>Beşinci Tüp

>Bazı amcalar vardır ya, sürekli komplo teorileri kitapları okuyup “Hiçbir şey bilmiyorsunuz, bunlar hep İsrail’in oyunları!” falan diye dolaşırlar. Bakın, insan bu kitaptan sonra gerçekten o amcalar gibi hissediyor.


Hangimiz düşünüyoruz ki, onca kimlik fotokopimizi veriyoruz, kan örneklerimizi veriyoruz, testler kontroller. Hepsi bir yerlerde hazine olarak saklanıyor olabilir. Son zamanlar duymaktan bıktığım cümle:


Olamaz mı olabilir.

İnanılmaz akıcı bir kitap, üstelik okurken bir şeyler öğrendiğinizi de hissediyorsunuz. Bir de benim açımdan farklı bir olay daha vardı; bu kitapla aynı anda Platon’un Devlet’ini almıştım, tesadüfen burada da her bölüm başında Devlet’den alıntılar yapıyor. Aslında beğendiğim alıntıları not almıştım buraya yazmak için ama yazmaktan vazgeçtim, alın okuyun siz de beğenin.
This entry was posted in kitap. Bookmark the permalink.

34 Responses to >Beşinci Tüp

  1. Mia Wallace says:

    >çok merak ettim francescaa!

  2. ]-[erbiRenk says:

    >ilginç bir kitaba benziyor:)

  3. >Platon'un Devlet'ını okumustum ,bayılmıstım. Bazı kıtaplar hakkaten bosuna var kendıne buyuk bır yer edınmıyor. Bu kıtabı da alacagım mutlaka .Sevgıler:)

  4. Chune says:

    >Sürekli görüyorum bu kitabı ama bir türlü elim gitmiyor. Bir şey soracağım. Martı'dan çıkmış sanırım. Daha önce MArtı'nın bir iki kitabını okudum ve korkunç bir çeviri, yazım hataları vs.ler ile karşılaştım. Bunda da öyle bir sorun var mıydı? And içtim ben bir tane daha Martı kitabı almamaya.😦

  5. burkan says:

    >merak ettim doğrusu olamaz mı olabilir:D:D

  6. mine says:

    >aaa tedadüfe bak merak ettim kitabı

  7. deep says:

    >ay ne zaman okuyosun bunları ayol. bunu okurken insan nasıl uyur. bak sahiden komplocular vardır öle. israil. bi de amerikalılar derler. herşeyi amerikalılar yapar. cia filan. :)ya bi de çok haklısın. kimlik numarası, kredi kartları, net kimliklerimiz. hiç özel hayatımız kalmadı.hımmm gerilimciler de devlet okuyomuş ha :)))ya bak kitap çok akıcıymış ya, okurken üzerimize akmasın :))))

  8. Şirvan says:

    >Yeterince paranoyağım fazlasına ihtiyaç yok sanırım. Ama yine de okuyasım geldi.

  9. >"İnsan bu kitabı okuyunca o amcalar gibi hissediyor" demişsin Francesca. Gayet normal aslında böyle hissetmen.Şimdi şu dediğim açıdan düşünmeni istiycem senden… "Francesca….Olamaz mı, olabilir..!" haha :))Kitabın ismide "beşinci tüp"…Yazar ne anlatmak istemiş acaba :))Yine bir merak saldın bak içime.Tavsiye ediyorsun yani kitabı..?

  10. >Mia; hadi al oku sen de, bak carrefourda satılıyordu bunlar bir ara :)Herbirenk; İlginç, yani benim daha önce pek ilgilenmediğim bir konuydu ama hoşuma gitti🙂

  11. >Zeynep Şeker; Ben hep derim ki her kitabın bir zamanı vardır, burda da kaç kere söyledim bilmiyorum, yorumları okuyanlar bıkmıştır duymaktan kesin🙂 Devlet'i de ne zamandır okumak istiyordum, onu aldım bunu aldım bir baktım alıntılar var; çok hoş değil mi🙂 Bakalım ben de okuyacağım daha, araya başka kitaplar da girdi. Sevgiler🙂

  12. >Chune; Evet martının bu da, çok aşırı miktarda olmamakla beraber birkaç yerde yazım yanlışı var. Bir de bir kelime -şimdi hatırlayamıyorum ne olduğunu- bir sürü yerde geçiyor ve ısrarla yanlış yazılmış, ona ben de sinir olmuştum. Ama işte çok akıcı, o yüzden çok da takılmadım hatalara🙂 Eğer başka kitaplarda da rastladıysan böyle, birlikte şikayet maili atalım, belki editörlerini uyarırlar?🙂

  13. >burkan; Senin yüzünden aklıma takıldı bu cümleler umarım farkındasındır! Ay güzelim şarkıyı ne hale getirdiniz ya. Olamaz mı olabilir.mine; Carrefour'a koş, ben oradan almıştım🙂 Ama umarım bitmemiştir çünkü neredeyse 1 ay oldu, yeniliyorlar ya ürünleri.

