>Manastır Çarşısı

>Burayı Manastır’ın minyatür İstiklal Caddesi gibi düşünün. Hemen hemen her mağaza burada var, hem iş hem eğlence merkezi. Ülkenin sayılı fabrikaları da burada, en güzel barları da. “Elveda Rumeli” diye bir dizi vardı, oradaki  rehberimizin deyimiyle “Terzi Asan”ın dükkanı falan hep buradaymış. 

Pazar olduğu için her yer boştu yine, bizimkiler doldurdu her yeri.
Sokakta insan gören dilenciler, turist olduğumuzu anlamışlardı. Amma velakin, döviz büroları da kapalı olduğundan bizim de paramız yoktu. Hani devrim olur da, paralar bir işe yaramaz ya; euronun bir işe yaramadığı bir bölgedeyken o hissiyatı çok iyi anladım. Cebinde bir tomar para var ama kullanamıyorsun!
Pazar olmadığı bir zaman gelsem bu dükkanı talan ederdim. Gezinin başından beri bundan yakınıyorum farkındaysanız. 24 saat içinde 3 farklı ülkede bulunmak çok fantastik oldu benim açımdan. Evet, kaç yazı oldu ve hala pazar günündeyiz!
Despina’nın böyle minicik bir yerde çıkması garip geldi:
Böyle küçük bir kentin bunca imkana sahip olması şaşırtıcı. Osmanlı zamanında da en önemli merkezlerden biriymiş. Mesela bu bina Sovyetler zamanında yapılan devasa kültür merkezlerinden biri:
Burada konsoloslukların bir arada bulunması gibi bir durum var. Bizim metrelerce yükseklikte duvarlarla kapanmış, askerlerin nöbet tuttuğu konsolosluklarımızdan sonra, bu dükkan gibi yerler ilginç geldi:
Bir yeri iyi tanımak için vitrindeki yerlerini değil, ara sokaklarını görmek lazım. O yüzden ben de boşluktan yararlanıp daldım bir ara sokağa. Bir taşra kenti gibi, minicik ve sevimli binalar. Kızlar bakın bizim kocaman accessorizelarımızla karşılaştırabilecek misiniz:
Makedonya’da birkaç farklı milletten insan olduğu için, yerleşim yerlerinin sahipleri değiştikçe ibadet yerleri şekil değiştirmiş. Burada bol bol cami görünümlü kilise, sinagog görünümlü cami vs. görmek mümkün. İçiçe olmalarına rağmen böyle düşmanlık beslemeleri çok garip. Maksimum 3 milyon nüfusa sahip bir ülkenin daha da bölündüğünü düşünemiyorum. Irk savaşları, iç sorunlar, çatışmalar; dışarıdan ne kadar gereksiz görünüyor değil mi? 
This entry was posted in gezi, Makedonya, Manastır. Bookmark the permalink.

54 Responses to >Manastır Çarşısı

  1. deep says:

    >heeeey aynı anda yazmışız.şimdi açtım biloku.:)))

  2. >:))Speedy olamadın bugün. Bir şey soracaktım sana, sen cevap verene kadar seçim yapmak zorunda kaldım🙂

  3. Mia Wallace says:

    >francescaa!Biliyorsun bu postlarını çok seviyorum ama dikkatimi çeken bir şey ve kalbimin atmasını sağlayan:)Accessorizee🙂 her yerde var ah ne güzel!🙂

  4. >:))Ama buradaki miniminnacık, bizimkiler gibi değil hiç. Gerçi içine girmedim ama, orası bijuteri ve kozmetik yönünden kıttı biraz🙂

  5. mergiz says:

    >mükemmel fotolar beybi!

  6. Sadece Umut says:

    >Fotolar super =)) 300dolar lazim alabilmem icin of.

  7. >mergiz; Senin kadar değil bebek :))Sadece Umut; 300 dolar fotoğraf makinesi için falan mı? Anlayamadım🙂

  8. Sadece Umut says:

    >Frances, ozur🙂 daginim bu aralar. Foto makinesi icin evet *_* =D alabilsem ancak yaza😦

  9. >:) Olur öyle. Sınava az kaldı, kardeşim de senin gibi, tahmin edebiliyorum nasıl olduğunu. Umarım alırsın. Belki LYS hediyesi olur, belli mi olur :)))

  10. Mr.E says:

    >Fotolar çok güzel, yazı pek akıcı da kafama imkansızlık takıldı :DParanla rezil olmak bu demek ki…:P

  11. >:))Evet ya, tam olarak oydu. Türk Lirasını kabul etmeseler anlarım da, euroyu niye kabul etmiyorlar anlamadım. Sonuçta coğrafi olarak Avrupadaydık!

