>Yapmak ya da yapmamak

>Bu mim, mergiz‘den gelen uyarı üzerine yazılmıştır öhm öhm. Mim konusu: bugüne kadar yapamadıklarınız. Aslında yapamadığım bir sürü bir sürü şey vardır da, şu hasta halimle hemencecik bunları sıralayıverdim. 


*Uçağa binmedim. Binemedim. Azerbaycan ve İsveç’e dahi arabayla gitmeyi planlayan ebeveynlerim varken, bu gidişle zor gibi. Hoş binsem ne olur, bende bu yükseklik korkusu varken ortalığı ayağa kaldırırım. Üff, zor işler.





*Work and travel ya-pa-ma-dım! Geçen sene bütün kışımı araştırmakla geçirip, babamı bile ikna etmişken -düşünün nasıl efor sarf ettim- bir gün kendimi Amerika’da tek başıma çalışırken hayal ettim. En son “iş kadını” olma atılımım fiyaskoyla sonuçlanmıştı. Tamamında İngilizlerin oturduğu bir sitede, kıroluğun dibine vurmuş bir adam patronum olmuştu. Yarım saatte bir:
-Canım senin adın neydi? Hah francesca. Bacım hadi bir çay koy da içek!





Diyordu ve kan beynime sıçrıyordu. Adamın çayını masaya fırlatırken -pardon koyarken- bana inat yapmak için cafenin havuzunda turistlerle oynaşan kardeşim el sallayıp kahkahalar atıyordu. En son hatırladığım, yere düşen hamburgeri tabağa koyup servise yolladıklarında “Bitti bu iş” dedim. Yoksa gerçekten 3 günde o cafeyi ayağa kaldıracaktım. Eve döndüm ve yattım. 10 saat uyuduktan sonra “Ben oraya bir daha gitmem.” dedim. O iş de bitti.





*Interrail yapamadım henüz. Umudum ilerleyen senelerde, kapısını (e-mail adreslerini) aşındırdığım tüm yurtdışı şirketlerinde. Kabul eyleyin şu zavallı kızı da, azıcık Avrupa görsün di mi.



*Babamla inatlaşamıyorum. Ancak böyle cilveler, tatlı dil falan. Ona karşı hiçbir zaman “Yaptım olacak!” işlemiyor, ters tepiyor. İkna etmem gerektiği zaman şeker kız Candy olmak zorunda kalıyorum. Yoksa nerdee. Dediğim dedik bir insan. Odamın ışığı 5 dakika açık kalsa, “Elektrik faturası bu yüzden çok geliyor!” diye kızıp, “Bilgisayarı açıp kapatmakla uğraşamayacağını” söyleyen bir babam var benim. O bilgisayar minimum 8 saat açık kalıyor. Bir de neredeyse 10 senelik artık. Bir gün patlamasından korkuyorum.


Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Daha fazlasını aklıma getirmeleri için bunu da deepHayalin DerinlikleriMr.EBudeliçocukYeldahuyumkurusungirlythingsinanırsakolurbence‘ye yolluyorum.

This entry was posted in Mim. Bookmark the permalink.

29 Responses to >Yapmak ya da yapmamak

  1. huyumkurusun says:

    >Bu mimi ilk bloga girdiğim zamanlarda yapmıştım.Zevkli bir mimdi tekrar düzenleyip yayınlayabilirim:)

  2. >Sen bilirsin huyumcum🙂 Sana bırakıyorum nasıl istersen öyle yap:)

  3. mergiz says:

    >interrail…… ya da wat….:/ offfffffffff….

  4. >Yaranı deştim di mi :)mergiz ya üzülme, hiç olmadı birlikte gideriz :))

  5. funda says:

    >ahhh ahhh bende istiyorum onlardan bide + erasmus var:(

  6. >Ayy erasmus olayını bir yazıda uzun uzun anlatacağım. Geçen gün kafaya koydum koordinatörlerle konuşacağım diye. Git git bina yok ortada! Meğersem yıkmışlar orayı, başka yere taşınmışlar. Pazartesiye kaldı yine:/

  7. funda says:

    >ben çok gittim uluslararası ofis diye diye ama şubattaymıs basvurular ama benim ortalamam beni benden aldığı için olmayacak gibi😦

  8. >Ama bir sürü belge var toparlanması gereken. Benim ortalamam da berbat ama olsun, ben giderim konuşurum bıdı bıdı yaparım belli mi olur :))

  9. funda says:

    >O sınava bi girelim kabul edilelim belgeleri seve seve toplarız:)Daha öncede basvurdum başvurunun pek bi zahmeti yok ben sınav tarihini karıştırınca gidemedim düşün artık :DSen her türlü halledersin canım yeter ki iste:)

  10. Mia Wallace says:

    >bak yakında uçağa biniceksin demedi deme🙂

  11. >funda; Yok ya, az kişi başvurursa giderim de bilmiyorum işte. Ortalamam her şeyi mahvediyor :)) Ben hiç bilmiyorum detayları, işte öğreneyim diye gideceğim ama daha binayı bulamadım :))Mia; Nereden çıktı o tatlım, içine mi doğdu🙂

