Ohrid Gölü

Ohrid Gölü’nün asıl manzarası güzel olan kısmını göstereceğim şimdi size. Burası şehir merkezine 30 km uzaklıkta, Arnavutluk sınırının hemen yanında olan kıyılarından biri. Zannediyorum ki eski zamanlarda yerleşim yeri burasıymış, manastırlar kiliseler var çünkü.

Daracık ve buzlu dağ yolları düşünün, bir taraf uçurum. Öyle yollardan geçe geçe göl seviyesine inebildik ama tabii yüreğim ağzımdaydı sürekli. Otobüsten indiğimizde dünyanın en güzel manzaralarından biriyle karşılaştık.

Bu durgun su, o geçitten geçerken bir anda dalgalanıyor ve ağacın ilerisinde yine durgunlaşıyor. Çok ilginç bir görüntüsü var, suyun ne kadar hareketli olduğu fotoğrafta belli olmasa da. Gölün yanındaki dağların tepesinde, yaklaşık 150-200 metre kadar yüksekte bir de Prespa Gölü var, oranın suları da Ohrid Gölü’yle birleşiyor. Gölün suları Kara Drim nehrine dökülüyor ve sularının nehre dökülmesi açısından dünyada tekmiş.

Meşhur Ohrid İncileri de bu gölün kıyısında yaşayan aile tarafından üretiliyor. Otobüsün çoğu kadın olduğundan, aileye büyük bir izdiham oldu tabii. İnciler ve aile hakkındaki detayları daha sonra anlatacağım. Bir de St. Naum Manastırı. 
Derler ki Tanrı cenneti yaratırken bir damlasını dünyaya düşürmüştür, düşen damlanın yerinin de Ohrid olduğu söylenir. Gölü farklı farklı kıyılarından gördükten sonra, bu söylentilere hak vermemek elde değil.
This entry was posted in gezi, Makedonya, ohrid gölü. Bookmark the permalink.

30 Responses to Ohrid Gölü

  1. huyumkurusun says:

    Foroğraflardan belli olduğu kadarıyla harika bir yere benziyor.Şimdi orda olasın o havayı içime çekesim geldi.

  2. Evet, çok güzel🙂 Orada oksijen de bol huyum.

  3. ry says:

    hani yüzen bikinili kızlar?

  4. -5 derecede; yüzen bikinili kızlar değil de donan paltolu kızlar oluyor, hiç seksi değil di mi. Öyle bi türkü var ya çok eğlenceli, Ohrid'in kızları gölde yüzer yavrum Sturga'nın kızları elma dizer vay vay falan diye.

  5. ry says:

    şömine, kürk, kanyak… insan istedikten sonra.tam mangallık yer yalnız. bir de tekneler falan var onları kiralayabiliyor muyuz gölde gezinti için?

  6. Ry ya🙂 Akıl fikir nerelerde hep aa.Evet tam mangallık, başka şeyler de göstericem. Tekneler normalde kiralanıyor gezdiriliyor gölün o sığ tarafında ama bizim kadınlar incilere hücum ettiği için bizi ikram olarak gezdirdiler🙂 Onu da anlatıcam. Üşendim hepsini birden yazmaya.

  7. ry says:

    inş. kardeşin de bana benzer :)yalnız arkadaş ohrid pek hareketli değil diyor. ama ucuzmuş, geceliği 5-6 € ya çok kral yerler var kalınacak diyor.kano veya kane diye bir yer varmış. orası senlik dedi arkadaş. ne var orada?

  8. üff :)evet küçük bir yer. insanlar kapılarını bile kilitlemiyor. orası nasıl bir yer bilmiyorum ama tavernalar falan var sevimli. mesela biz bir gece, böyle 80 yıllık bir yerde yemiştik gölün kıyısında. her yerde tarihi eşyalar, müzisyenler falan çok hoştu. yani bana göre hoştu🙂 şimdi "tam senlik yer"den kasıt ne, bilemedim çünkü :)pansiyon gibi bir yerde kalmıştık biz ama gayet lükstü. tabii ücretleri tur ödedği için bilmiyorum ama her şey yepyeniydi, göl manzaralıydı, sıcacıktı falan ve ucuzdu, o kadar süre kaldık yani.

