>Mozaik Cinayetler

>Kitabı ilgi çekici kılan kapağı ve “Bir Dante romanı” ibaresi.


1300’lü yıllarda Floransa’da, Dante’nin priore olduğu dönemlerde işlenen bir cinayetle başlıyor her şey. Tabii ki Dante’nin görevi bu cinayeti çözmek. Birazcık Dan Brown  tarzı bir roman olmakla birlikte, Dan Brown kadar vurucu olmayı başaramamış. Bu konunun sönüklüğünden değil, yazarın aceleciliğinden kaynaklanıyor.


En güzel tarafı iç dünyayı dış dünyayla sentezlemesi. Dante dış dünyayı, içindekilerle birleştiriyor. Şöyle ki; Dante bir genelevden çıkmış yürüyorkenki metin şu şekilde:


“Şairin tam önünde Venüs’ün kıvrılan yörüngesi seçiliyordu. Çıplak tanrıça, bir yıldıza bacaklarını açarak oturmuş, göğünde dolaşıyordu.”

“Hiçbir Tanrı yeryüzüne inmedi. Orada yalnızca seraplar var.”

“Bütük Floransa’da bir tek o bunu bilmeyi hak ediyordu. Başka hiç kimse bu bilgiye layık değildi. Parşömenin ucunu meşalenin alevine tuttu. Ateş parşömeni yakıp bitirene kadar izledi. Arkasında onun bu hareketini izleyen bir dostun varlığını hissetti.

-İyi yaptım mı baba?
-Evet. Ama bunun için takdir görmeyeceksin. Arkadaşlarının gözlerini kapattın, kulaklarına balmumu döktün. Çünkü Odysseus gibi sen de tek bilen olmak istiyorsun.”

Olaylar ilginç bir yere bağlanıyor. En güzel yanı da dönem Avrupa’sı ile ilgili pek çok şey öğrenmeniz. Dikkat çekici.
This entry was posted in kitap. Bookmark the permalink.

56 Responses to >Mozaik Cinayetler

  1. ry says:

    >sürükleyici bir polisiye roman. "bir dante romanı" yazması sizi yanıltmasın ama yazar dante değil. dante' nin tarzı değil zaten. dan brown kadar vurucu olmayı başaramamış demişsin. bence en az onun kadar iyi.dönemi iyi yansıtmış ama karakterlerde değişiklik yapmış. zira dante yaşamı boyunca dedektiflik yapmamış bir şahış. ayrıca yazarın dante' ye verdiği kişilik de gerçek şairle hiç örtüşmüyor.

  2. >Girmeyeli, girip gezmeyeli ne çok oldu şu blogta…Merhaba Francesca :)Odysseus ismi dikkatimi çekti. Onu ve zümresini bu dönem inceledik baya. Hoştu yani…Yine güzel senlik bir paylaşım.Görüşmek üzere🙂

  3. >Bence içerik olarak Dan Brown'dan daha iyi. Ancak Dan Brown üzerinde duracağı noktaları daha iyi seçiyor, daha meraklandırıcı bir öge haline getiriyordu. Burada biraz daha dikkatli olmak gerekiyor sanki olayın üstüne gidebilmek için. Dante'yi yansıtmadığı konusunda ben de hemfikirim, yine de bu isim dediğim gibi ilgi çekici olmasını sağlıyor. Kitabı okumuş olmana sevindim🙂

  4. >Hayalin Derinlikleri; Seni yeniden burada görmek çok hoş🙂 Görüşmeyeli uzun zaman oldu. Nasılsın?Odysseus. Geçen sene ben de çok ilgilenmiştim. Bu sene sanırım biraz daha 1200-1300-1400lü yıllar üzerine kitaplar okudum. O döneme daha çok eğildim🙂 Bakalım, daha 2011 uzun :))Yine gel. Uğra ara sıra. Görüşmek üzere🙂

