>Don Kişot Balesi

>“Amaan evde otursam çalışacak mıyım sanki?” mantığıyla hareket eden bir üniversite öğrencisi, final haftasında baleye gitmek gibi bir işe kalkışır. Oysa Süreyya Operası’na giriş var çıkış yoktur! Bir kere o atmosferi soluyan bünyeyi, bir daha ekonomiymiş, fizokimyaymış hiç enterese etmez!


Şimdi fotoğrafları göstereyim de anlayacaksınız. Burası Süreyya Operası’nın dışarıdan görünüşü:

Burası da -bütün rezil fotoğrafçılığıma rağmen- içerisi:
Merdivenler, koridorlar… Her yerde temsillerin kostümleri yer alıyor:
Süreyya Operası, AKM’yle kıyaslanamayacak kadar küçük tabii ki. Ancak o içerideki atmosfer her şeyi güzel kılıyor:


Bu kalabalığın içinde Francesca neredeydi dersiniz?

Sahnenin dibinde! Orada olunca, önde oturan öğrenci psikolojisine büründüm; gözümü kırpmadan izliyorum, sürekli alkışlıyorum falan. Bir sahnede Don Kişot uzaklara doğru hülyalı hülyalı bakıyor. Tabi o uzaklar da bizim oturduğumuz yere denk geliyor! Don Kişot bana bakıyor, ben ona bakıyorum, zor tutuyorum kendimi. Nasıl konsantre olduysam, o iki saat nasıl geçti anlamadım. O esnada fotoğraf çekemeyeceğimden internetten birkaç fotoğraf koydum:

Eğer gitmek isteyenler varsa, çoook önceden biletlerini almalı. Biz 1 ay önce aldığımız halde; çok az yer kalmıştı. İmkanınız varsa gidin görün derim; muh-te-şem!


This entry was posted in bale, gezi, Süreyya Operası. Bookmark the permalink.

53 Responses to >Don Kişot Balesi

  1. holywitch says:

    >mckennitt senin sosyalliğine hayranım bizi de götür böyle yerlere🙂

  2. >Arkadaşımın beni çağırırken kurduğu cümle; "Ben şimdi Don Kişot'a bilet alıyorum, ve sana da bir tane alıyorum çünkü biliyorum ki asla hayır demezsin!"Witch, gel birlikte gidelim :))

  3. ]-[erbiRenk says:

    >:) daha önce hiç baleye gitmedim ama senin anlatımından sonra sanırım bende bir gösteriye gideceğim:)

  4. >Hihi aferin bana o zaman!Elini çabuk tut, dediğim gibi biletler hemen tükeniyor :))

  5. Dışavurum says:

    >ay yerin ne güzelmiş Francesca, ben de çok sevmiştim bu gösteriyi.Kaçırılmaması gerek bence.

  6. Miray* says:

    >ooo biletlere bakmamıştım bnm de aklımdaydı amaan işim olmayıncaya denk getirsem vırt zırt diodum. alayım bari de gideym🙂 hatırlattığın için teşekkürler

  7. ilnevyA says:

    >Yapılacak olan şey ders çalışmayı engelleyecekse Fizan'a bile giderim😀

  8. >bende gitmek istedim bak şimdi🙂

  9. >Beni de götürün yaa.. Ben de hiç gitmedim😀

  10. ]-[erbiRenk says:

    >İstanbul dışında oturduğum için bu tip ayarlamaları yapmak daha da zor oluyor benim için:(( ama deneyeceğim mutlaka

  11. >Dışavurum; Değil mi, ben de çok sevdim. Bir dahakine annemi de götüreceğim, o da çok sever eminim :))Miray*; Valla denk falan dinlemiyor hiç, hemen kapıyorlar yerleri :)) Biz işte geçen ay aldık, ki ertesi gün de finalim vardı ama final falan dinlemedim bile :p Rica ederim🙂

  12. >ilnevyA; Ya aşkolsun! Ben yöneylem diyorum sen ne diyorsun! Aslında bence bunlar motivasyonu arttıyor, mesela dif. finalinden çıktım baleye gidene kadar oturdum ekonomi çalıştım ertesi gün için ve o çalışmayla girdim ekonomi finaline; 80 civarı bir şey gelir. Evde olsam max. 50 beklerdim :))machu picchu kaymakamı; Gitsen ne güzel olurdu🙂

  13. >Bir İnce Ses; Bu gidişle otobüs kaldıracağım ben zaten :)) Bir tur liderliğim eksik kalmıştı hihi :)Herbirenk; Aslında haftasonu seçenekleri de mevcut, ama onlar biraz daha erken kapılıyor tabii. İşin kötü tarafı, her zaman her gösteri olmuyor; işlerini çok önceden ayarlaman gerek. Gelebilsen çok güzel olur🙂

  14. Mia Wallace says:

    >aynen bizi de götür yahu🙂

  15. >Atla gel canım sen de :))Ablan da gelsin :p

  16. ]-[erbiRenk says:

