sonra kadınlar sex objesi olarak görülmeye başlandığında oluşan bu tepki nedendir? Bir tezatlık yok mudur?Osmanlı'nın 700 yıllık serüvenine burda upuzun açıklamalar getiremeyeceğimden, üzerinden geçtim. Elbetteki ne olaylar vardır, herşeyi çok iyi biliyorum diye de iddia edemem,tavsiyelerin için tşk ederim.Gel gelelim, bugün Türkiye'de Osmanlı torunuyum diye yaşayanla Cumhuriyet çocuğuyum diye yaşayan iki kesim var. Nasıl ki bir gün bir belgesel yapıldı, Atatürk hakkında, herkes ayaklandı, davalar açıldı, şimdi aynı tepkinin olması çok doğal. Bu nokta da yine objektiflikten bahsetmiycem. O zaman da tepkim belliydi bu zaman da.

  70. >Osmanlı torunuyum ve cumhuriyet çocuğuyum. Her ikisi de. Şimdi şöyle bir durum var, Osmanlı "İslam" yapısı altında yaşamış diyoruz. Ancak uygulamalara baktığımızda İslamla bağdaşmayan çok konu var. Birincisi bu padişahların çok eşliliği meselesi. 4 eşe bile izin verilmesi anormalken, bir erkeğin emrinde yüzlerce kadın olması. İkincisi yapılan işkenceler. Bu konuda yazılan yüzlerde kitap var. Fethedilen şehirler elde tutulmak amacıyla hoşgörünün en alasına tabi tutulurken, halkın gördüğü ceza boyutunu aşmış şeyler hiç hoş değil. Yine bu bağlamda önerebileceğim bir kitap var; Drina Köprüsü. Osmanlı'nın muhteşem mimari örneklerinden biri olan bu köprünün yapım aşamasında, civar köylerde olan bitenleri anlatıyor.Atatürk hakkında olan belgeselde Can Dündar "Bazı şeyleri yanlış yapmış olabilirim" dedi ve düzelteceğine söz verdi. Ancak düzeltmedi. Orada gösterilen tepki de Atatürk'ün içmesine veya sevişmesine karşı değil, bunun insanların eline yargı malzemesi yapılacak şekilde kullanılmasına karşıydı. "Kanuni sevişiyor vay be" denilmesi garip geliyor bana. Ama size katıldığım bir nokta var, mesela hamam sahneleri. Sanki hamama insanlar yıkanmak için değil fantezi yapmak için gelmişler gibi. Yine de bunun tarihe bir zarar verdiğini düşünmüyorum elbette.Sanırım bu karşılıklı fikir beyanı uzayacak, ikimizin de düşünceleri değişmeyecek. Burada bitirelim isterseniz. Bu konuda pek anlaşacağız gibi gözükmüyor, yorum kutusu gibi kısıtlı bir alanda özellikle.

  71. sarkaç says:

    >Ben bu diziyi seyretmedim, seyretmeyi de düşünmüyorum (özellikle konusu bir sonraki haftaya devam eden dizileri izleyemediğimden). Düşünüyorum da tartışmaları izlemek diziyi izlemekten daha zevkli galiba. Tartışmaya devam. Başka türlü nasıl sinemamız, televizyonumuz gelişme gösterebilir ki? Herkes düşüncesini söylesin, farklı düşünen sinemacı ve tvciler farklı görüşlerin sesi olsunlar, aynı konuda farklı filimler yapsınlar, kendi meramlarını anlatsınlar. Hodri Meydan!