  5. >Teşekkür ederim iyiyim. :)Ümit ediyorum ki sende iyisindir sevgili Francesca…. Artık daha sık uğramayı ümid ediyorum, bi mani çıkmazsa yani :)Evet 2011 uzun. Sen kitap paylaş, bizimde fikrimiz olsun :)Senin nasıl gidiyor peki,Visual basic ile barışabildin mi?🙂

  6. >Ben de iyiyim, teşekkürler :)Okuyunca kahkaha attım, nasıl unutmadın :)) Visual Basic, Fortran verdim onları. Bu yıl da Matlab var. Ama Matlab'ı seviyorum, garip bir şekilde. İlk defa program yazarken eğleniyorum :))Tamam, ben paylaşırım, sen de gel yorum yap ama🙂

  7. Sadece Umut says:

    >Polisiye sevmiyorum diye icerige laf yok =)Ama kapakta gargoyle var =D kapak guzel olmus severim gargoylelari =)

  8. >Hehe. Normalde ben de pek polisiye sevmem ama bu öyle bildiğin polisiyeler gibi değil. Buram buram tarih kokan bir polisiye, çok güzel oku bence🙂 Gargoyle, evet, kapak beni benden aldı zaten :))

  9. Sadece Umut says:

    >Francesca ben en son kemik bahcesi diye bi kitap okumustum gunumuzle 1800ler arasinda gecen bi polisiyeydi, tip da vardi isin icinde sıķıļmamistim =) ama ben tarih sevmiyorum ki =)

  10. >"Malazgirt'le Anadolu'nun kapıları Türklere açıldı." diye okursan sevmezsin. "Sokağa çıkma yasağı başlamıştı. Surların arasında gezinen fahişeler, prioreleri bile baştan çıkarıyordu." diye okursan seversin :))Böyle kitaplarda tarih, tarih gibi olmuyor. Sanki sen o yüzyıldaymışsın gibi hissediyorsun. O zaman da tarihi seviyorsun🙂 Tabii bilemem, her şeye rağmen sıkıcı gelebilir sana ama. Güzeldir böyle hikayeler, efsaneler. Öneririm🙂

  11. Sadece Umut says:

    >Fantastik bi hava veriyorsa okurum tabi, bulabilirsem😉

  12. >Bulabilirsin, neden bulamayasın🙂 Yani, fantastik tam karşılığı değil ama onun gibi nasıl desem bilemedim🙂

  13. >Yanlış hatırlamıyorsam şöyle demiştim…——————————–"Gerçekten okuyup takip ettiğim kişileri, gerçekten takip derim" Blog atasözü :))Visual Basic vs unutmadım ki hatırlayım ;)Tebrikler, vermişin derslerini🙂 Benimde Matlaba karşı bir sempatim var arkdaşlardan ötürü. Öğrencem onuda. Çok zor değilmiş. Öyle diyorlar. Birde severmisin böyle şarkıları bilmem ama deminden beri şu parçayı dinliyorum. İçimi kıpır kıpır etti… Bakalım sende sevcen mi🙂 Buyrunuz🙂

  14. >Hii, bu blog atasözünü gerçekten sevdim! :))Matlab, evet hem kolay hem eğlenceli. Çok pratik. Hata vermiyor fazla. Çoğu fonksiyon tanımlanmış, hiç zorlanmıyorsun. Programlama mantığını bilirsen çözüveriyorsun hemen :)Who let the dogs out! Hihi gençliğime geri döndüm :)) Ben de kıpır kıpır oldum şimdi! Hazır enerji depolanmışken diferansiyel çalışmaya başlayayım, yarın finalim var🙂 Teşekkür ederim Hayal, bugünün sürprizi sen oldun🙂

  15. >Ah şu difransiyel ve onun denklemleri… :)) Kainatın yazıldığı dil desek yalan olmaz. Çok şükür bitti benim sınavlar. Günün sürprizi olmak hoşuma gitti. Teşekkür ederim🙂 Bi yumurta içinde gelseydim karşına belki daha güzel bir sürpriz olurdum ama artık oda buralardan olmuyor :))Yarın ki sınavında başarılar sevgili Francesca… Görüşmek üzere🙂