    >işte tüm mesele zaman ayarlamasında:) arkadaşlarla 3 aydır Şekspir Müzikali'ne gelmeye çalışıyoruz:) ama öğrendik ki daha fazla dayanamamış Şekspir Müzikali bize geliyormuş. Artık kısmet:))

  17. >Hahah :))3 ay, vay be. Orası neresi bu arada? Profilinde gözükmüyor🙂

  18. ]-[erbiRenk says:

    >Kocaeli:) çok da uzak değil aslında ama uzun süreli planlar için uzak kalıyor. Birde 4 kişi gitmeye çalışınca kimseye uymuyor:D

  19. >:))Kocaeli o kadar yakın ki. Kocaeli'nde oturan bir okul arkadaşımla aynı saatte evden çıkıyoruz. O benden daha erken geliyor :))Ama işte 4 kişi olayı sıkıntı. Bence sen tek başına gel, ya da 2 kişi. Nerede çokluk orada.. Anladın sen :))

  20. haYaL@ says:

    >francesca o kadar özendirici bir şekilde anlatmışsınki ilk fırsatta baleye gitmek istiyorum,ben hiç baleye gitmedim yahu :S

  21. >Gitmelisin :)Çok güzel. Gerçekten. Onların yanında kendimi çok "odun" hissettim :))

  22. haYaL@ says:

    >önce bi tayt giyen erkek fobimi yeniyim hemen gitcem😀

  23. >Yaa🙂 Ne fesatsın! Bir kere ön taraftan korumalı onlar, sadece arkada biraz problem oluyor :)) Ama bak, hem balerinler hem baletler o kadar kaslı ki; insan onları gerçek böyle vücut gibi göremiyor. Hepsi tıp kitaplarından fırlamış gibiler :))

  24. huyumkurusun says:

    >Çok güzel görünüyor francesca atmosfere bayıldım.Bale hiç izlemedim bişey diyemeyecem o yüzden.Hayal@'e hele hiç bişey demeyecem:)Bu atmosferde olduktan sonra ne izlesem güzel gelir bana:)

  25. girlythings says:

    >bak şimdi benim için olay kültürel boyuttan çıktı duygusal boyuta doğru ilerlemeye başladı :pkostümlere bayıldım bunlardan birini giyip işe gidebilirim ondan sonrada muhtemelen tatile geçerim

  26. >don kişot bakacağı yeri biliyormuş.

  27. hemera-nyks says:

    >kıskandım valla çokta güzel anlatmışsın heveslendiriyosun insanı :)keşke buralarda da olsa böyle şeyler :(-hemera

  28. >Cnm ellerine sağlık önce güzel çekimlerin için: ) hep ders hep ders nereye kadar,arada kaçamaklar iyidir,hele de boş geçmiyosa..

  29. >Fran aşmışsın olayı sergiler , baleler maşallah canım:)

  30. >huyumkurusun; Sorma sorma, oraya girdiğim anda kendimi Titanic'te gibi hissediyorum :)) Minikleri de al gel, Ş ve T'yi de öğrenirler hem :))girly; Aynısını ben de düşündüm, asıl beğendiğim kostümleri internette bulamadım ama tipik İspanyol kıyafetlerinin baleye uyarlanmış halini düşün, o kadar güzeller ki! Anneme tarif ettim, becerebilirse dikecek :))

  31. >deep; O Francesca'yı bıraksın da Aldonz'cuğuyla ilgilensin hıh. Erkek değil mi hepsi aynı! :phemera; Oralar nereler bilmiyorum ama eğer yoksa buraya gel hemeracık, ağırlarım ben seni :))

  32. >ayşegül; Ben de öyle düşünüyorum, bir de ben böyle kısıtlı zaman olunca daha iyi çalışıyorum biliyor musun. Bütün gün evdeyken hiç doğru düzgün çalışamıyorum :)inanırsak; Ben senin gibi şeker fimolar yapamıyorum, bunlara vuruyorum kendimi ne yapayım :)) Dün senin "kendine zaman ayır artık" yorumundan sonra dehşete düştüm, silkelendim ve kendime 2 yüzük yaptım gaza gelip :))

  33. ElayZa says:

    >Ben en son ortaokulda baleye gıtmıstım ve sıkıntıdan ölmüştüm.Ve utanarak soyluyorum ki, yıne gıderımde sıkılırım dıye korkuyorum🙂 Ama bıryerden baslamak gerek.

