St. Naum Manastırı

Bu insanlar bir şeyler aramıyorlar, babamın kurbanları! Babacığım, ilk defa geldiği Makedonya’da “bu kilisenin etrafını 7 kere dolaşınca istedikleriniz oluyormuş” deyince, insanlar harıl harıl yürümeye başladı. Babamın dalga geçmek için söylediği bu şey, ufak turistik grubumuzda bir efsaneye dönüştü!
Bu kilise, St. Naum Manastırı’na çıkan yolda bulunuyor. Çok bakımlı ve güzel bir yerdi, bir de bana nedense Hansel-Gratel masalındaki cadının evini hatırlattı🙂

Sonra buradan çıkıp bayağı yokuş tırmanıyoruz. Çoğu manastır gibi St. Naum da tepede, tam Ohrid Gölü’nün üstünde. Bir taraf Arnavutluk bir taraf Makedonya. Hatta şu gördüğünüz dağlar Arnavutluk:
Bakın bizi kimler karşıladı:
 St. Naum, Kiril alfabesinin doğduğu yer. Yani çok sevdiğiniz yavruşkalar, bu manastırda yaşayanların sayesinde okuyup yazabiliyorlar! Aynı zamanda, İncil’in Kirilceye ilk defa çevrildiği yer. Bu bakımdan tarihi değeri de yüksek. Bence sırf o mimarisi için bile görülmeye değer.

This entry was posted in gezi, Makedonya. Bookmark the permalink.

46 Responses to St. Naum Manastırı

  1. ry says:

    detaylı bilgi için; http://www.ohrid.org.mk/eng/crkvi/sv_naum.htmmanastır çok yeni duruyor. o filmlerdeki mistik havası yok. bir de hiç yerel halktan insan çekmemişsin. dün yasağa aldırmadan istiklaldeki kilisede bir resimler çektim…

  2. 🙂 Orada çekiyorlar genellikle zaten ya, pek de bir şey denmiyor iyi yapmışsın boşver. İstanbul'daydın demek :)Tek bir fotoğraf var elimde öyle, onun da konusu farklı, daha yazmadım buraya. Ne bileyim insanlara gidip de fotoğraflarını çekmek falan garip geliyor🙂

  3. ry says:

    evet tek gece iki gün. rus kızları gezdirdim ayıptır söylemesi :)dilimi ilerletiyorum.

  4. Vuhuuu rus kızları gezdirdim derken :)) Hangi dil, İngilizce mi Rusça mı?

  5. ry says:

    bildiğin rus kızlar. sarışın, ince, etek giyen… ingilizce ama rusça da çok hoşuma gitti öğrenicem.turizme destek. rehberleri de kız, gittikleri her yerde kızlara sarkmış terbiyesizler. ülkenin adını kurtarayım dedim. lan ben ne kızlar gördüm sizlere bakar mıyım havalarında bir 24 saat geçirdim. bu üstün çabama karşılık turizm bakanından bir teşekkür bekliyorum.

  6. :)) Rusya elçisi olman eksikti bir! Bu çabalarına kız arkadaşın destek vermedi mi:)Rusça çok güzel cidden ama zor. Ben ortaokulda kendi kendime çalışıyordum, anca alfabeyi öğrenebildim tabii. Almancayı adamakıllı öğrendikten sonra Fransızcayla Rusçaya yüklenicem.

  7. ry says:

    kız arkadaşımla ayrıldık gibi bir şey. ilişkiyi gözden geçirme aşamasındayız. ne demekse!?alfabesi falan zordur ama rusya 'da 1-2 yaşasam konuşmayı öğrenirim. kendimi ifade ederim. varsın rusça yazıp okuyamayayım.

  8. Ne demekse hakikaten🙂 Neyse, hadi bakalım.Yok yok alfabe kolay da grameri zor. Konuşmayı öğrenirsin tabii canım. Ama bak, abim 10 sene kadar Rusya'da yaşadı. Sonra Türkiye'ye döndü ve 10 sene içinde şimdi %70ini unutmuş. Ağır bir iş yani Rusça🙂

  9. ry says:

    o zaman ben de evrensel dile odaklanırım. "$" her yerde geçiyor.

  10. Cık cık cık yine nereye getirdi lafı🙂 Bir sen bir Keynes.

  11. ry says:

    keynes çok değer verdiğim bir üstadım. zamanında dinlemediler adamı bu gün ekonomi şöyle ekonomi böyle diyorlar. o zaman einstein 'ın sözü aklıma geliyor. iki şey sonsuzdur : biri evren, diğeri insanoğlunun aptallığı ama evren hakkındaki sözlerimden emin değilim.şu iki günde şunu öğrendim; bülent baba yanılmış.

