>Selanik Kalesi / Atatürk Evi

>Selanik gezintisinin 2. kısmına geldik. Daracık eski yollardan geçerek tepeye doğru tırmanıyor otobüsümüz. Hastanelerden, mezarlıklardan geçiyoruz. Burada genelde ikisi yanyana oluyor. Negatif bir yaklaşım, hiç de umut saçmıyor hastalara bence🙂

Selanik’in dağı bayırını gören kalesine ulaşıyoruz.
Biz cici cici etrafı seyrederken, bir teyze kapısının önüne çıktı; elindeki bir kova suyu foşş diye döktü sokağa! İşte bu da babamın deyimiyle “AB tarzı sur dibi gecekondusu” :
Artık oyalanma zamanı bitti. Atatürk Evi açıldı. Günün ilk ziyaretçileri biz olduk sanırım. Türk Başkonsolosluğu’na doluştuk. İkisi aynı bahçeyi paylaşıyor.

 Hayalimdeki “ufak tefek, daracık bir sokaktaki pembe boyalı ev” bu değildi.

İçeri girdiğiniz anda görevliler kitapçıkları elinize tutuşturuyor ve tüm sorularınızı cevaplıyorlar. Çok ilgililerdi.
Bunlar da özel eşyaları:
Bunları gördükten sonra garip duygularla Selanik’te dolaşmaya başladık yine. Tam maneviyattan maddiyata geçiş yapmıştım ki ojelerinin hayranı olduğum “china glaze” mağazasının kapalı olduğunu görüp yıkıldım. Filmlerde olur ya, baka baka uzaklaşırsın bir yerden. O anı canlı canlı yaşadım. Çöktüm valla.

Otobüse doluştuk yeniden:
“İlerleyin, hedefiniz Makedonya!”
This entry was posted in Atatürk Evi, gezi, Selanik. Bookmark the permalink.

96 Responses to >Selanik Kalesi / Atatürk Evi

  1. >teşekkürler francesca..fotolar çok net ve güzel açılardan ele alınmış sağolasın..:)

  2. deep says:

    >:):):)yazı yine çok sevimli.baban da.fotolar da.oje de.:))

  3. burkan says:

    >etkileyici gerçekten:D

  4. Imge says:

    >Francesca,Beni 11 yıl öncesine götürdün. 2000'e gireceğimiz yılbaşında Yunanistan'a gitmiştik bir çiftle daha.. Selanik'i de o sırada görmüştük. Atatürk'ün Evi dışarıdan tam da o kitaplarda gördüğümüz panjurlu cumbalı ev gibi gelmişti bana. Sokakların daracık olmaması hayallerinle bir tezat yaratmış olabilir mi, ne dersin? :)) Makedonya yazılarını bekliyorum heyecanla.. Sevgiler..

  5. >Atatürk'ün evi pek güzelmiş. Valla çok şanslısın Francesca🙂

  6. Mr.E says:

    >Güzel güzel iyi gidiyorsun Francesca🙂 Eline sağlık ^.^

  7. Mia Wallace says:

    >Sen hep bi yerlere git sonra bize böyle güzel güzel anlat bence bayıldım bu posta!

  8. >rosemary; Rica ederim efendim🙂 Göründükleri gibi değiller, ah gördüğüm gibi gösterebilsem keşke :)deep; Hihih :)) Tüm kızların babaları sevimlidir onlara göre! Merci monsieur🙂

  9. >burkan; Usis kadar değil :))Imge; Evet, sanırım🙂 Ben daha böyle küçücük, bakımsız, kendi halinde bir ev bekliyordum sanki. Burası o kadar özenle korunmuş ki; evden tam bir müzeye dönmüş. Ondan herhalde, hayallerim yıkıldı🙂 Sevgiler.

  10. >Vişne Çürüğü; Tarihi 100 sene öncesine kadar giden her ev güzeldir :p Ben de şanslı görüyorum şu aralar kendimi, ama şom ağzım etkisini gösterir yakında :))Mr.E; Mardin seni daha bir şefkatli mi yaptı ne? :)) Şaşırıyorum artık valla. Teşekkür ederim efendim :)Mia; Ayy ne güzel dilek bu! Bence de, ben hep bir yerlere gideyim; söz bak her detayı anlatırım :))

  11. huyumkurusun says:

    >Ohh valla ne güzel dolu dolu gezmişsin bayılırım böyle gezilere.Hadi bakalım sıra makedonyada:)

  12. >Hı hıı, ben de çok severim ki🙂 Orayı da birkaç gün sonra anlatacağım artık :))

  13. deep says:

    >bugün de yürüdün di mi.ama bu yürüyüşleri de anlat fotola.:)

  14. >Hı hıı, bugün de yürüdüm. Fotolamıştım aslında, paylaşırım burada da :)İstanbul manzaraları🙂

