Esrarengiz yolculuk (Kayıp tablo)

Sanat tarihi meraklılarına yeni bir roman buldum! Çok akıcı, çok bilgilendirici bir roman olmakla birlikte; bu kadar sevmemin bir sebebi de başkahramanın adının da Francesca olması olabilir mi acaba?

Bu konuyla biraz ilgiliyseniz Caravaggio’yu mutlaka duymuşsunuzdur. Çalkantılı hayatı ve kayıp tabloları ile “Caravaggio hastalığı”na tutulmuş pek çok sanatsever var. 

Caravaggio

Burada da, bu sanatseverler bir kurgu halinde anlatılırken; Caravaggio eserlerinin peşindeki Francesca’dan bahsediyor. Şiddetle tavsiye edilir.
This entry was posted in Caravaggio, kitap. Bookmark the permalink.

22 Responses to Esrarengiz yolculuk (Kayıp tablo)

  1. Mr.E says:

    Güzeeeeeeeel :)Güzel kitap aradığım zaman nereye uğramam gerektiği konusunda çok fazla seçenek bırakmıyorsun böyle postlarla😀

  2. Hihi🙂 Kitap konusunda tarzlarımız uyuşuyor sanırım🙂

  3. Mr.E says:

    Sanat tarihi, rönessans, orta çağ, polisiye ve "esrarengiz" başlıkları olduğu sürece başka yere bakmıyorum artık🙂

  4. Mutlu oldum şimdi:))Ya bak ne soracaktım sana. Kardeşimin bir arkadaşı var da, inşaat mühendisliği ya da mimarlık istiyormuş. Ama dedim ki ikisi arasında uçurum var. Çocuk da bilemiyor tabii bölüme girmeden, ikisi de hoşuma gidiyor diyor. Sence ne yapmalı?

  5. Mr.E says:

    Çok basite indirgemem gerekirse inşaat mühendisi olmak mekanla ilgili ortaya çıkabilecek, yükten kaynaklanan bütün sıkıntıları analitik olarak çözmesini öğretir daha sonra işte barajlar, çelik binalar, betonarme binalar, yığma binalar gibi istediği yapı türü üzerine uzmanlaşabilir.Mimarlık okursa da mekanı üç boyutlu olarak analiz etmeyi, mekanın kurgusal problemlerini analitik olarak çözmeyi öğrenir. Ama mimarlık okumak için çok önemli bir kriter var aslında; ne çok iyi çizim yapabiliyor olması ne de şahane plan çözmesi önemli değil. Üç boyutlu düşünebilmesi lazım. Bunun için de uzay geometri bilmesi lazım. Gözünü kapattığı zaman kafasında hiç olmayan bir mekanı üç boyutlu olarak canlandırabilmesi lazım. Tabi bu son söylediğim okulda alacağı eğitimle güçlenecek ama yine de "mekan" üzerine bir fikri olması lazımBunların ışığında hangisini istiyorsa ona yönelsin bence🙂

  6. Hmhm yorumunu aynen kopyala-yapıştır yapıyorum şimdi :)) Teşekkür ederim onun adına🙂

  7. Mr.E says:

    Rica ediyorum, hep sen mi bize yardımcı olacaksın ^.^

  8. Aman neye yardımcı oldum ki, alt tarafı kitap fikirleri veriyorum🙂

  9. Mr.E says:

    Sırf bu post üzerinden değerlendirme blogspot kültür ateşesi🙂

  10. Şu betimlemeleri duyunca içim içime sığmıyor vallahi :)) Ama genel olarak da böyle, yani gezi-kitap-sergi dışında pek de bir şey yapmıyorum🙂

  11. Mr.E says:

    betimlemeler o yüzden boşuna değil🙂

  12. enem yok ki bu bende. hemen edinmek lazım o vakit. sağolasın hatun🙂

  13. Telekinesis says:

    seviye çok yükselmiş höh ulan reyizler konuşuyor saygı duruşunda okuyorum

  14. Mr.E; sizin gibi bir monsieur'den bunları duymak gurur verici efendim! Çok teşekkür ederim🙂

  15. Çizmeli; aa hayret ettim, sende vardır diye tahmin etmiştim🙂 Hemen kap sen de, zaten şu sıralar yaygın olarak satılıyor🙂

  16. Telekinesis; yok canım abartma sen de, senin çizimlerinin seviyesine yükselemedik henüz hihi🙂

  17. hatunum sorma, böyle bi ezildim büzüldüm yazıyı okuyunca. yaşlandım mı anlamadım ki. öyle sıkı sıkıya takip edemiyorum galiba artık. sabun yapacaklar benden heheh🙂 ışık ve gölgenin yaratıcısı'nı okumuştum bi vakitler. fekat bunu cıks😦

  18. Estağfurullah🙂 Ya ben de bu aralar koptum takip konusundan. Birazcık rastgele oluyor okuduğum şeyler, gittiğim yerler vs. Neyse bazen de akışına bırakmak lazım, boşver🙂

  19. Kitap ilgimi çekti,benim gibi birinin mutlaka okuması gerekir…tanıtım için teşekkürler…

  20. İlgini çekmesine sevindim, en kısa zamanda okuman dileğiyle o zaman🙂 Rica ederim🙂

  21. Nazlı says:

    hmmm ne guzel bloog….!!:) sonunda

  22. Sonunda? Teşekkür ederim:)

Leave a Reply

