>Manastır Askeri İdadisi

>Eveet, Selanik’in ılıman havasını geride bırakarak; karlı buzlu dağlardan geçiyoruz. Bu yol oldukça uzun sürüyor ve otobüsün içinde dahi üşüyoruz, öyle soğuk. En sonunda Niki sınır kapısına geliyoruz. Sanırım buradan geçişimiz 1.5-2 saat falan sürüyor ve biz donmaya devam ediyoruz.

T-shirtlerin üzerine en fazla bir hırka giymeye alışkın bünyem kazak + yün hırka kombinasyonunu kaldırmakta zorlanıyor. Üstümde de kürkümsü bişi, içi tüylü çizmeler falan var. Ona rağmen ürperiyorum, hayatımda hiç bu kadar çok kar görmemiştim!
Karşınızda da, Atatürk’ün okuduğu lise; Manastır Askeri İdadisi:
Hani Perili Köşk’te vardı ya, Hababam Sınıfı üyelerinin kartondan maketleri, sıralar vs. Ben yine o döneme ait bir sınıf görüntüsüyle karşılaşmayı umuyordum ama yapmamışlar. Sadece bir anı odası var içeride dolaşılabilen:
Avluya da göz atıp çarşıya gitmek üzere çıktık okuldan. Görmüş olduğunuz gibi graffiti olayı böyle sakin bir kentte bile var, buradan onları yapanlara sesleniyorum; şöyle rengarenk güzel güzel yapamıyorsanız hiç yapmayın zira bu halleriyle ciddi bir görüntü kirliliği yaratıyorlar.
*Manastır Çarşısı daha sonra.
This entry was posted in gezi, Makedonya, Manastır. Bookmark the permalink.

31 Responses to >Manastır Askeri İdadisi

  1. >Graffiti nerde ya ben göremedim ?

  2. >Aaa bi dakika ya ben koymamışım onu, dur hemen koyuyorum iyi ki söyledin:)

  3. >Göremeyince acaba graffitiyi yanlış mı biliyorum diye düşündüm🙂

  4. >:)) Tamam koydum şimdi. Gerçi fotoğraf uzaktan olduğu için pek belli olmuyor yine de. Bugünlerde bende cidden bir alıklık var ama çözemedim:/

  5. >Cici'yi yazan iyi yazmış bence.. Bi emek harcamış farklı renkler kullanmış :p

  6. >:))Nasıl gördün o küçücük yazıyı yahu, 2 saat cici aradım orada :))

  7. Profösör says:

    >Güzel bir paylaşım. Sanki biz de kendimizi orada bulduk. ama üşüdük..

  8. >:))Teşekkür ederim. Üşüttüysem özür🙂

  9. mergiz says:

    >Gidesim geliyor🙂 listeme bunu da ekledim ah bi mezun olsam :Dçarşıyı da bekliyorum beybi!

  10. >Mezun olduktan sonra gitmek daha zor değil mi, iş güç falan🙂 Bence şimdi atla git🙂 Tımam yazıciim🙂

  11. Mr.E says:

    >Negzel, Pegzel🙂

  12. burkan says:

    >çok gezen mi bilir çok okuyan mı? ikiside yanlış selena bilir tabikide:D:D

  13. girlythings says:

    >elveda rumeli'nin bazı bölümleri burada çekilmişti sanırımne güzel gezmişsin Frans, darısı önümüzdeki senelerin başınahem itiraz istemem kenyaya bekliyoruz seni

  14. >Burkan yaa :)) Ay çok güldüm. Siz de sınıfça anlaşmışsınız gibi, daha 2 gün önce Umut söylemişti aynı şeyi hihi :))

  15. >Girly; Hı hıı, orada bir terzi "Asan" varmış -rehberimiz öyle diyor- onun dükkanı falan oradaymış. Dizinin asıl çekildiği yer buraya uzak ama, çarşı diye yapılan çekimlerin çoğu Manastır ve Üsküp'teymiş :)Ayıp ettin, sen oralara gelin gidersin de gelmez miyim, Kenyalarda Tanzanyalarda kına geceleri yapmaz mıyım sana! :))

  16. mergiz says:

    >bu arada, tutamadım, affedin :Dçok gezen değil, çok okuyan da değil, çok yiyen bilir. ehe. beele de aç bi insanım😛

  17. Sadece Umut says:

    >frances ne guzel gezmissin soguga ragmen🙂

  18. >mergiz; Hahah hihih, kalori aldıkça nöronlar besleniyor; hafıza gücü artıyor ya ondan hihih. Çok bilmen lazım ki o bursu alasın, saldır yemeklere göreyim seni :))Sadece Umut; İşte bazen nasıl gözüm kararıyorsa soğuk moğuk etkilemiyor da, şuanda boğazımdaki ağrı o anlarıma kızıyor içten içe🙂

  19. Rory says:

    >Ne güzel yerler var ya-.-

  20. >Makedonya'nın tamamı çok şirin, keşke fırsatım olsa da yerleşsem oraya :))

  21. >Hihih hayır🙂 Hiçbir fotoğrafta gözükmüyorum🙂

  22. deep says:

    >okurken palto giydim yaneee :)ya bak ne güzel olmuş bu post.bi dolu şey gördük yaneee🙂

  23. Dışavurum says:

    >Ben de çok istiyorum oraları gezmek, ama mümkünse bir bahar aylarında :)Devamı gelecekmiş bu arada, ne güzel.

  24. >:))Bence sen asıl Manastır Çarşısı'na bayılacaksın, bi dolu tarihi ev falan yanee :))Ay hatırladıkça ürperiyorum valla.

  25. >Dışavurum; Evet, elbette bahar aylarında gezmek daha mantıklı olur. Biz o kadar daracık ve karlı yollardan gittik ki, hep heyecan hep adrenalin :p Zaten orası yemyeşil bir bölge, baharda ne güzel olur kimbilir.

  26. >Sayen de oralara gidip geldim, sana kocaman teşekkürler arkadaş.🙂

  27. >Rica ederim, ne demek🙂

  28. >Süper bayılıyorum bu postlara tatlım diğerini de bekliyorum cepten girdim yazdım umarım yorumum gelir. Trafik bok hava leş okumak iyi geldi mucxx

  29. >Hihi yağmur vardı bugün ya trafik felaket🙂 Yağmurlu günlerde trafiğin aksine metrobüs bomboş oluyor, harika oluyor benim için :)) Çok teşekkür ederim, öptüm ben de🙂

Leave a Reply

