>Selanik / Thessaloniki

>Tekrar merhaba herkese!


Birkaç gün yazmayınca kendimi suçlu hissederken, neredeyse 1 hafta yazmamak çok sinir bozucu.


Tamam tamam uzatmadan anlatmaya başlıyorum. Sıkmamak için birkaç günde bir yazacağım bunları. Er gün er gün de gezi olmaz ki beyaa!


Cumartesi akşamı, finallerin yorgunluğuyla otobüse bindiğimde tepe tepe uyurum diye düşünmüştüm. Hiç ama hiç düşündüğüm gibi olmadı. Grubun yaş ortalaması biraz yüksek olduğundan zırt pırt acıkıyorlar, tuvaletleri geliyor ve bunlar yetmezmiş gibi sigara içenler sürekli otobüsü durduruyorlardı! Her mola ışıkların yanması, dolayısıyla benim uyanmam demek.


Gelibolu’ya giderken yıllarca önünden geçtiğim İpsala sınır kapısının içine nihayet girebilmiştim. Girebildim de çıkamadım. Yok yok çıktım da, gecenin körü; hava eksi bilmemkaç dereceyken uykudan uyandırılıp pasaport kontrolüne girmek hiç hoş olmadı!

Önce Selanik’e girip, Atatürk evi açılana kadar şehirde biraz tur attık.

Tahmin edeceğiniz gibi pek çok tarihi kilise, hamam, sarnıç bulmak mümkün orada. Müzeler de çok güzeldi ve yine aynı grup yüzünden gidemedim hiçbirine. İçime oturdu. Bir gün tek gidecek olursam hepsini alt üst edeceğim!

Bu otobüsün önünde “MENEMENH” yazıyordu, çekmeye kalktım ama süpersonik makinem müsaade etmedi.

Üstteki fotoğraflar camın arkasından çekildiği için böyle rezalet ötesi.
Aşağıda görmüş olduğunuz yer kültür merkeziymiş. Sergiler ve tiyatrolar için. Yeri çok güzel, direk denize bakıyor.

Neyse babamı koluma takıp Selanik’te üç beş tur attıktan sonra Selanik Kulesi’ne geldik. Tam kordonda, bütün şehri gören bir kule burası. Fotoğrafları görünce Atatürk’ün İzmir’i neden sevdiğini tahmin etmek zor değil, Selanik sahili neredeyse İzmir’in aynısı.

Hatta aynı olan şeyler sadece sahili değil🙂 “Sıcaak simiiit” sesini duyunca annemin tezgaha koşuşunu görmeliydiniz. Sanki aylardır yurtdışındayız da Türkçe’ye hasret kalmışız, öyle bir ruh halindeydi…


Annemle gruptan kaçıp kulenin tepesine tırmandık. 
Evet tam da buraya.

Her katta böyle tarihi çanak çömlek serpiştirmişler. Görevli de beni böyle heyecanlı görünce “Çok etkileyici değil mi?” dedi. “Sen gel de bizim Arkeoloji Müzesi’ni gör canikom” demedim, diyemedim. “Yaa evet öyle” dedim mecburen.
Tataaam!

Bildiğiniz İzmir değil mi. Öbür tarafı çekmedim çünkü tam bir ev yığını. Apartmanlar İstanbul’da da var hıh.

Hadi şehirden birkaç fotoğraf daha:

Burası Selanik Meydanı:


Selanik Kalesi ve Atatürk Evi birkaç yazı sonra🙂
This entry was posted in gezi, gunce, Selanik, Yunanistan. Bookmark the permalink.

52 Responses to >Selanik / Thessaloniki

  1. Mia Wallace says:

    >Yaa sen meğer gitmiş ve gelmişsin inan haberim yoktu çok utandımm :(Ne biliyim ben de bloga girememiştim 4 – 5 gün ve o arada neler olmuş meğer!Bu posrt çok güzeldi valla Selanik'e gitmiş kadar oldum :)ayrıca annenin o sıcak simiittlere doğru kokuşu haha🙂 cidden sanki aylardır türkiye'den uzaktaymışsınız gibi🙂

  2. >Mimarisini ve sahilini sevdim doğrusu :)Ayrıca şu gruba böyle adamı hasta etmesinler -_-

  3. ]-[erbiRenk says:

    >süper gezmişsin francesca:)) diğer kısımlarıda merakla bekliyorum:)) bende bir gün gidebilirim inşallah:)

  4. mefisto says:

    >yemin ederim yazının başında okuduğumdan itibaren atatürk evi'ni bekledim ya :((

  5. >sayende selanıgı de gorduk. tskler

  6. >Mia; Yaa işte insanoğlu kuş misali dermişim :p Sen bu aralar zaten blogu çok aksatıyorsun, nerede o eski Mia hıh!Aslında daha çok fotoğraf var da, arka arkaya 683472 tane fotoğraf sıkıcı olabiliyor. Bir de cam arkasından çekince iğrenç çıktı çoğu gördüğün gibi :))

  7. >Vişne Çürüğü; Ettiler bile, sonra en son gün babam mikrofonu kapıp "Bu ne yaa sizin içiniz geçmiş!" falan dedi hatta :)) Benim babam da 61 yaşında mesela ama gayet zeki çevik enerjik yani🙂

  8. >Herbirenk; Neden gidemeyesin, Yunanistan 2 adım yer🙂 Orada tek sorun fiyatlar ve çalışmama olayı bence. Pazar gitmiştik mesela, her yer kapalıydı tek bir yere giremedik! Ptesi de geç açılıyormuş sanırım. Sinir oldum.