  16. >Diferansiyelden geçemezsem kainatı çözemeyecek miyim ben yani! Saatler kala çalışmaya başlamam hiç hoş olmadı bu durumda :)) Olsun. "Hayalin Derinlikleri dedi ki…" yeterince güzel bir sürpriz :))Teşekkür ederim, görüşmek üzere🙂

  17. Budeliçocuk says:

    >Ortaçağ Avrupası,Feodal yapılar ve Yarı Mitolojik roman…Çok ilginç olduğunu düşünüyorum…Ama o kadar okunacak birikti ki…ne yapacağımı şaşırdım doğrusu..Hele bir kısmı güncelliğini de kaybetmek üzere..Neyse okuyacağız başka da yolu yok..Yosa zihimiz çorak kalır…Ve Çorak bir zihinden hiç kimsye bir fayda olmaz…:)

  18. Mr.E says:

    >Ortaçağ ile acaip ilgilenen, şu anda "Ortaçağ'dan Yeniçağ'a felsefe ve sanat diye bir kitap okuyan, dönüp dönüp gülün adı'nı izleyen bir tarihsevere ne kadar önerirsin bu kitabı?Buraya yazacağın her şeyi referans alırım haberin olsun ^.^

  19. ry says:

    >kitabı okumayı düşünen arkadaşlar playlistlerine assassin' s creed albümlerini eklesinler. kitapla müzik cuk oturuyor.

  20. girlythings says:

    >hmm severim böyle kitapları.bilgi edinmenin en eğlenceli yollarından biri!

  21. LieLLa says:

    >Francım naptın beah! :(Bu gidişle Dünya Klasikleri yalan olacak.Dipçük bi' yandan sen bi' yandan.😦😛

  22. haYaL@ says:

    >franceska ilk defa blogunu inceliyorum böyle derinden,yazılarını çok sevdim..rastgele kitap okumayı kısacık insan ömründe fazla havai bir davranış olarak görürüm,o yüzden kitap yorumlarını dikkatle takip edeceğimden emin olabilirsin😉

  23. >Budeliçocuk; Ne güzel söylemişsin, gerçekten çorak bir zihnin kimseye faydası olmaz🙂 Ancak hiçbir kitabın güncelliğini kaybetmediğini düşünüyorum, hatta bazı kitaplar kütüphanemde senelerdir duruyor. Hepsinin bir zamanı var, ben öyle hissediyorum🙂 Sen de bu kitabı al, zamanı gelince okursun, olmaz mı🙂

  24. >Mr.E; -Son cümlenle şımarmakla beraber- Ben bu kitabı çok sevdim, farklı farklı yerlerden detaylar içeriyor. Mesela bir bakıyorsun dönemin Papa'sından bahsediyor, bir bakıyorsun Amerika'nın madenleriyle ilgili bir şeyler anlatıyor. Güzel yani, seversin bence🙂

  25. >ry; Oyun manyaklarından çıktın sen de:)) Ama şimdi bir video izledim onunla ilgili, görselleri çok güzel değil mi. Oyunlardan bihaber bir insan olarak söylüyorum bunu gerçi ama🙂

  26. >girly; Değil mi, zaten insan böyle öğrenirse unutmuyor; öbür türlü ezber yapmış oluyor. O bakımdan şu çocuk dergilerini falan çok faydalı buluyorum ben, oyunlarla öğrenmeyi kazıyor çocukların zihnine; çok hoş🙂 Nerde bizim zamanımızdaa.. :p

  27. >LieLLa; Canın hangisini okumak istiyorsa onu oku🙂 Eğer okumak istemiyorsan klasikleri şuanda, daha akıcı ve eğlenceli kitaplarla başlayabilirsin. Daha verimli olur belki :)Bilemiyorum tabi okuma hızını, alışkanlıklarını sevdiklerini fazla ama. Yukarıda da yazdım, her kitabın bir vakti vardır🙂