  12. Bu hafta Keynes ile Marx'ın teorilerini karşılaştıracağım. Hayatlarını falan araştıracağım. Öyle bir hedef koydum kendime. Bakalım ne bulacağım?!

  13. ry says:

    kapitali okumadan marx 'in teorileri üstünde yorum yapamazsın ama. yaparsan yanlış veya eksik olur.

  14. Ama illa ki okuyacağım şeyler ondan bahsediyor olacak zaten. Kapitali şimdi okuyamam, vizelerin bitmesi lazım önce.

  15. ry says:

    hala vizelere giren var🙂

  16. Her vize-final dönemi hatırlat sen bana böyle tamam mı!

  17. ry says:

    bu arada beni beyazıta sahaflara götürecek başka bir rehber buldum. kitapçısından kafesine barına avucunun içi gibi biliyormuş oraları. ailem ablamın yanın giderse bizde kalırsın takılırız içer sohbet ederiz falan da dedi. sen de başka zaman götürürsün artık.

  18. Hehe tamam, fark etmez benim için. Ben zaten o kadar iyi bilmiyorum açıkçası. Seneye de ben götürürüm:p

  19. ry says:

    böyle giderse seneye ben seni gezdiririm. yavaş yavaş öğrenmeye başladım istanbulu.bir de kardeşime sordum, bro dedim blogger da bir kız var yüzüklerin efendisini, iyi kötü çirkini, kuzuların sessizliğini falan izlememiş. birkaç cd ödünç verseniz, izlese sevaptır dedim. abi onun altından kalkamayız, cd verince geri gelmiyor. alsın harddiskini ya da laptopını buyursun gelsin dedi.

  20. İstanbul öyle 5-10 gezmeyle öğrenilecek olsa, ben çoktan bilirdim her şeyi ry, biliyorsun🙂 Devasa bir yer, her yeri öğrenmek imkansız.Yok ya, ben izleyeceğim zaman netten buluyorum zaten sorun olmuyor ki. Burada problem materyal eksikliği değil, benim motivasyon eksikliğim:( Ayrıca dünya aleme de yay böyle, "bir kız var yüzüklerin efendisini izlememiş" diye. Ünlenicem yakında "yüzüklerin efendisini izlemeyen kız" diye sayende!

  21. ry says:

    iyi bakalım. seneye hatırlatırım ama.bunu kardeşime söylediğimde yanında arkadaşları da vardı. ilk tepki şu oldu; o kesin 13-14 yaşında ufaklığın tekidir, seni yiyor. sonra yok ciddi ciddi kimya mühendiliği marmara falan diyor dedim; o zaman kesin sarı tiki tayfasındandır, kayu izletsen belgesel sanar dediler. sonra blogu gösterdim; beyler içmek için sebebimizi bulduk, aklı başında olup yüzüklerin efendisini izlememiş kız varmış dediler. biri de bunu profiline yazdı; kimse inanmadı. sıkıyorsun dediler.bence vakit geldi.

  22. İnanmıyorum ya, neler çevirmişsin arkamdan! Profiline yazdı derken? Facebook falan mı? KAÇ YÜZ KİŞİYE REZİL OLDUM ACABA?

  23. ry says:

    evet facebook ama büyütülecek bir şey yok. olur öyle.bu twitter ünlüsü var erkeklere bok atıyor. onunla çok fena dalga geçtik. fatmagül dizisi yeni başladı.bro 'da bitirme ödevi, ders programı için hocasıyla konuşacak okula gittim. bir kaç arkadaşı kantinde oturmuşlar laptopda birşeylere bakıyorlar. bro ben gidip hocayla konuşayım sen arkadaşlarla otur dedi. twitter profillerine bakıyorlar. bilgisayardan bir kız var. ona sordum; sana dedim bir profil göstersem bana fikrini söylesem. açtım bunun profili. şöyle bir baktı. "eeee bu kız bildiğin salak. gerçekle dizi arasındaki farkı bilmiyor" dedi. asıl bomba sonra erkek arkadaşından geldi. "bir kişi bu kadar ota (çiçek için diyo bunu) düşkün olabilir mi? hani inek bizdik (bizdik de itü bilgisayar)? o yazıldı facebook 'a. sonra altında ne sohbetler döndü. twitter adresi elden ele dolaştı. yazdığı tweetlere yapılan yorumların hadi hesabı yok. o gerçekten rezil oldu. sen sadece yüzüklerin efendisini izlemeyen kızsın.