  9. >mefisto; Ben de Selanik'e girdiğim andan itibaren Atatürk Evi'ni bekledim ama işte böyle tırım tırım dolaştırdılar bizi! Orayı en sona sakladılar :))

  10. >Zeynep Özmen Ünlü; Ne demek efendim, rica ederiz🙂 Miniğe sevgiler🙂

  11. Mr.E says:

    >Yediğin içtiğin senin olsun bize fotoğrafları göster😀

  12. >Bunlar işte fotoğraflar :)) Kalanları daha da beterdi, koymadım. 600 fotoğraf çekmişim gezi boyunca!

  13. Mr.E says:

    >o zaman anlat, fotoğrafları anlat😀

  14. >Nasıl yani, neyi anlatayım🙂 Yine beğendiremedik beyefendiye!

  15. Mr.E says:

    >Yok tam tersi, çok beğendim, fotoğraflar yetmedi bu yüzden😀 Alabileceğim herşeyi almaya çalışıyorum ben de ^.^

  16. >Hihih. Bak şimdi oldu🙂 Ama diğer fotoğraflar bulanıktı, bir de arka arkaya sıkıyor. Ondan böyle yaptım🙂 Daha çook uzar bu seri. Var daha var :))

  17. girlythings says:

    >hoşgeldiiin deep'te görünce bi bakim dedim :)izmir tartışmasız daha canlı ama hakkaten çok benziyormuş ya!

  18. >Hoşbulduuk :)Evet daha canlı ama o gün pazardı, pazar günleri Yunanistan'ın her yeri ölü oluyor cidden. Tek bir yer bulamadık açık!

  19. >Hoşgeldin gezginci🙂 Simitçi harika ya😀 Ama simitlerin bi şekli olmalıydı bence🙂

  20. mergiz says:

    >anağm! sanki memleket havası aldım, bildiğin izmir :))evrupa mavrupa ama heykellerin üstüne yazı yazmak sadece bizim kültürde yokmuş bunu da gördüm. güzel yerler gezmişsin bebek🙂

  21. >CANIM YA.! ÇOK TEŞEKKÜRLER NE DE GÜZEL RESMETMİŞSİN ORALARI..ANNENİN SİMİTÇİNİN SESİNE YÖNELİŞİNİ AKTARMAN ÇOK GÜLDÜRDÜ BENİ.;)YURT DIŞINDA İNSANA BU HALLER GELİP OTURUYOR GENELDE..:))HADİ BAKALIM YİNE ÇEKMELERE DEVAM İZLEMEK İSTİYORUM SENİ..:))

  22. >Bir İnce Ses; Neden yaa, gayet şekilli bence :)) Ama hiçbir yerde bizimkiler kadar koyu renkte ve sert simit görmedim valla. Hoşbulduk efendim🙂

  23. >mergiz; Aynen öyle, her yere "paok" yazmışlar; hatta bir sonraki yazıda babamın deyimiyle "avrupa birliği gecekondusu"nu da göstereceğim :)) Güzeldi valla bebek🙂

  24. >rosemary; Ne demek ne demek🙂 Ama biz yurtdışına çıkalı daha 4-5 saat olmuştu annem bu tepkiyi verirken, ona güldüm ben :)) Daha 1-2 hafta sürer bu seri, araya başka yazılar da koyacağım çünkü. Hep gezi olursa sıkılır insanlar🙂

  25. burkan says:

    >valla beğendim iyi gezmişin selena:D bu arada selanik meydanını da bakırköy meydanına benzettim doğrusu ingilizce eğitim bilgi almak istermiydiniz diye soran adamlar yokmuydu:D:D

  26. hemera-nyks says:

    >oha cidden aynı izmir😀 devamını merakla bekliyoruz-hemera

  27. Özlem says:

    >çok güzelmiş hakkaten imrendim:)

  28. >burkan; O nereden aklına geldi ya çok güldüm :)) Pazar günü diye her yer kapalıydı, sokaklar bomboştu, ölü şehir gibi. Belki normalde vardır :phemera; Devamı gelecek ama araya başka yazıları da sokacağım, hep gezi olunca sıkıcı oluyor :)Özlem; Geleydin giderdik birlikte! Ayrıca msn'in kapalı, facebook'un kapalı, yorumlar geliyor hımhım kaçak!

  29. huyumkurusun says:

    >Hoşgeldin ve fotoğraflar güzel görünüyor.Herşeye rağmen görmek gezmek güzel olmalı ah bide engelleyenler olmasaydı:):)

  30. >Hoşbulduk🙂 Güzel tabii gezmek, kimler engelliyor ki? Anlamadım ben.