  28. >hayal@; Hoşgeldin, beni mutlu ettin🙂 Teşekkür ederim. Evet bazı kitaplar gerçekten "balon kitaplar" gerçi insan bir broşürden bile bir şeyler öğrenebiliyor bazen :)Genellikle ben almak istediğim kitapları alamam biliyor musun, o kitaplar bir şekilde beni bulurlar. O yüzden diyorum hepsinin bir zamanı var diye. Ne zaman bir konuyla ilgili bir şeyler araştırıyor olsam, o kitaplar gelir beni bulur🙂

  29. Mr.E says:

    >"Bence seversin" lafı değerlendirmeye alınmıştır, beğenmezsem seni nerede bulacağımı biliyorum😀

  30. haYaL@ says:

    >franceska ne mutlu sanaki okuyup,okuduklarını paylaşıyosun…bende tavsiye üstüne kitap okumaya bayılırım,kitabı bitirip tavsiye edenle kitap hakkında konuşmak işin en zevkli kısmı,ama malesef çevremde gerçekten kitap okuyup bunun tartışmasından zevk alacak kişi yok denecek kadar az,o yüzden blogunu keşfettiğim için bende çok mutluyum🙂

  31. >Mr.E; Beğenmezsen önceden bloguna yaz, ona göre Türkiye'yi terk edeyim; yoksa önümüzdeki 3 sene boyunca eleştiri yağmuruna tutulurum. Hatta kitabı okurkenki halini fotoğraflayıp, bloga koyup, "Ömür törpüsü" olarak etiketleyebilirsin beni, korkarım senden :))

  32. >hayal@; Öyleyse okuduktan sonra gel, yaz bana konuşuruz :)) Ben de kitaplar hakkında konuşmayı çok severim, zaten sevdiğim şeydir okumak, öğrenmek. Çocukluğumdan beri bu böyle. Blogu sadece kitaplar ve sergiler için açmıştım zamanında ama değişti biraz, günlük haline de geldi. Yine de mümkün olduğunca kitap yazmaya çalışıyorum🙂

  33. >okuyun diyosun yani, hımm, okuycam ulan, sen dedin ya okucam :D:D en birinci ben olcam😀

  34. >Sylvie :)) Ama önce finallerin bitsin🙂

  35. huyumkurusun says:

    >Bakalım tatilde hangi birini okuyacam:))

  36. Budeliçocuk says:

    >Francesca..:))Tamam bu kitabı alacağım..ve ilk uygun zamanda okuyacağım..Sıraya koyacağım ama biraz torpil yapacağım galiba..:)))

  37. >huyumkurusun; Bakalım, yazarsın bloga görürüz hangisini okuyacaksın :))Budeliçocuk; Eee o kadar da lafımız geçsin :p Ay gören de kırk yıllık arkadaşım sanacak, daha 3 gündür yorumlaşıyoruz ama olsun, ben kafaya koydum; sayende dağcılığı öğreneceğim hihih :))

  38. ry says:

    >zengin parasıyla, fakir karısıyla, benim gibiler de pc oyunlarıyla oynuyor. KADER utansın.assassin's creed çok sağlam oyundur. 2. sini oynayamadım pc kaldırmadı. o kadar ayrıntılı grafikleri var. ama soundtrackleri inanılmaz güzel.

  39. >Zengin parasıyla, fakir karısıyla, senin gibiler pc oyunlarıyla, finali olanlar da diferansiyel denklemlerle oynuyor!Adaletin bu mu dünya..

  40. Budeliçocuk says:

    >Dağcılığı öğrenmek istemene sevindim..Demek ki kaçıkların sayısı bir artacak..:DBiz deliler zamanı farklı şeylerle ölçeriz.. mesafeyi de..Yürek zamanı,yürek günü gibi:DYada yürek mesafesi..:))Bazan bir yürek günü bin yıla denk gelebilir..DSevgiyle kal emi..:)))

  41. nil says:

    >okuma iştahımı kabarttı resmen bu kitap tanıtımı francesca, listemde. teşekkürler tanııtm için🙂

  42. >kitabı not alıyorum. bu liste uzadıda uzadı🙂

  43. ry says:

    >diferansiyel denklem dediğin nedir, ben diyalektik materyalizmi göze almışım.

