>Tanrıların Kenti

>Aslında ben bu kitabı önce okumakla hata yaptım. Önce “Unutulan Gezegen” sonra “Tanrıların Kenti” şeklinde bir diziymiş bu. Neyse ki kitabın içinde bol bol açıklama var da konuyu anlayabildim.


Güzel bir fantastik seri, ancak konusu bana pek de yabancı gelmedi. Aldebaran efsanesini hatırlarsınız, Ari/Aryan halkının kökenleri Sümerlere yani Aldebaran yıldızına dayanıyordu. Dünyada daha önce bulunan ırklara göre de kendilerini üstün görmektelerdi. Bu kitapta da, bir proje dahilinde Du’nia ‘ya yerleşen bir grup farklı gezegen insanından bahsediliyor. Kitabı okudukça benzerlikleri daha çok anlayacaksınız.

Örneğin;

“Ona ‘A’bab’ilu adını koyalım Ano. Benim kültürümdeki anlamı “Ano’nun Kademeli Bahçeliği” demektir.”

Ababilu. Ano’nun Kademeli Bahçeliği. Babil’in Asma Bahçeleri.

gibi.

*Fotoğraf gittigidiyor.com’dan.
*Alıntı sayfa 80, sayfa 105.
*Aldebaran ile ilgili daha çok bilgi için BURAYA.
This entry was posted in kitap. Bookmark the permalink.

22 Responses to >Tanrıların Kenti

  1. >Ya yorum yazcam ama yazamıyorum.. Yazmayınca eksiklik hissediyorum🙂 Neyse sen güzel şeyler yazdığımı düşün🙂

  2. >Yedin pastaları börekleri, yazamazsın tabii :)) Peki öyle varsayayım bari.

  3. girlythings says:

    >ben unutulan gezegeni okumuştum fi tarihinde.önceleri fantastik diye önyargıyla yaklaşmıştım ama kitap hem kendini okutuyor hem de düşündürüp öğretiyor

  4. ry says:

    >kara elf serisini öneririm. drizzt do'urden efsanesi🙂

  5. hemera-nyks says:

    >banada konusu bilindik gelmişti🙂 ayrıca olsun diziye tersten başlamakta değişik olmuştur :)-hemera

  6. Profösör says:

    >Bizi aydınlatıyorsunuz. Teşekkür ederim..

  7. >Girly; Evet ve akıcı da üstelik, normalde ben fantastikleri okurken zorlanıyorum mesela. Unutulan Gezegeni bu saatten sonra okusam bir işe yaramaz herhalde ama belki de okurum belli mi olur🙂

  8. >ry; Sen hep bu tarz şeyler okuyorsun değil mi? Fantastik, polisiye, bir de mangalar. Teşekkür ederim, ona da bakayım bir dahaki kitapçı yağmamda :))

  9. >hemera; Ben bilmeyerek öyle tersten başladım, bir de o kadar geç anladım ki 50. sayfada falandım artık. Neyse ne yapalım🙂 Bu kadar çok kaybolma ortadan karabatak hemera🙂

  10. >Profesör; Estağfurullah, rica ederim🙂

  11. ry says:

    >polisiye pek okumam. bi dante olsun, bi goethe olsun, bi shakespeare olsun sevdiğim yazarlar. bir de felsefe severim, nietzsche, kant, aristo… manga zaten kesin :)) fantastik kitapları da severim. hala yüzüklerin efendisini okumamış insan var, inanabiliyor musun?

  12. >İnanabiliyorum, çünkü o insan benim :))Anladım. Felsefe. Çok güzel. Shakespeare benim için okumaktan çok inceleme aracı. Romeo & Juliet metnini kaç kere okudum bilmiyorum. Cümle cümle hep. Ama hiç böyle baştan aşağı okumadım. Oyun olarak izlediğimde sanki ilk defa duymuş gibiydim. Çok garipti🙂

  13. ry says:

    >benim favorim hamlet. bir yaz gecesi rüyası da çok güzel.

  14. >Hamlet güzel evet. Onu da seviyorum. Bir yaz gecesi rüyasını izlemeyi çok istiyorum. Hala izlemedim onu ben. Ne çok eksiğim varmış, arka arkaya yazınca kötü hissettim.

  15. ry says:

    >hazır başlamışken othello' yu da oku. bunu da beğenirsin.

  16. >Othello'yu aldım ve bir arkadaşım resmen yürüttü benden. Onun balesi de vardı geçen ay, bilet bulamadım. Kader beni ondan uzaklaştırıyor mudur nedir anlamadım. Çabalarım devam edecek!

  17. ry says:

    >o zaman son kitap tavsiyem; kant – fragmalar. kütüphaneden alıp okumuştum zamanında. şimdi ne bursa' da ne istanbul' da kitabı bulamıyorum. bulabilirsen mutlaka oku.

  18. >Hadi ya. Bakayım ona. Sahaflarda falan bir yerlerde kalmış olmalı. Okula bakarım ben de olmadı. Teşekkürler🙂

  19. deep says:

    >duymamışım okumamışım.:)

  20. >Hayret, nasıl kaçmış senden🙂

  21. Profösör says:

    >"Profesyonel, yaptığı işi mutlaka birilerine öğreten, eserini görmek isteyendir."http://mefkuremiz.blogspot.com/

  22. >:) Ben profesyonel değilim de. Siz öylesinizdir🙂

Leave a Reply

