Struga, Makedonya

Struga, yani oradaki Türklerin deyimiyle “Usturga”🙂 Ohrid’e yaklaşık 30 kilometre uzaklıkta, küçük bir yerleşim yeri. Ancak etkinliklerin boyutları nüfusla ölçülmüyor burada. Şehrin ortasından geçen Karadrim Nehri’nin üstündeki köprüde, her yıl dünya çapında bir şiir festivali düzenleniyormuş yaz aylarında.


Karanlıkta nasıl köpürdüğü belli olmayan Karadrim Nehri:

Karadrim, Ohrid Gölü’nün sularını taşıyıp Adriyatik Denizi’ne döküyor. Şehrin ortasından geçtiği için de, orada her yol nehre çıkıyor. Keşke gece olmasaydı da, o köprünün fotoğrafını çekebilseydim doğru düzgün. Karanlıkta hiçbir şey belli olmuyor.
Maalesef, buradaki tarihi yapı pek iyi korunamamış. Eski binaların yanında hep yeni binalar ve çirkin tabelalar var. Neyse ki apartmanlaşma kavramı henüz yok.


İşin ilginç tarafı, buradaki tek kolej Fethullah Gülen cemaati tarafından yapılmış. Ne ara el attınız buralara da anlamadım ki… Yahya Kemal, Üsküp’te (Skopje) doğmasına rağmen, burada her şeyin adı Yahya Kemal.
Orada Tac Mahal diye bir restoranda yedik yemeği. Sahibi Türk olduğu için çok mutlu oldu, bize ta nerelerden rakı falan getirtti. Türk lafını duyan annem direk çay istedi ve gerçek demleme çay gelince, çaya nasıl gözlerle baktığını anlatamam! Zira günlerdir “Türk çayı” adı altında bilimum uzakdoğu çaylarına maruz kalmıştık, midemiz her şehirde ayrı bir çayla alt üst olmuştu. 

Aslında, Struga’yı bir daha gündüz gözüyle görmek istedik ama zaman olmadı. Bir dahaki gelişimde umarım bir “küçük İstanbul” görüntüsüyle karşılaşmam.

*Buradan memleketteki arkadaşlarımıza, akrabalarımıza selam söylüyor el sallıyoruz. Öhm, seviyeyi düşürmeden; dostum Gucimm’i çok çok öpüyorum🙂 O şimdi, aylardır yanlış sınıftaki derse girdiğini fark ettiği için, Fransızca hocasını kendisini sınava almaya ikna etmeye çalışıyor… Aylavyusomaç bebik!
This entry was posted in gezi, Makedonya, sturga. Bookmark the permalink.

22 Responses to Struga, Makedonya

  1. Benmi gundemden uzak kaldim bebekim yaa nezaman gittin sen oralara ? Niye gittin ? Hala oralardamisin ? Fransiz kaldim uleyyn:/

  2. Hii şok oldum okuyunca bu yorumu! O yazdığım yerler; Ohrid, Manastır falan hep Makedonya'ydı işte. Taa şubat ayınca gittim ama arada bir yazdığım için daha bitiremedim yazmayı🙂 Döndüm 1 hafta kalıp ama.

  3. Yaa siz bi daha mı gittiniz Makedonya'ya ?🙂 Yoksa bu hala ilk çekimler mi ?

  4. :)) İlk gidiş. Yani ilk ve de son şimdilik. Nerdeyse haftada bir Makedonya yazdığım için hala bitmedi🙂

  5. yaa onu biliyom önceden gittiğini de şimdi yazınca yine gittin falan sandım😀 dedim amma gezdi hatun🙂

  6. 🙂 Ne zaman gittin, neden gittin deyince ben de bilmiyorsun sandım, yorum falan yazıyordun ya, ondan şaşırdım. Yok işte yavaş yavaş yazdığım için, daha bir sürü yer yazacağım🙂

  7. yok bebeğim yine gittin falan sandım, e nası aklında tutuyon bunları, not mu aldın yoksam biyerlere ? bnde öle yapcam sanırım artık gün içinde bissürü şey oluyo ama ben akşama unutuyom hepiciğinii😦