  14. >Mındar edeyim mi bunu da :))Aslında ben hiç gerilimci değilim biliyor musun. Bu sene ne olduysa sürekli bir gerilim kitapları, atraksiyonlar, ay bir de film izlemeler falan. Noluyor bana böyle anlamadım :pParanoyak olmakta haklıyız da, aman sanki bilsek ne olacak. Ne yaparlarsa yapsınlar benim bilgilerimle, en fazla 1-2 deney yaparlar :))Bunu gezide okumuştum, dağ bayır tırmanırken o kadar çok yoruluyordum ki hayalet görsem yine uyanmazdım heralde hihi🙂

  15. >Şirvan; Aslında sadece paranoya unsuru değil, organ bağışıyla ilgili bu kitap aynı zamanda. O konuda da bilgi edinmek mümkün. Bence okumakta fayda var🙂

  16. >Hayalin Derinlikleri ediyorum tabii! Ama beğenmezsen sorumluluk almam yine de :pBeşinci Tüp'ün açıklaması kitabın içinde. Söylememek için zor tutuyorum kendimi, ama yok yok tamam söylemeyeceğim, okuyunca anlarsın :))Okuyunca yazarsın bile belki bloguna. Olamaz mı olabilir :))

  17. >Ben anlamam, eğer sevmezsem kitabı, bir iade-i ziyarette bulunurum buraya :))Okuyknca nalarım demek. Sanırım üstümde bir "merak kamçılanması" saldırı taktiği uygulanıyor. Sanırım başarılı :))Pekayla, hele b okuyayım, okuyunca görüşürüz güzel insan.Görüşemez miyiz…? görüşebiliriz :))

  18. >Hihih evet vahşi kapitalizm taktikleri uyguluyorum üzerinde :))Tamam, bak carrefourda 6 tl'ye mi ne satılıyordu. Bulabilirsen oradan al. Sonra beğenmezsin falan, o kadar para verdim francesca yüzünden deme :))

  19. >Öyle diycek birine mi benziyorum ordan ya francesca… Demem demem merak etme. İçime atarım ben. :))Artık bir Devlet Opera ve Balesi üyesiyim. Yusuf ile Züleyhaya yarın gitmeye niyetlendim ama hiç güzel yerler kalmamış. Artık 16 Nisandakine inşallah.İyi ya,iyi yada kötü, iade-i ziyarete yeteri kadar sebebim olacak artık :))

  20. >:))Olley! Bak çok sevindim buna. Evet ya, çok önceden yer bakmak gerekiyor. Ben de Mançalı Şövalyeye bilet aldım mesela, gösteri 3 martta ama şubat başında aldım düşün :)Hihi bekliyorum o zaman🙂

  21. >Francesca bu kitabı merak ediyorum bak iyice merak ettim. Ayrıca şu okuduğun kitapların listesini yazıyorum. D&R'a gidince çok işime yarayacak. Valla büyük sevap işliyorsun😀

  22. >Hihi, işine yarıyorsa ne güzel. Cennete girer miyim dersin :))

  23. funda says:

    >Bu kitap tavsiyeleri çok güzel oluyo yaa yazdım bi köşeye alıcam iyiki paylaştın🙂

  24. >Teşekkür ederim, böyle duyunca nasıl mest oluyorum oturduğum yerde bilemezsin :))

  25. Medanşeri says:

    >blogumda ödülünüz var (:

  26. >Teşekkür ederim Medanşeri, baktım hemen🙂 Benim sevdiğim hemen hemen herkese ödül vermişsin zaten, ne hoş🙂

  27. deep says:

    >hiiç.yanıtını okumuştum önceden.şimdi güldüm.ödül haberlerini veriyodum da.:)

  28. >Uf, yapmışsın yine upuzun listeyi uğraş dur tabi :))

  29. Profösör says:

    >Kitaba emekli maaşım yetmiyor. Nasıl altından kalkabilirim budurumun?

  30. >Ben genellikle kitapları gecikmeli okuyorum. Hem biraz popülerlikleri azalmış oluyor, hem de fiyatları düşmüş oluyor🙂 Büyük mağazalar böyle kampanyalar yapıyor, geçenlerde klasikler 4 tl'ye satılıyordu mesela. Bunları takip etmek lazım. Onun dışında, ben okuldan da kitap alıyorum. Siz de bir üniversite kütüphanesine üye olabilirsiniz. O kadar çok seçenek var ki, çıldırıyorum o kitapların arasında :))

  31. hemera-nyks says:

    >merak ettim bence yarından sonra alıp okumaya başlarım bile :)-hemera

  32. >Hemere oku, hem kafan dağılmış olur biraz🙂

Leave a Reply