  9. ry says:

    kız bakımından söylemedi🙂 sen sevmezsin aga ordakileri dedi. benlikse ya eski kale-şato vardır, ya eski kilise vardır, ya eski kütüphane vardır, ya da luna park vardır. benim aklıma ilk gelenler bunlar. yerin adından tam emin değilim yalnız. kano ya da ona benzer bir yer.

  10. Bilmiyorum kızları hakkında fikrim yok🙂 Eski kiliseler, evler var. Zaten apartman falan pek yok. Hoş ya çok sevdim. Ben yatıyorum iyi geceler🙂

  11. ry says:

    sizin bu uyku probleminize bi çare bulmak lazım :))

  12. Profösör says:

    Bu güzellikleri paylaştğınızı için size müteşekkirim.. müstefid oldum.

  13. ry evet ya, ben çok muzdaribim bu konudan. Uykusuzsam cidden bütün günüm rezil oluyor, ömrümün 3te biri uykuyla geçiyor😦

  14. Profesör rica ederim ne demek🙂

  15. K.C.S. says:

    Çok güzelmiş hakikaten.

  16. Amane Misa says:

    Çok güzel bir yer gerçekten. İncileri de harika :))

  17. K.C.S; evet, çok huzurlu üstelik🙂

  18. Amane Misa; Gittin mi sen de yoksa🙂 İncilerin yeri ayrı :))

  19. deep says:

    girebildim bloguna. ohrid incisi. ne güzel yine yazı ve foton. iyi misin. dün akşamdan buyana girmedin. yazmadın. çok mu yoğunsun. açarsan akşam şarkı isterim. blog açılmasa bile maile düşer yorum görürüm. :)bi sıkıntı yok di mi.

  20. Dün yorumunu yayınladım. Ama kendim yorum yazamadım çünkü roll olmadan aşağı inilmiyor blogda :)) Yayınladıktan sonra aklıma geldi.Nema problema:)

  21. Ohrid gölünü ilk defa duydum. cok keyifle okudum yazını ıyıkı paylasmıssın.

  22. Tamam güzel mekan yazları oraya yerleşebiliriz:)

  23. Zeynep Özmen Ünlü; açıkçası gitmeden önce benim de çok bilgim yoktu. Makedonya turizmde yeni yeni gelişiyor. Keşke gelişmese diyorum yine de. Çirkin çirkin 15-20 katlı otelleri dikip her yeri mahvedecekler😦

  24. inanırsak; olurr🙂 Kayboldun yine. İyi misiniz. Koşturuyorsun, tahmin edebiliyorum. Aklım sende.

  25. Fran İstanbuldaydık yine dün döndük.Pazartesi ya da salı tekrar gitmek gerekiyor biyopsi istediler tekrar doktorlar kararsız kalmış.Başka bi yerde bir şey var mı yok mu diye bakılacak ona göre hareket edecekler.Benim de vizelerim var bugün oturup çalışmam lazım ama hiç canım çekmedi:)

  26. Tabii, o kadar şeyin içinde aklına gelmemiştir bile vizeler. Ama sen yine de ihmal etmemeye çalış, geri kalma sonra. Umarım hafif bir tedaviyle hallolur her şey🙂

  27. Normalde de aklıma gelmezdi gerçi son gün çalışan insanım ben pek fark yok:)Umarım…

  28. Ama şimdi daha ağırdır lisansa göre, altından kalkabilecek misin ki? Umarım canım.

  29. Bir dersi zaten geçemem diye düşünüyorum hiç bir şey anlamıyorum çünkü.Onun dışındakileri halletsem yeter:)

  30. Peki o zaman, sen bilirsin🙂

Leave a Reply