  12. Leah says:

    >Benim bilgisayarım hiç kapanmıyor onu naapcaz ya :S:S:SKız, benim annem bilem bindi uçağa geçen gün İstanbul'dan İzmir'e gelirkene. Çok korkuyordu, başta biraz havalanırken korktu ama sonra manzaraya baka baka geldi çok sevdi. Bi de kaptan pilotumuz çok esprili bi adamdı, stand-up yaptı paso. "Şimdi arkanıza yaslanın ve bu muhteşem güneşli günün tadını çıkarın." şeklinde. Korkmak mümkün değil yani bu sözleri duyunca. :DYurt dışına gitmeyi çok istiyorum ya, interrail biraz rezillik gibi ama tamamen benim önyargım da olabilir. Tatlım şu yurtdışı araştırmalarını da bi ara bi post yapsan. Benim gibi şapşallara yardım etmiş olursun. :D:D

  13. >Benimki de açılıp açılıp kapanıyor, sürekli kontrol halindeyim evdeyken, bu nasıl bir bağımlılık Leah'm ya :DInterrail işte bakış açısına bağlı. Birazcık daha fazla para alıp kalacak yerler ayarlarsan rezillik olmaz ki. Trende yaşarsan tabi rezillik olur, park bahçe hortumlarıyla yıkanırsın😀 Olur, şu erasmus koordinatörleriyle de konuşayım wat'tır, Iaste'dir, erasmustur yazarım hepsini hihi :))

  14. girlythings says:

    >fransım beni de düşünmüşün saolbi aksilik çıkmazsa bugün yaparım

  15. >:) Yap yap, çok az yazıyorsun artık🙂

  16. haYaL@ says:

    >canım inşallah gidersin avrupaya,daha bende görmedim oraları,netten bak bak nereye kadar,canlı canlı görmek ister bu cancağzım😉

  17. >Di mi di mi. Bir de her seferinde "E gel anlatayım sana" diyen bir annem var. Dinlemekle olsaydı ohoo🙂

  18. drukiyyes says:

    >varya şu work and travel benimde içimde kaldı resmen, yaz okulundan başını kurtaramıyor ki zavallı ben :(hala umudum var ama bakalım🙂

  19. Budeliçocuk says:

    >Francesca;Sen uçağa binmeye korkuyorsun,bizimle Tanzanya'ya nasıl geleceksin..Kilimanjaro'ya tırmanacağız ya..Neyse başım üstüne mim'ini cevaplayacağım..ancak bu gün çok yoğunum..bir sürü toplantı var..söz müsait olunca yazacağım,içimde ukde olarak duranları..anlaştık mı..:)))

  20. >Beni mimlemişin güzel insan :)Teşekkür ediyorum. En kısa zamanda yazacağım… (Bu aralar evde değilim.Şuanda da.Net başında çok kalamıyorum dolayısıyla) Ama bugün eve gider isem yazacağım.😉 )Aslında ortak yapamadığımız ne çok şey varmış yahu Francesca…Yani yapmadığın her şey tarafımca yapılmamış şeyler. Neyse artık bende biraz farklı yaklaşmaya çalışacağım mevzuya. ;)En basiti baleyle başlıyabilirim, "henüz baleye gitmedim" diye :))Görüşmek üzere güzel insan, sevgilerimle…🙂

  21. >drukiyyes; Bizim de zorunlu staj var, ondan yapamayacağım gibi gözüküyor ama bu gidişle okulu 5 senede tamamlayacağım için sorun yok hihi:pUmudumuzu kesmeyelim, belki bir gün..🙂

  22. >Budeliçocuk; Tanzanya'ya da arabayla gelemem ya, eninde sonunda bineceğim uçağa :)) Hem Tanzanya'da çok sevenim var benim :p Bak bu yazıyı oku:http://addictiveistanbul.blogspot.com/2010/02/iki-hintli-bir-msrl-bir-tanzanial-bir.htmlOlsun olsun, acelesi yok nasıl olsa; işinden daha önemli değil ya🙂 İyi çalışmalar🙂

  23. >Hayalin Derinlikleri; Gezgin🙂 Acil değil, aklına geldiğince yaz işte🙂 Ben de kapsamlı bir yazı yazmak isterdim ama aklıma bunlar geldi, sen hem güzel hem yaratıcı insansın; benden daha güzel yazarsın :))Kısa zamanda o "baleye gitmeyeceğim" maddesi kalkmalı bence :))Görüşmek üzere güzel insan🙂

  24. burkan says:

    >ayrı ayrı bi sürü konunun birleştiği bi yazı olmuş hangisine yorum yapiyim bilemedim ama okurken çok eğlendirdi beni:D

  25. >Hihi burkan :)) Senin bildiğin haller bunlar🙂

  26. >work and travel ne güzel bişi yapsana işte bi ara.

  27. >Stajlar zorunlu ama, ancak iki stajı bir yazda yapabilirsem ya da okulu uzatırsam yapabileceğim bu gidişle :/Geçen sene cesaret edemedim.

  28. Zennube says:

    >yaw inter raili ben de yapamadım, bu gidişle de zor yaparım :S

  29. >Onun yaş kısıtlaması daha az, daha 6-7 sene vaktim var ama work and travel ve erasmus için bütün umutlarım bitmek üzere:/

Leave a Reply

