Ohrid İncileri

Hey St. Naum guys!
It’s so hard to explain the atmosphere spans from you and your place but im trying to making post one by one the memories in Macedonia in my blog, thats why im writing Ohrid pearls about 2 months later.  


Geçenlerde şurada anlattığım St. Naum Manastırı’nın civarında, tam da Ohrid Gölü’nün kenarında bir yer var. Duruma göre mesire alanı, duruma göre cafe, duruma göre restoran, duruma göre de bijuteri. Adamlar her şeyi bir araya toparlamış.

Bu köprüden sonra geniş bir çayırlık çimenlik var ama dekoratif nesnelerle süslenmiş, çok hoş bir yer. Tam da o bahçenin kenarında Risteski Ailesi’nin ürettiği meşhur Ohrid İncileri’nin satıldığı stand yer alıyor. Oradan da ilerleyip, ufacık tefecik cafe-restoranla karşılaşıyorsunuz.
Evet geldik:
İnciler, Ohrid Gölü’ndeki balıkların pullarından yapılıyormuş. Normal incilerden farklı olarak gümüş gibi parlıyorlar. Biz, orada akşam yemeği yediğimiz bir akşam annemin takılarından hatıra olarak verelim demiştik oradakilere. Onlar da hatıra olarak birkaç küpe bileklik vs. hediye ettiler. Onun dışında siyah incilerden ve damla şeklindekilerden çok aldım, Marie Antoinette’in bir kolyesi var ya hala saklanıyor; ondan yaptıracağım anneme hihi:)
This entry was posted in gezi, Makedonya. Bookmark the permalink.

28 Responses to Ohrid İncileri

  1. Mr.E says:

    Güzeeeeeeel fotolar, imrendim gidesim geldi🙂

  2. Sen olsan daha neler çekerdin de, benim makineyle anca bu kadar oluyor :))

  3. K.C.S. says:

    bu fotoğraflara bakınca oralarda bir fincan çay yudumlayasım geldi. Hatta çayı yudumlayarak dolanmak (:

  4. Mr.E says:

    Bende de adam gibi bir makine yok ki :)alacağım bu yaz kesin yani galiba🙂

  5. K.C.S; kış aylarında pek tavsiye etmem zira o çay buz haline gelip yudumlanma kompozisyonundan çıkabilir :))

  6. Mr.E; hadi ya, o zaman sen az laf çok işçilerdensin, fotoğrafların çok güzel çünkü:)

  7. ry; yaza senden de bekliyorum orası hakkında yorumları, gideceksin ya hihi:)

  8. ry says:

    ben yaza değil yeni yıla doğru gidicem. yol haritasını söylemiştim zaten.ben çektiğim resimleri yayınlamam. sonra erkek arkadaşların bir tarafı şişer.

  9. Nida ersin says:

    franc çok güzel resimler sunmuşsun Ohrid'ten, merci. Pul inclerse çok entresan, nasıl yapıldığını öğrenebildinmi? Kachel Ofen "ş.soba" ilgini çekişin tarihi merak eder kişiliğini gösteriyor.:) Almanya da bunlar antika oldu:) Şimdi benzerlerini ısınmak için Şömine şeklinde yeni evlerine montajlatıyor geçmişini hatırlamak isteyenler:)

  10. Rory says:

    ofofof:)bloguna her girisimde icim geciyor:)

  11. ry; kızların şişmez ama yayınlamak istemiyorsan sen bilirsin tabii🙂

  12. Nida Ersin; anladığım kadarıyla pullar sıkıştırılıp birtakım kimyasallardan geçiyormuş, normal inciler gibi doğal olmuyor ama nasıl desem hem şeffaf gibi hem gümüş gibi tuhaf bişi🙂 Hihi ah benim evim olsa neler yaparım da, böyle geniş geniş kocaman bir yer olması lazım, anca keser beni :)) Ben teşekkür ederim🙂

  13. Rory; benim de senin blogda, Almanya'ya gelmek için debelenen bir insan var karşında🙂

  14. baran; teşekkür ederim🙂

  15. Haziran'da muhtemelen ben de Makedonya'ya gidecegim. Senin postlarin bana baya yardimci olacak Mckennitt:)

  16. Aaa çok sevinirim yardımcı olursa gerçekten🙂 Gideceğin kesinleşince haber ver, sana özet geçeyim "mutlaka yap" listesini :))

  17. deep says:

    balık pullarından mı yapılıyormuş inciler. duymamıştım. marie antoinette🙂 ne güzel post bu. bi dolu şey öğrendim. başta yazdığın ingilizce, pasaj, ordakilere seslenişin oluyor herhalde. ne güzel.

  18. Hı hı, söylemiştim döndüğümde yazacağım sizi diye ama tabi kaç ay geçti, unutmuşlardır bile, ben yine de yazayım dedim, bir ihtimal geri dönerler🙂 Ben de oraya gidince öğrendim, enteresan bir şey. O göl de çok tuhaf. Yaa Ohrid için yazılacak ne çok şey var, içiniz dışınız Ohrid oldu diye yazamıyorum hepsini :))

  19. deep says:

    ohrid öykü gibi yazı yazmak için hem güzel isim hem güzel ortam.bloguna bakıyolar demek. hoş.

  20. Bilmiyorum ki bakıp bakmadıklarını. Sadece blog adresimi istemişlerdi, ben de verdim. Ama hiç yorum falan yazmadılar, ya da mail atmadılar. Ben yine de dipnot gibi düşeyim dedim oraya, ne olur ne olmaz:)Kafamda ampul yandı şimdi öykü deyince. Birlikte yazalım bunu:)

  21. deep says:

    taam.ohrid öyküleri.:)ampul.karikatürler de olur ya.:)önce müzik.saat 12.bu hafta işlerin çok.hadi az kaldı.2 gün.dönünce yazarız.:)ohridde telepati.:)

  22. :)Gidiyorum 2 gün sonra, kesinleşti. Öbür hafta döneceğim, o zaman yazalım, hem yeni şehirler de katılacak :))Şimdi yatıyorum evet:) Yatmadan önce:Beck-Everybody's gotta learn sometimes

  23. deep says:

    yolculukta ufak bi defter tut yanında. notlar al. yasarıs.🙂

  24. Telefonuma yazarım ben hep, bir yerlere gittiğimde zaten🙂 Otobüste elle yazmak zor oluyor:))

Leave a Reply