  12. deep says:

    >hay allah.ya akşamüstü açtım maili, biloku.yazıyı koydum.ne soracaktın acaba.şimdi de mutfakta yemekteydim.az önce annem geldi.beni bastı.:)bende kalcak bikaç gün.yani ev kışla gibi olcak.bak bunu ilk duyan sen oldun.:)annem bilgisayar başına da oturtmuyor. :)))ne sorcaktıın.kitap mı film mi, kimya mı, oda mı klüp mü?:)

  13. mine says:

    >nerdeee hep birlikte mutlulukla yaşanan günler …

  14. >Ev kışla gibi mi olacak! Sen o kadar doğur besle büyüt, oğlun sana komutan muamelesi yapsın! Senin annem olsam valla kırardım bacaklarını.Ya bak tam okuldan çıktım eve dönüyorum, deli gibi yağmur yağıyor. Odadan aradı birisi, hemen Cv ni gönder, Henkel'den istiyorlar seni diye. Koşa koşa eve gittim, tam maillerimi açtım: "Fran Belçika'dan staj formları geldi çabuk doldur!" Hangisine başvuracağımı bilemedim. Telefon trafiği halinde valla, canım çıktı. Sen biliosun ya ab koşullarını falan. Onu sorcaktım ama zaman yetmedi. Birkaç arkadaşımla da konuştum, Henkel dediler. Türkiye'deki en iyi firmalardan biri sonuçta kimyada. Yurtdışına da gönderiolar hem. Normalde insanlar sınavla falan giriyor oraya diye, ben de gittim oraya gönderdim. Ay ne uzun anlattım. Onu soracaktım işte🙂

  15. 8ex-en8 says:

    >o diziyi az bişi izlemiştim, bilmem etmem de sanki benim evimin önünü paylaşmıssın gibi heyecanlandım …

  16. >mine; Öyle deme🙂 Göreceğiz bir gün elbette.

  17. >8ex-en8; Benim de annem çok seviyordu, oradan biliyorum az çok. Konuşmaları aynı oradaki gibi, "Geldın mı" falan diye :))

  18. holywitch says:

    >mckennittsana gezengir mckennitt dicem artık🙂

  19. >:))Ay ne çok hoşuma gider valla🙂

  20. Nessuno says:

    >O güzel barların, güzel yüksek taburelerinde oturdun mu diye sorasım geldi de sormadım🙂 pazar günüymüş, paranız yokmuş, kiril alfabesi dikkatimi çekti yıllarca kiril kiril dolaşmış bir adem olarak, park, restoran, bitola gibi, teşekkürler, götürdün beni🙂

  21. >O gün oturamadım işte maalesef🙂 Kiril kiril ne çok severim kiril alfabesini. Ortaokulda Rusça öğrenmeye kalkmıştım ama sadece alfabesini öğrenebilmiştim :)) Sonra işte hep kullanıyordum kendi kendime yazarken unutmayayım diye. Orası benim için cennet gibi oldu okumam bayağı hızlandı kiril alfabesini. Sonra Yunanistan'da da hırs yapıp Grek alfabesini öğrendim. İyi oldu bu gezi :)))

  22. haYaL@ says:

    >ufalsam bir çakmak boyutuna gelsem,francesca beni çantasına koysa yanıda gezdirse olmamı yani😉

  23. deep says:

    >ikisi de iyiymiş. ama henkel daha iyi herhalde. belçika ha. hımmm. geleceğin parlak güneş gözlüğü taksana :)))annem gelince o komutan. yaptığım hiçbişiyi beyenmiyo. o kışlaya çeviriyo🙂

  24. >hayal@; Olar, sıkıştır kendini atla gel. Sonra Cem Garipoğlu muamelesi görmeyeyim ama :p

  25. >Şimdi aklım Belçika'da kalsa da, Henkel daha iyi gibi geldi bana ya. Belçika'ya da gezmek için giderim :))Anneler beğenmez. Bana neler yapıyorlar görsen şükredersin haline🙂 Su bile almama izin vermiyorlar, sürahiyi bile kullanamayacak kadar küçüğüm onlara göre🙂 Sen istersen 60 yaşına gel, annen komutan olacak sen acemi :))) Ütülerine de karışıyordu o di mi. Öyle demiştin.Corey Heart-I wear my sunglasses at night

  26. deep says:

    >:))))şarkı sözü de anlamlı.:)

  27. Rory says:

    >Ya francesca! koyma böyle fotolar:)Orda olmak istiyorum-.-

  28. >:)Şarkı sözü de anlamlı. Bin tane cümle kurdum ben ya o kadar🙂

  29. >Rory; Sana yakın yerler daha güzel nasıl olsa, sen de koy sizin oraları ben de orada olmak isteyeyim nasıl fikir :))

  30. deep says:

    >:) bu gülücük üstteki sözlere idi.annem başımda dikiliyo🙂

  31. >Okuyorsa seni şikayet edicem :))

  32. Profösör says:

    >Savaşlar bir insanlık trajedisi yaşatıyor. Her yerde olduğu gibi.