  15. Modafobik says:

    >Seni feci kıskanıyorum ya acayip geziyosuuuun!🙂

  16. >Benim de senin kadar güzel fotoğraflarım yok, ödeştik :))

  17. Özlem says:

    >Atamın eviini görmek isterdim gerçekten çok güzel🙂

  18. >1-2 yazı önce dediğim gibi, "geleydin birlikte giderdik" :)) Neyse, bir dahakine birlikte artık minik :kro

  19. Özlem says:

    >aynen bidahakine canım benim🙂

  20. deep says:

    >çizgi film mimi sana geldi mi

  21. >Özlem; Hihi Akropolis bu sefer :)deep; Yok neden? Yollayacaksan yolla, yaparım🙂

  22. deep says:

    >dur bi yapayım da.artık akşam yollarım.:)yollarlar belki bu arada.:)belki de yollamışlardır da görmedin.hangi çizgi film kahramanı olmak isterdiniz🙂

  23. >Hah tamam :)Bilmiyorum ki, o mimi hiç görmedim galiba. Hatırlamıyorum ya da. Bilemedim :)Enteresan. Ne olmak isterdim ki ben, hiç düşünmedim bak :))

  24. deep says:

    >mimi bugün vesselam kendi ortaya atmış. yani ilk kez. ben de blogu az önce açınca yeni gördüm. vesselam rory ve lielladan aynı anda geldi.seni bi yerlerden birisi mimlemiştir mutlaka ama olsun tamam ben seni mimleyim. bu çok hoşuma gider. aslında hep en yeni blogçuları mimliyom. :)sınav sonuçları?film seçiyorsun sanırımsam🙂

  25. >Hihih🙂 Tuttum!Hadi oradan, baktım listeye. Bu sefer hep klasikleri mimlemişsin, deep fun club'ı :))Uf sınav sonuçları çok kötü. Analitik kimya, stokiometri ve diferansiyel denklemler kalmış😦

  26. deep says:

    >yani 3 kötü.kaç geçtin?kaçta kaç oldu.:)

  27. >7de 3 kaldı, 4 geçti. Ama o 4 tanenin biri DD, diğeri DC. Yeniden alırım gibime geliyor. Uf yediremiyorum kendime bu transkripti ya🙂

  28. deep says:

    >noldu ki.biraz hastaydın belki ondan.bi de hani tam senin bölümün değil gibi ya, fen derslerini sevsen de, sanki sana ağır ve hakim olamıyormuşsun gibi galiba hissediyordun ya sanki.

  29. >Hı hı. Evet hakim olamadığımı düşünüyorum. Bitirdikten sonra yapabileceğimi düşünsem zorlanmam aslında bu kadar. Ama kendimi fabrika ortamında hayal edemiyorum hiç. Şimdi bu yaz lab. stajı var. Uf düşünemiyorum bile günde 10 saatimi bir fabrikada geçireceğimi.

  30. deep says:

    >değiştiremez misin bölümünü.

  31. >Değiştirsem de, hangi bölüme geçeceğimi bilemiyorum ki. Aklımda kalite kontrol departmanı var gibi. Daha bir ofis ortamı ya. Evraklar falan. Ben öyle şeyleri severim gibi.

  32. >Çok özendimm:(Annem selanik göçmeni benim.inşallah bir gün bana da nasip olur:) iyi gezmelerrrr…

  33. >Ne güzel :)Bizim de büyükbüyükanne, bir tane daha büyükbüyükanne Selanik'ten :)Teşekkürler, umarım sen de gidersin, görürsün oraları🙂

  34. hayalci says:

    >Sen ve fotoların da olmasa evde sıkıntıdan patlıycam valla😉

  35. >Kiiiz Ömi'de selanikli. Allah kismet ederse bizde gidip görmek istiyoruz canim..Fotograflar harika oraya gitmis kadar oldum valla eline saglik canim=)

  36. >hayalci; Öyle mi, bak bir işe yarıyorum demek ki; sevindim :))Stil Direktörü; Aaa ne güzel, bizim de büyükbüyükanneler öyle🙂 Eda ablacım sen gidersin valla seviyorsun gezmeyi. Hihih rica ederim🙂

  37. deep says:

    >vee franbul güzel ve uzun bir yürüyüşten döner. bu kez ayağını burkmamıştır. sağlıklı beslendiği için dışarda yemeyip evde sağlıklı otlar yer. ama üstüne de kaymak. sonra bilokunu açar ve holy'ye yorumlar yapar. sonra ara verir sanırımsam. hayat çok zordur. mimler de birikmiştir. eh almanca dersi vardır. bakalım filmi anlayabilecek midir.