  72. >sarkaç; şimdi sanki ben tv aşığı bir insan gibi hissettim kendimi bu yorumlardan sonra :)) Değil tv, "izleme" kavramından çok kopuk bir insanım aslında. Ama bu tartışmalar beni rahatsız ediyordu, gerçekten. İnsanların ses çıkaracak, konuşacak onca şey varken Kanuni öpüştü diye ortalığı ayağa kaldırmaları bana komik geliyor. RTÜK'e yağan mailler, keşke başka konularda da duyarlılık örneği olabilseydi. Tek dileğim bu🙂

  73. Zennube says:

    >İlk bölümü izledim sarmadı daha da izlemedim, ama tartışmaları izlemek gerçekten çok eğlenceli. Padişah sevişemez! Sevişirken gösterilemez! ahahahha. Sorsan hepsi sonuna kadar müslüman ama kanuniyi peygamber yaparak en büyük günahı yine o müslümanlar işliyor. ya yanlış olsun doğru olsun. Alt tarafı bir dizi lafını ise kimse kuramıyor. Sorun yok bu insanları hayatında valla. Sayelerinde dizi ünlü oldu🙂

  74. Müge says:

    >ohhh pek güzel yazmışsın, içinde kalmamış.. sanki ilk kez öğreniliyor bunlar.. hayret bi şey yaa..

  75. >Zennube; vallahi hiçbir şekilde yapamayacakları reklamı yaptılar :)) Ancak şimdi ceza aldıkları için, Meral Okay da ona göre yazmak zorunda; bunun baskısı altında senaryo yazmak zor olsa gerek. Bizim de sözkonusu arkadaş Hürrem'e bayıldığı için aynı anda hem tv hem msn yapıyoruz, Hürrem'i çekiştiriyoruz; eğlencemiz oldu:))Müge; di mi, sorma gitsin. Tarihi korumaya bu kadar meraklılarsa, kumlara gömülen Allanoi'yi konuşabiliriz mesela, bakımsızlıktan yok olan diğer antik kentlerimizi. Tarih öyle yok edilmez, böyle yok edilir.

  76. Müge says:

    >Aha işte budur!!!! Allanoi yok edilmeden önce gidelim diye yırtındık. Çok da iyi ettik ve gördük.. İçim sızlıyor inan :((öptüm canım😉

  77. >Allanoi'ye gidemedim ve çok üzüldüm inan. Neyse artık sonsuzluk falan icat edilirse, birkaç yüzyıl sonra farklı bir iktidar toprak altından çıkarırsa anca. Peh. Öptüm ben de🙂

  78. >Söylediklerine katılmamak elde mi? Bu ülkede ne yapsan ucu birilerine dokunuyor zaten. Eleştirmek için önce okumayı, araştırma yapmayı bileceksin. Yoksa hayatında kitap kapağı açmamış insanlar daha neyi enden eleştirdiklerinin bile tam farkında değiller…Bu arada Candaş Tolga Işık linki için teşekkürler. O ve onun gibi kaç kişi kaldı ki?

  79. >Yukarıdaki yorumlarda çok yazdım, tarihten bihaber insanların gelip eleştiri yapması bana komik geliyor. Madem bu kadar tarihi koruyacağız, önce şu Allanoi meselesini halledelim. Hoş, halledecek bir şey de kalmadı; gözümüzün önünde kumlara gömdüler koca kenti. Hatta "öyle bir yer yok" bile dediler. Ne diyeyim. İçimden geçenleri anlatmaya kelimeler yetmez.

  80. Miyuki says:

    >beni en çok sultanahmet şaşırtmıştır, 3 kadın 20li yaşlarda vefat ama 22 çocuk🙂

  81. >Miyuki :)) Gel de bunu "Padişahlar tek eşliydi!" diyenlere anlat🙂

  82. Medanşeri says:

    >Anlamak çok güç, aklım almıyor, haremi kabullenimiyorum bi türlü, olamaz olamaz hayır olmamalı modundayım. Vaktim olmadığı için dizi izleyemiyorum zaten ama bu noktada gerçekle yüzleşmek istemiyorum belki, üzücü çok üzücü…

  83. >Bence de. Aslına bakarsan, o dönem yaşanılmış şeyler için yapabileceğimiz bir şey yok; sonuçta dönem koşulları vs. çok farklı. Ancak böyle bir durumun bugün savunulabilmesi ve dile getirildiğinde "nankörlük" ile suçlanılmak çok daha üzücü.

Leave a Reply