  24. Vay be. Kim ki o ünlü acaba. Twitterı yeni açtım ya, bilemiyorum pek. Neyse. Puf, moralim bozuldu yalnız şaka maka. Bir şeyleri bilmemek, anlamamak vs. beni en çok rahatsız eden şey. Tamam kalan 1.5 saatlik kısmı da izleyeceğim yarın! Sonra arka arkaya bütün seriyi izliyormuşum düşünsene. Sonra gidip o arkadaşlarına yetiştir ama! İzledi nihayet de:D Ben bu hallere düşecek insan mıydım yahu!

  25. ry says:

    ben sütümü içip yatıyorum. yorgunum. öğleyin otobüsteki 2 saatlik uykuyla ayaktayım.sen izle, sözlümü geç sonra "beyler kız seriyi bitirmiş, dalga geçmeyelim artık" yeni adı iyi, kötü, çirkin 'i izlemeyen kız olsun derim🙂

  26. Bu hep böyle gidecek değil mi:) Ben sürekli bir şeyleri izlememiş olan kız olacağım! Peki yat hadi. İyi geceler🙂

  27. Profösör says:

    Benim babamlar da Yugoslavya'dan göç edip gelmişler. Biz de muhaciriz yani. Muhacirlik bambaşka duyguları içinde barındırır. Herkes akrabadır.

  28. Hehe evet, bence de. Dünya vatandaşlığı🙂 Bizde de Selanik göçmenliği var, bir de çerkezlik bir de tatarlık. Her şey var yani :))

  29. K.C.S. says:

    Bu tarihi yerlerin çok farklı bir havası var. Oralarda adımlamak bile insana farklı bir his bırakıyor.

  30. Değil mi. Bence de öyle. En çok onları sevmem bundandır🙂

  31. Rory says:

    Cok sanslisin:)-böyle güzel yerler görebildigin icin-Öperim:)

  32. Ben de bazen öyle düşünüyorum Rory'cik, ama yine de diyorum ki bu istekle ilgili bir şey. Ne bileyim, ilgi alanını amaçlarını vs. neye göre ayarlamanla ilgili biraz da:) Öptüm ben de🙂

  33. iLhan says:

    Burada da Bulgaristan göçmenliği var bir tane🙂

  34. iLhan says:

    O zaman Balkanlar FTW! diyorum🙂

  35. hanifee says:

    bi an kıskandım.geçti ama🙂

  36. iLhan; evet galiba söylemiştin bunu🙂 Balkanlar birbirini çekiyor değil mi, hihi :))

  37. hanife; kıskanma ama o kadar da güzel değil! Tü kaka Makedonya :))

  38. Syrakusa says:

    O tavus kuşunu alıp tavus döner yapacan…mmm..nefis🙂 ( allah beni kahretsin)

  39. Syrakusa dikkat et hayvanseverler görmesin bu yorumu, sonumuz fena olur :))

  40. Kimler karşılamış öyle sizi:) İki tüy koparsaydın da küpe yapsaydık:D Rengine hayran kaldım ama tüylerini açmamış yavruşka:)

  41. Yaa tabi kovalasın sonra beni :)) Açtı bir tanesi ama açtığı anda uçtu, çekemedim o yüzden:(

  42. Nida ersin says:

    Baba-dedem Şimdi Macar-Yugo sınırında eski adı 'Rahwa' yeni adı 'Widin' de görevliymiş, (gittik ziyaret ettik, atalarımızın yaşadıkları yerleri harukulâde güzel manzaralar mukim. Yeşille bezenmiş tual'ı anımsatıyor, Tuna nehrinin kenarında) dahasında Familye Tr göç ediyor Maramara bölgesine yerleşiyor. Nereden-nereye hayat ve memat'lar, şimdi ise bizleri avrupaya enjekte etmiş yaşantılarımızın engebeleri, Ergenekon efsanesi benzeri… Paylaşımın benim için çok anlamlı Tşk.ler:))

  43. Öyle mi, ne güzel🙂 Balkanlar cidden çok hoş, ben her yere bayıldım orada. Fırsat bulunca tekrar tekrar gitmeyi planlıyorum. Rica ederim, teşekkürler bu güzel yorum için:)

  44. Nessuno says:

    Gostivar diye Arnavutluk-Makedonya sınırında küçük bir şehirde kaldım, tam öğle namazı çıkışında beyaz sakallı dedeleri görünce kendimi Anadolu'da hissettim🙂

  45. Evet biliyorum, ben de gittim oraya🙂 Zaten Gostivar, Makedonya'da en çok Türk nüfusunun bulunduğu yer. Biz orada Türk dernekleriyle falan konuştuk da, anlatıcam birazdan sanırım🙂

Leave a Reply