  38. >Kırmızı deep:))Bugün hiç yürümedim, araba bile kullanamadım ayağım acıyor diye. Kuzenime geldim, tee Anadolu yakasının bir ucuna🙂 Şimdi boğaz havası, çaylar, kısırlar, kekler, börekler. Hiç de sağlıklı değil aslında :)Şimdi dikkat ettim de. Bir günüm bir günüme uymuyor🙂

  39. deep says:

    >fran.:)ah bak daha güzelmiş. boğaz havası ve boğaz :)acaba moda mı, bostancı :)hımm bak sen de normalsin işte.:))))

  40. >:)))Bu sefer ikisi de değil, Beykoz :)Sen napıosun peki? Haftaiçi haftaiçi🙂

  41. >Hımhım mesaidesin demek :))

  42. deep says:

    >nasıl gidiyor. boğaza karşı boğaz işleri. börekler, kısırlar. ne o gün mü vardı yoksa :)yarın bütün gün hızlı hızlı yürümelisin artık ve dikkatli hem de.:)))

  43. >:))Yok. Kardeşim gelmişti ya. Kuzenim falan öyle toplanalım dedik. Bu gece buradayız. Geçen gün bahsettiğimden. Hani deniz, rakı, ama balık yok :))Evet yarın yürüyeceğim zaten. Moda sahilleri beni bekler :)Sen ne yaptın. Yemek yiyorsundur şimdi gerçi. Bitirdin mi mesaini🙂

  44. deep says:

    >:) rakı. iki dublede uyurum ben.yorum yağıyor. yanıtlar yazıyorum.moda. ah ah. çok güzel.:)yorumlar bitsin. yemek yicem. ha iş mesaisi bitti.:)

  45. >:))Gördüm. Orjinal inanırsak :)Rakı, votka. Bunlar benim. Şarap, bira. Ben de onlarda uyurum işte :))Afiyet olsun🙂

  46. deep says:

    >vodka cin şarap kokteyller severim. bira da severim sayılır. rakı bana çok ağır geliyor. :)güldürdün beni.:)ne çok yemişsindir şimdi.:)

  47. >Yok. Gündüz yemiştim ya çok🙂 Dengelemek lazım :))Birada uyumama mı güldün neye güldün anlamadım🙂

  48. deep says:

    >genel yazışının hepsine gülüyom ben.:)yani hoşluktan gülüyom.komiklikten diil sevimliliğine.

  49. >Peki tamam, yedim şimdilik :))

  50. deep says:

    >evet öğlen çok yemiştin şimdilik yeme🙂

  51. >Yaaa :))Sen yorum yazmaktan aç kalacaksın bugün ıssız adam🙂

  52. Erkek says:

    >Güzel kareler..

  53. Nessuno says:

    >O yan yana yaslanmış, omuz vermiş cumbalı evleri sevdim, cumbalı evleri severim zaten, hemen aklıma Soğuk Çeşme Sokağı geliyor, biliyorsun değil mi ?

  54. >Evet biliyorum tabi ki🙂 Geçen sene çok ziyaret ettim orayı. Sultanahmet civarında dolaştığımda uğrarım hep🙂 Ben de seviyorum öyle evleri, çok hoş oluyor.

  55. Nessuno says:

    >Çok ziyaret ettin… Şehrin hangi yakasında oturuyorsun ?

  56. >Avrupa'da oturuyorum, Anadolu'da okuyorum. O yüzden iki taraf da kontrolüm altında hihi.

  57. RuhsuzKadın says:

    >of Atatürk ya!! Keşke herkes kıymet bilse!!! Duygulandım…Harikasın!

  58. >:)Kıymet bilmeyi geçtim, birazcık saygı duymayı öğrenseler yeterli, ona bile razıyım🙂

  59. deep says:

    >vaaaay.en iyi blogçu fran ile en yeni blogçu arkadaşım ruhsuz ve gülümsek kadın arkadaş olmuş.🙂

  60. >:))Sayende. Gülümsek listenden buldum kendisini🙂 Birkaç kişi daha hatta. Bir arkadaşlığa daha imza attın deep, bir de deepfreeze diyorlar ne ayıp.

  61. >Ayrıca en iyi blogçu ben değilim, sensin, hala öğrenemedin mi🙂

  62. deep says:

    >franfanfan.benim için sen en üsttesin. klasman dışısın.ay ben depfirizim zati.ama sen yumuşattın.eritiyon.:)

  63. >Hihihih.Ayy. Pinky pinky.Benim için de sen üsttesin. Tamam, anlaştık işte🙂 deepthebest.

  64. deep says:

    >anladım.silence of the shyness.:)hihi.şarkı ittiyom.:)

  65. >Hihi :)Tori Amos- A sorta fairytale.Ama bunu kliple birlikte dinle, youtube'dan aç. Klibi de çok güzel🙂 Hatta şarkıyı o anlamlandırıyor bence.