  31. celly says:

    >Hosgeldiinnn:)) kiz ne guzel gezmisin valla ya iyi cikardin tatilin tadini:) soguk kis demedin gezdin en iyisini yaptin:) ayrica resimler cok guzel selanige gitmiis kadar oldum:)

  32. Özlem says:

    >Gizlice takip ederim ben böyle=))

  33. >celly; Orası zaten soğuk değildi ki, kar vardı her yerde ama buradan daha sıcaktı; ya da ben aşırı kalın giyindiğim için fark etmedim :))Özlem; Bilirim bilirimm :kro

  34. huyumkurusun says:

    >Yaş ortalaması yüzünden müzelere gidememişsin ya onun için dedim:)

  35. >Hıı ben de diyorum ne engeli ne oldu🙂 Yok ya, yaşları küçük de olsa fark etmezdi bence; ben yine tek gezerdim:/

  36. >çok güzel yapmışsın canım.fotoğraflar mükemmel.sanki oralara gitmiş gibi oldum.ama en kısa sürede gitcem.blogun keyifli bi solukta okudum yazılarını.izleyicin oldum.bloguma hediye çekilişime beklerim canım.sewgiler

  37. Absimisa says:

    >Yunanistan'ın heryeri gorulmeye deger her yeri bambaskadır oraların. Buyuksun vesselam. Yanız sadece Selanik cevresinimi gezdiniz ?

  38. >Moda Gezgini; Teşekkür ederim🙂 Gelirim elbette. Sevgiler :)Absimisa; Ben en çok müzelere üzüldüm. Bir de "Da Vinci " sergisi varmış bir yerlerde; gidemedik işte.. Selanik, Kavala, Gümülcine, İskeçe oraları gezebildik. Programda Makedonya ve Kosova da vardı çünkü, yukarıdan gidecektik. Atina ve adalara ben daha sonra giderim diye düşünüyorum, bakalım🙂

  39. Zennube says:

    >ne harika bir gezi olmuş, çok imrendim.

  40. >Güzeldi güzel. En kısa zamanda sen de gidersin o zaman umarım Zennube🙂

  41. deep says:

    >hıh.çok sevimli yazmışsın.bi de gezi yazarı oldun başımıza.fotolar da iyi.selanik-izmir de.bak atatürkün bir anısı var kordonda.daha sonra müze olan restoranda oturuyor. pencere kenarı cumba. rakı filan işte. yanına rum garson geliyor. soruyor garsona."sizin kosta (konstantin), buraya gelip denize bakıp, rakı içti mi di", diyor. garson da "hayır" diyor. atatürk de "e o zaman neden gelip işgal etti ki izmiri" diyor.:)))hihi.:)gezenti. şimdi de yürü yürü bol :)otobüse çok pindin.:)

  42. >Hihi :)Eveet, biliyorum onu. Doğru değil mi ama. Deniz, rakı, balık :))Kaç gündür o kadar çok yürüyorum ki. Ayağım burkuldu bugün. Yine de yürüdüm Eminönü, Karaköy dolaştım hep.Beni güzel havalar mahvetti :))

  43. >Selanik'i de gördük sayende kültürel insan:)

  44. >Buradan görmekle olmaaz, gitmen lazım :))

  45. Nessuno says:

    >Bugünlerde er gün er gün gezdin demek🙂

  46. >Hı hıı er gün er gün gezdim, günde 3-4 saat uykuyla dağ bayır dolaştım🙂

  47. Nessuno says:

    >"yediğin içtiğin senin olsun" derler de ben merak ettim, uzo, muzo, meze, sirtaki falan var mıydı diye🙂

  48. >:))Yunanistan'da sadece bir akşam yemeği yedik, orada tek anladığım etin çok pahalı ama güzel olduğu. Uzo vardı da ben içmedim, babamlar içti anca🙂 Diğer yiyecekler aynı zaten. Makedonya'da fark ediyordu biraz mezeler ve yiyecekler. Orada da et aşırı ucuzdu mesela. Yani en fakirler bile sürekli et tüketiyor :)) Genellikle hayvancılık olduğu için, süt ve süt ürünleri çok yaygın. Keçi peyniri kullanıyorlar, yoğurtları falan çok güzel. Orada da mastika var, uzo gibiymiş o da. Taverna gibi bir yere gitmedik hiç, ilk gittiğimizde pazar günüydü, her yer kapalıydı. İkinci geçişimizde, o yemek yediğimiz yer Gümülcine'deydi, orası da minnacık bir yer zaten. Otobüsün tepesindeki o kapak gibi şey uçtu, tamirci aradık falan, enteresandı valla🙂

  49. Nessuno says:

    >Değişik yerlerde değişik tatları tatmak hayatın güzel yanı🙂 Güzel bir gezi olmuş🙂

  50. >Alışkın olmadığın bir yerde kendinle kalmak, dünyana dışarıdan bakmak, farklı insanlarla tanışmak.. Hepsi çok güzel, sanırım bu yüzden seviyorum seyahat etmeyi🙂

Leave a Reply