  34. >ElayZa; Acaba hangi baleye gittin, bu da önemli. Don Kişot; en hareketli ve en eğlenceli olanlarından bence. Ve içlerinde uluslararası bale yarışmasında 1. olmuş ve dereceye girmiş olanlar da vardı. İçlerinden bir tanesi benimle yaşıttı mesela, ezildim büzüldüm :))Mr.E; Oooo sizi buralarda görmek! Finalleriniz bitti sanırım sayın malumatfuruş, Mardin yolculuğuna hazırlık yapıyorsunuz! Dipnot: Adın tahmin ettiğim şeymiş :))

  35. ElayZa says:

    >ya şuan söyliyeceğim şeye eminimki çok gülüceksin ama benim gittiğim bale diildi şuan hatırlıyorum, operaydı hahah🙂 Allahım suan cok utanıyorum :)AKM de sahnelenmişti, ama hıc hatrlamıyorum adını . Zaten ortaokuldaydım yanı, ondan sıkılmıs olmalıyım . En azından, ondan sıkılmıs oldugumu umarım🙂

  36. >ElayZa :))) Güldüm vallahi, ama olsun şu hasta halimle beni güldürmen iyi bişi hehe. En son canlı canlı operaya gittiğimde anasınıfındaydım, annemler klasik müzik konserine gitmişti, "sıkılmayalım diye bizi de operaya bırakmışlardı" nasıl bir mantıksa?! Kardeşim 4 yaşındaydı, ağlamaya başlamıştı, rezil olmuştuk, o günden sonra götürmediler bir daha :)) Ben de internetten dinliyorum artık ne yapayım hihi🙂

  37. >Bu güzel paylaşımın ilk cümlesini okuyan kaç kişi gülmüştür bilmiyorum ama ben güldüm…Niye acaba? :))"Amaaan ne çalışcam ekonomiye, fizyokimyaya, fortra…Fort..Imm..Ha pardon Fortranı vermiştim zaten.Difransiyele, sonra…Imm.. İyide difin sınavınıda çoktan geçti zaten yaa. Aman her neyse, Süreyyadayız işte bu hafta" :))Hayatımda hiç gitmedim baleye. Ama şu paylaşımların merakımı çok kamçılıyor. Merakımında bir canı var Francesca… Sürekli kaçılanmazsa sevinirim :)) Ya şaka bir yana gerçekten mekan çok hoşuma gitti. Bir gün bir bale sever olursam, hep seni anacağım… :)Paylaşım çok güzeldi, görüşmek üzere güzel insan.Sevgilerimle…

  38. >:)))Merakın sınırı yok ki. Görebileceğimiz, yaşayabileceğimiz şeyler "Hayalin Derinlikleri" kadar derin :))Gidin görün diye yazıyorum zaten. Herkes görsün, merak etsin, eğlensin, evde tv izlemeyi bıraksın, değişik şeyler görsün🙂 Hele ki İstanbullular. Her akşam internette "Nerede konser var, nerede sergi var, nerede tiyatro var" araştırması yapıyorum. Elimizde bu kadar imkan varken kıymetini bilmek lazım🙂 Bak az önce annemle babam konsere gitti, koskoca 60 yaşında iki insan. Onlar bile bu kadar meraklıyken, evde dizi seyreden gençlere çok kızıyorum!Sen de gidince anlat ama. Benim dilim seninki kadar güzel değil. İster istemez geyiğe vuruyorum, senin kadar güzel anlatamıyorum🙂 Bekliyorum bak, peşindeyim! :))Sevgiler güzel insan🙂

  39. burkan says:

    >sen çalışma bakalım sınavlara:D

  40. >Aaa hiç de bile, deli gibi çalıştım o gün :)) Hem senin gibi çalışkan bir arkadaşım varkeeen :M

  41. Mr.E says:

    >Mardin'e yolcu kalmasın modundayım, bu arada sen nereden öğrendin ki benim tahmin ettiğin adımı?😀

  42. >Yorumlardaan. Şaşırtmaca değilse tabii :))-Beni nasıl paranoyak yaptığını görüyor musun-

  43. Mr.E says:

    >Hahahahahaha ben onu unuttum neyse kimse duymadı okumadı…şşşşşşşş :p

  44. >:))Aman duysalar ne olacak, zaten kaç bin km uzağa gidiyorsun :pHem biz senin yüzünü bile gördük, adını bilsek ne olacak.Baya bi deşifre olmuşsun sen yalnız, arka arkaya yazarken vurucu oldu :))

  45. Mr.E says:

    >Bühühühühühü o zaman :p

  46. hemera-nyks says:

    >gelirim valla yalnız gitmiceksem🙂 böyle güzel şeyler olduğunda haber verirsen neden olmasın🙂 ama iletişim kaynağı gerek bize🙂

  47. >Mail attım sana şimdi, profilinde gözüken mail adresine🙂 Oradan yazarım🙂

  48. >ben resimleri çok sevdim francesca.🙂 Bu tarz etkinliklere katılıp, görüşlerini de yazdığın için teşekkürler..

  49. >Ben de bu güzel yorum için teşekkür ediyorum🙂

  50. Zennube says:

    >fotoğraflar çok güzel, gidesim geldi🙂

  51. >İstanbul'daysan gitmelisin mutlaka🙂 Hiçbir şey olmasa bile görsel şölen🙂

Leave a Reply