  44. >Budeliçocuk; İlginç şeyler söylüyorsun. Yeni blogçu olmana rağmen ne çabuk girdin aramıza :)) Kim derdi ki bir gün francesca dağcılığa ilgi duyacak :)Ama şu da var ki, yükseklikten çok korkan bir insan var karşında. Pencereden aşağı bile bakamam, o kadar. Kafilenin baş belası olabilirim🙂 Böyle her yorumda bir şeyler paylaşırsan, yavaş yavaş öğrenirim hihih :pSevgiler🙂

  45. >nil; Rica ederim, kısa süredir izliyorum seni ama bu kitabı seveceğini tahmin ediyorum, zevklerimiz uyuşuyor: kutsal üçlü gibi :))Zeynep Özmen Ünlü; Olsun, uzasın, biz hep okuyalım; öğrenelim değil mi ama :))

  46. >ry; Materyalist misin🙂 Bence öylesin. Blogundan gördüğüm kadarıyla. Ama ben bir yere katılıyorum materyalizme. Bazı yönlerini seviyorum, bazılarını sevmiyorum :)O yüzden bende biraz hedonizm, biraz pozitivizm, biraz idealizm var🙂 Fenomenoloji dahi var. Zıt düşünceleri sentezlemeyi seviyorum🙂

  47. ry says:

    >yok materyalist değilim. blog benim çok küçük bir parçamı yansıtıyor. oraya bakarsan materyalist, kapitalist, narsist… birini görürsün.

  48. >:))Yok aslında pek narsist bir görünümün yok bence. Hani kendi köşesinden eleştirenler vardır ya, onlar gibi görünüyorsun daha çok :)Gerçekte nasıl olduğunu bilemem tabi. Sadece tahmindi. Bu da gol değil :))

  49. ry says:

    >materyalist görünmemin nedeni blogdaki kız resimleri mi? kesin onlardır.

  50. >dante avrupa odise venüs. yok yok desene :))(bi iki harf hatası var. onları düzelt istersen)bugün iyi çalıştın di mi.:)

  51. >ry; Yok yahu, 1-2 kız resmi için materyalist diyecek halim yok ya🙂 Genel olarak yazdıkların, yorumların vs. Ne bileyim ben öyle hissettim işte. Değil diyorsan değildir, seni tanımıyorum sonuçta🙂

  52. >deep; Çok yorgunum, daha şimdi geldim eve. Harf hatası varsa bile bulamıyorum ki şuan :)) Bugünkü sınav çok kötü geçince, yarınkine çalıştım baya, baleye gidene kadar kendimi kütüphaneye kapattım :)) Sonra baleye gittim, sonra eve geldim. Sen hala fosforlu cevriyede misin :))

  53. >hadi sen uyu dinlen. organikti galiba. kütüphane iyi olmuş. bale. herşeye de yetişiyorsun.fosforlu cevriye. evet.:)

  54. >Dan Brown ismi geçince daha bir dikkatimi çekti kitap. O yüzden mutlak okunmalı🙂

  55. >deep; Organik sadece konunun içinde geçiyor aslında, asıl o "baba organik" 2. dönem :))Ne yapayım, evde otursam da saatlerce ders çalışmayacağım ki.Bugün ekonomi çalışacağım. Anlarsın sen. Hihi🙂

  56. >Moda Çıkmazı; Dan Brown tarzı seviyorsan, okumalısın evet🙂 Yani böyle aksiyon falan ama sıkıcı şeylerden değil, bir sürü bilgi veriyor arada, geçmişe dönüyor vs. o yüzden sevdim ben :)Al listeye :))

Leave a Reply