  66. deep says:

    >hihihihihihi.al benden de o kadar.redd oldum.asortik peri masalı hımmmm…:)franmostbest

  67. >:))Ben mostbest olmayı hak etmedim ki hiçbir zaman. Yani, içten içten söyleyebilirim bunu. Bak yorumlarını aç oku görürsün kim mostbestmiş :))

  68. deep says:

    >bak onlar başkalarının düşünceleri.benim için sensin. iltifat etmiyom ki. bak, kültür, bilgi, kibarlık, kızsılık🙂, çok yönden ölesin. biriki açıdan bakmıyom.

  69. >Bir iki açı. Hangi açılar🙂

  70. deep says:

    >ay söledim ya bikaç açıyı.kültür, bilgi, aile, terbiye, şirinlik, gezmek, ojeler, feminenlik, üfff bu kadar yeter…:))

  71. >Ayy sen öyle diosun. Ben sandım ki, hani birkaç açıdan iyisin, bir iki açıdan kötüsün. Ondan dedim hangi açılar diye🙂 Evet bence de yeter, reaktör olup uçucam şimdi havaya senin yüzünden fairytale :))

  72. deep says:

    >artık dar açı mı geniş mi, karışık.🙂 ama multi açı.kimyonlu tarçınlı karabiberli esmerli beyaz adamlı franbuazlı feyri teyl şeysi.:)

  73. >:))Bak geçen gün hukuk çalışıyordum, uyuyakalmışım yine. Aklıma sen geldin. Dedim bu yabanmersini nasıl başa çıkıyor bu işlerle🙂

  74. deep says:

    >ay hukuk uyutur tebi bayan minik böğürtlen:)

  75. >Çok fena uyutuyor vallahi, her hukuk çalışma girişimim rüyalar aleminde sonlanıyor :))Sen de mi trakyalısın bay bittersever? Tebi tebi diyorsun ya hep🙂

  76. deep says:

    >ah ah evet geliboluluyum. oraya selanikten geldik. ama atalarım makedonyalı beyaaa🙂

  77. >Bööö. Tamam söylemezsen söyleme hıh. İstanbul-Ankara-İzmirlisin sen🙂

  78. deep says:

    >a ama senin hayatına dair şaka yaptım ben. öz be öz kökten çok yüzyıllardır egeliyim. izmir, söke, kuşadası. bak bunu ilk duyan sen oldun. inan buna. ama doğru ist ank izm ve amerik.:)

  79. >Hihi :))Teşekkür ederim.Egelisin, ne güzel. Trakya, Ege, Akdeniz. En güzelleri. Amerika'ya gitmedim yorum yapamiciim :))Söke'ye yerleşecektik biz seneler önce biliyor musun. Ben ilkokulda falandım. Evi falan aldık yani, kontrat imzalandı vs. Tapu memuru annemleri vazgeçirmiş. Yoksa ben de şuan ege şivesiyle konuşuyor olacaktım :))

  80. deep says:

    >:) söke. güzel. olsun istanbul daha iyi. üstelik hem avrupa hem anadolu adımlarının altında🙂 ancak yemek yiyebildim. bikaç iyi bloga girmişsin. iyi seçimler🙂

  81. >Afiyet olsun :)Bugün annem hastaydı, ev işleri alışveriş falan bana kaldı. Böyleyken hakikaten çok zormuş, çok takdir ettim seni :)İstanbul, evet çok daha güzel. Söke çok küçük, kesin üniversite için yine İstanbul'a gelirdim ben :)) İzmir'i çok seviyorum mesela. Abim bir ara evlenmişti, orada yaşamıştı falan. Gelip gidiyorduk o zamanlar🙂 Hala gelip gidiyoruz gerçi de, eskisi kadar değil, malum anne-baba yaşlandı🙂

  82. deep says:

    >hoppalaaa sevdim de ondan güldüm.şöle deme bana yaaa

  83. >Ama bazen ben çok konuşurum, soru sorarım. O yüzden paranoyağım, yani cidden sıktığım anda söyle susarım🙂 Öyle bi anda geliyorlar, konuşmak istiyorum çok :))

  84. deep says:

    >sus demedim.iş olunca yemek olunca bi de yorum yağınca zaten duraksıyorum. ağırım ya. bi de aynı anda anca bi iş ya.miss magic.:)

  85. >:)Benim kadar ağır değilsindir de. Ben aynı anda bir sürü şey yapıp sonra duraksıyorum. Bazen bütün bir günü odamda müzik dinleyip volta atarak geçirdiğim oluyor, çok feci :))

  86. deep says:

    >a olsun tembellik aylaklık bayılırım. uyku bayılırım.

  87. >Üff onu bana sor bir de sen. Sabah kalkmak işkence gibi. Babam da yok şimdi, annemle uyuyakalıyoruz sürekli, okula gidemiyorum bir türlü :))

  88. deep says:

    >kikir kikir.:)hihi

Leave a Reply