  8. Nida ersin says:

    Mekadonya'daki Ohrid gölünün su kaynaklarının Kara Drim nehrinde buluşması ve Struga şehrinin ortasından akması truzim açısından bulunmaz bi nimet.)Aklımı zorlayan ise 70 bin nufuslu bu mekedon şehrinde Fetullah gülen cemaatının hangi amaçla kolej açtığıdır. insan cemaatın finansmanlarının menbağını da ister istemez merak ediyor:)

  9. :))Yok not almadım, daha gideli 2 ay oldu şurda, neden unutayım ki🙂 Günlük yaşama ait detayları ben de unuturum genellikle, aynı mekan aynı insanlar vs. olduğu için. Ama farklı bir ortamdayken aklında daha iyi kalıyor, eğitim teorileri var ya hani🙂 Uf ben de nereye bağladım :))

  10. Nida Ersin ben de bilmiyorum ancak orada eğitim imkanı kısıtlı olduğundan, böyle ufak yerlerde büyük imkanlar sunarak kendilerine daha çok insan çekebiliyorlar sanırım, öyle tahmin ediyorum. Çok uzakta bir köyde bile bir cemaat okulu var. Onu da anlatacağım :)Evet gerçekten, dünyada gölün sularının denize akması vs. açısından tekmiş zaten. Bütün o yeşilliği de bu göller nehirler sağlıyor, çok güzel bir coğrafya🙂

  11. Fran keşke güngüz çekilseydi o fotoğraflar pek göremedik böyle:)Cemaat okulları da mantar gibi vallahi bi gecede kaç tane açıyorlar acabaa:D

  12. :)) Ne yapayım gece gittik, akşam yemeği için gitmiştik. Evet o mantar mevzusu doğru, kaç bin kilometrekareye yayılmışlar acaba🙂

  13. Rory says:

    Francesca mimlendin tatlim:)

  14. Nessuno says:

    Üsküp'e fuar için gitmiş, bir gece kalmıştım… Eski evleri, eski köprüsü çok hoşuma gitmişti… Eski köprü civarından eski gümüş bileklik ve kolye almıştım… Ama hayat taptaze ve yeniydi🙂

  15. Rory-ry-ry tamam bakıciim, teşekkürler🙂

  16. Nessuno; Eski Üsküp ne güzel değil mi. Gerçi biz Taşköprü'nün yanındaki meydanda tinercilerin saldırısına uğramıştık🙂 Sen de ne çok gezmişsin böyle. Yazsana, okuyayım, merak ediyorum🙂

  17. Bir defa gitmiştim kısa süreli 3 gün kadar ne çok bilmedikelrimiz varmış tatlım. Bu tarz yazılara bayılıyorum sağolasın.

  18. Mia'cık gördüm mimini, cevaplayacağım en kısa sürede, teşekkür ederim🙂

  19. Eda ablacım senin gitmediğin yer mi var :)) Ben de seviyorum bunları yazmayı, rica ederim:)

  20. Nessuno says:

    Evet, eski taş köprü civarı güzel ve Beyazıt Çınaraltı havası hissettim orda küçük ahşap tablalarında eski obje satanları görünce… Demek tinercilerin saldırısına uğradın, tinerciler böyle sıkı değişim geçiren ülkelerde var ben Bükreş'te de çok rastladım hatta onların şehrin altındaki tünellerde yaşadıkları söyleniyordu… Bir de Taksim'e çıktığında Metro çıkışına dikkat et yani The Marmara önü, orda cirit atıyorlar…

  21. Evet, ancak orada biraz da Makedonya polisinin de hatası var. Öyle merkezi bir yerde neredeyse yarım saat o tinercilerle uğraştık ve etraftan gelen tek tepki "Ruskii?" idi. Bir de deniliyor ki, orada başımıza bir şey gelse sırf Türk olduğumuz için haksız duruma düşürülürmüşüz.. Ah evet, şarapçılar var ya bir de orada🙂

Leave a Reply

