Yeşilçam Müzesi

Bir süredir gitmek isteyip de gidemediğim bir müze burası. Dün dersim iptal olunca koştum oraya gittim hemen. Bence bu buz gibi havada donduğuma değdi.

 

Galatarasay Lisesi’nin sokağından girince biraz ilerliyorsunuz, hemen sağda zaten. Görevliler inanılmaz ilgileniyorlar. Herzamanki gibi en üst kattan en aşağı kata doğru ilerliyorum. Yalnız içeride fotoğraf çekmek yasak, mecburen internetten bulduğum görselleri kullanıyorum.

En üst kat tiyatro müzesi. Kostümlerden tutun; son 150 senenin tüm tiyatrocularının fotoğraflarına, oyun afişlerine, davetiyelerine, oyunlardan kesitlerine ulaşabiliyorsunuz. Muhsin Ertuğrul için özel bir köşe hazırlanmış. Kıyafetleri, özel eşyaları, vasiyetnamelerine kadar hemen her şey var.

2. kat televizyon katı ancak sinemaya dair burada da pek çok afiş var. Erler Film’in yapımını üstlendiği her diziden kesitler, ödüller, sözleşmeler… Duvarlarda zaten bir santimetre yer yok, her yer oyuncu fotoğrafları ve afişlerle dolu. İnsan bu kadar çok belgeyi görünce şaşkına dönüyor.

1. katta da o dönemde kullanılan aygıtlar mevcut. Kameralar, fotoğraf makineleri, dublaj cihazları, orjinal filmler, hatta film senaryoları… Her türlü donanıma ulaşabilmek mümkün. Benim kadar sinemaya uzak bir insan bile böyle hayran kaldıysa, sinema aşıkları içeride neler hisseder bilemiyorum. Bence mutlaka görülmesi gerekir, dikkatinize.

This entry was posted in gezi, müze, sergi. Bookmark the permalink.

4 Responses to Yeşilçam Müzesi

  1. ribellee says:

    bebeğim benim ve milyonların blogu kapanmış, buraya aktarma işini bulamadım nası yapıcam ?😦

  2. Şimdi en başta gmail hesabını aç. Sonra sol tarafta “tools” var ya, ona tıkla, “import”a tıkla, import edilecek siteye de blogspot siteni yaz. Oradan tek tek yorumlara kadar aktarıyor🙂 Dns ayarlarınla oynayıp açabilirsin blogspotu, bende açılıyor, sadece ara sıra kapanıyor ama ne olur ne olmaz yedekledim buraya işte🙂

  3. ribellee says:

    malesef dns ayarlarımı değiştiremiyorum çünkü yurttakalıyorum ve bizim okula özel dns var ondan başkasına girersem nete giremem.. f*** 😦

  4. 🙂 Evet gözüküyor yorumda ip ve nereden yazdığın. Her detayı veriyor bu wordpress🙂
    O zaman mecburen buraya yerleşeceksin sen. Yapacak bir şey yok:(

Leave a Reply