  33. >Kesinlikle. Ve aslında hepsi ne kadar anlamsız. Toprak ve para kavgaları sadece.

  34. girlythings says:

    >ben Terzi Asan'ı çok severdim çok temiz adamdı :)fotoğraflar sanki çooook eski zamanlara aitmiş gibi ben bakarken böyle hisssettim,kimbilir sen gezerken neler hissettin!?

  35. >Ben de öyle dalıp dalıp gittim :)) Bak, onlardan çok daha yaşlı ve güzel binalarımız var. Ama küçük bir devlet olmasına rağmen çok iyi sahip çıkmışlar, bizde o bakım yok. Eminönü, Mahmutpaşa, Beyoğlu. Hep içine edilen tarihi binalarla dolu:/

  36. >Yine insanın canını çektiren bir post :)Cebinde tomarla Euro olduğu halde harcıyamamak ha. Vaktinde de bir arkadaşım "Kardeş kışın içe işleyen soğuğunda, battaniye altında titreyerek digitürk seyretmek nasıl bir şeydir bilemezsin. Fakirlik zor iş vesselam" demişti bana. Çok çağrıştım valla… :)Mekan çok cezbetti ruhumu yine…

  37. >Heey tomar, yani normal tomar, insanın yanında olması gereken kadar tomar🙂 Hiç öyle zengin-fakir mevzularına girmeyelim şimdi, param yetmeyip de ders kitaplarımı netten indirip yazmak zorunda olduğum bir dönemde :))Orası hep çok güzel🙂 Sakin, huzurlu bir yaşamları var. Üsküp hariç.

  38. Lou Salome says:

    >İzninle bir başkadır benim memleketim demek istiyorum😛 İçim bi garip oldu fotoğrafları görünce ya🙂

  39. >Aaa neredensin🙂 Ay ne güzel ya🙂

  40. huyumkurusun says:

    >Ne güzel ya koy koy bitmiyor fotoğraflar.Demekki çok gezilmiş çok eğlenilmiş çok beğenilmiş.İmreniyorum:)

  41. hemera-nyks says:

    >çok seviyorum böyle postlarını🙂 oturduğu yerden geziyor insan😀 -hemera

  42. >Sevgili Francesca Ödülün var bende :))

  43. >huyum; Bak Yunanistan'a pek ısınamasam da Makedonya'ya bayıldım. Para biriktirip ordan ev almayı düşünüyorum ama artık 30 sene falan sürer herhalde :)))

  44. >hemera; Ben de bu yazıların öncesini seviyorum işte, gezmeyi yani :))

  45. >Vişne Çürüğü; Teşekkür ederim🙂 Bu ödülü alıp yazmıştım ama ekleyeyim senin adını da, bkz. bir alttaki yazı🙂

  46. >kadın senin bu sayfa chrome'da donuyor yorum yapılmıyor. explorer'da açabiliyorum ancak. orda açınca da yorum yapabiliyorum ama bilgisayar donuyor yorumu yazdıktan sonra:))) nasıl olacak bu iş amma zahmetliymişsin ha:))) beni blogunun en azimli okuyucusu olarak ayrı bir yere koymanı talep ediyorum bu çabalarım sonucunda:)

  47. >Yaapmaa, zor kadındıım gel unuttuum geeel. Hihi. Ya cidden, benim babamın yavaşlıkta rakip tanımayan bilgisayarında bile açılıyorken sende neden açılmıyor, şaşkınım hala. Bir de kaç saat yazı sildim biliyor musun girebil diye :)) Şımardım bak şimdi, azim konusunda gerçekten duygulandırdın beni :*

  48. >zor hatunum benim:) valla bilemiycem bi tek senin blogda oluyor bu ama yöntemini buldum. gün sonunda bilgisayarla tüm işlerim bittikten sonra yorum yapıcam yazılarına:) yapıp kapatıcam zaten bilgisayarı sorun çıkmayacak:)ağlama tamam sil göz yaşların:)

  49. >:)) Ah bir de taktik geliştirmiş ya kıyamam. Hadi bakalım, bu sefer olur umarım. Yorum gelmezse anlarım ki olmamış :p Blogspotu esefle kınıyorum buradan!

  50. >selamınaleyküm bacım:) ben sorunu kendi imkanlarım dahilinde çözdüm sanırım. yine donma oluyor ve fakat sonrasında geçiyor:) bunu da böyle belirtip kınamana katılıyorum:)

  51. >Günaydıın :)Hihi, tamam sevindim. Bak şimdi yeni yazı yazacağım, bakalım yazabilecek misin :))

  52. >bir kiii ses deneme s s ttt ss aha valla oluyo len:)

  53. >Halkımıza bir hizmet daha. Addictive Istanbul'dan online yorum hizmeti! (online yorum da neyse artık?!) Sabah sabah Libya aktarmalarını da reklam ettiklerini görünce kendimi bir an RTE gibi hissettim, pardon :))

Leave a Reply

