Hoşbulduk efenim

Pek de mütevaziyimdir, pek de öngürülüyümdür hihi. Zannediyorum 2 gün önce döndüm, zira artık zaman mefhumum kalmadı. Açık olmak gerekirse, bugüne kadar belki yüzlerce yolculuk yaptım ancak bu kadar zevkli olduğunu hatırlamıyorum hiçbirinin. Resmen yol boyunca başımıza gelmeyen kalmadı ancak hep bir şekilde üstesinden geldik, o çaresizlik anlarını yaşadık, sonra eğlencenin tadına vardık. 20 saatlik yolu 36 saatte giderek 2 günü sadece kraker yiyerek mi geçirmedik, dağbaşlarında mahsur mu kalmadık, polislerle başımız belaya mı girmedi… Ya da buz gibi sularda duş mu almadık, açlıktan susuzluktan ne yapacağımızı mı şaşırmadık… Ama hepsi bir şekilde eğlenceli Banja Luka gecelerine, hüzünlü Saraybosna günlerine dönüştü. Vrbas nehrinde rafting yapıp o buz gibi suya atlamak, ilk defa geçtiğin sokaklarda yeni tanıştığın insanlarda bilmediğin dillerde şarkılar söylemek, şehir hayatından bir anda çıkıp dağ tepe tırmanmak, her gün en az 10 kilometre yol yürümek, sonra 4 saat uykuyla yine çantan sırtında bir yerlere gitmek… Hepsi birbirinden önemli deneyimlerdi benim için. Şimdi bir anda deneylerin, raporların, projelerin yüzüme çarpması çok garip geliyor; oysa orada tek derdimiz en az parayla en doyurucu yiyeceği nasıl seçeceğimiz, en çok yeri nasıl gezeceğimiz idi. Bir şekilde, gerçek dünyaya döndüğüme göre blogda da Makedonya serisi bittikten sonra bu seriye başlayacağım. Önce Bulgaristan dağları, ardından Sırbistan, sonra Bosna Hersek ve Sırp özerk bölgesi. Bosnalıların deyimiyle: “Ayyydee!”

This entry was posted in gezi, gunce. Bookmark the permalink.

30 Responses to Hoşbulduk efenim

  1. ry says:

    hoşgeldin. ekipte bizim gibiler olmadığı için başınıza gelmeyen kalmamış :)format at en temizi. sorun hala devam ederse bi şeyler ayarlarız.

  2. Hoşbulduk🙂 Sizin gibiler? Ben şimdi sadece kötü kısımlarını anlatmış gibi oldum ama inan bana bunlar olmasa bu kadar eğlenmezdim :)Modemin fişini çektim düzeldi, basitmiş🙂 Format atacağım bir ara ya, çok yavaşladı bilgisayarım.

  3. ry says:

    bizim gibi şanslılar. bu işin şakası tabi. gerçek eğlence için o tarz şeyler şart.

  4. 🙂 Bence de. Interrail gibi oldu. Ve gerçekten gidebileceğimi anladım. Çantanı sırtına alıp da ülke ülke gezmek gibisi var mıymış ry yahu, sizin o gezi çok keyifli olacak🙂

  5. WOOUWW ! yeni serüven anlatımların renkli olacağa benziyor…Mr.E nasıl Mardin' i yaşattıysa,senin önceki turun nasıl bizleri mutlu ettiyse seriyi bitirince bunları da bekliyoruz..:))ay sevindirik oldum bayılırım gezemediğim yerlere bilgiyle ulaşamaya…artı birde sevdiğim blogdaşımın dilinden gözünden bir başka hissettirecek eminim…:))

  6. ry says:

    böbreği bırakmasak bir yerlerde!

  7. rosemary; evet bayağı renkli olacak diye düşünüyorum :)) Ben de çok severim gezi bloglarını, zaten benimki yavaş yavaş gez blogu rotasına gidiyor korkuyorum :)) Bakalım, yazayım da yorumlarınızı bekliyorum🙂

  8. ry; bişi olmaz ya biz bırakmadıysak siz hiç bırakmazsınız şanslılar:))

  9. ry says:

    biz dediğin 2 kişiyiz. sen hostel 'i izlemedin mi?

  10. İzledim. (şaşıracaksın ama) Bence en azından yanınızda 2 kişi daha olmalı ama. Ne olacağı belli olmuyor gerçekten:)

  11. Mr.E says:

    Hoşgeldin ayağı cıvık :)İmrendim yaptıklarına valla ^.^Bi de bi de o gezinin fotoğraflarını istiyorum!!😀

  12. Ayağı cıvık mı, çok güldüm buna :)) Hoşbulduuk :)Tabii ki gelecek, ama önce Makedonya bitmeli :))

  13. Mr.E says:

    Beklentileri sen yükselttin, artık karşılamak zorundasın şampiyon🙂

  14. Tamam karşılayacağım, üstüme gelme E*N :))

  15. Bende Francesca nerede diyordum. Yazılarını heyecanla beklıyorum.

  16. Bosna'da yollardaydım🙂 Yazacağım teşekkürler:)

  17. Mia Wallace says:

    Bebeğim sonunda geldin!Seni çok özledim tatlı francescaa..Ve iyi geçmesine çok sevindim. Aslında bol bol foto bekliyordum ama daha sonra gelicek herhalde fotolar :)öpüyorum tatlı fran

  18. mefisto says:

    uuvvv, anlatma çok pis kıskanıyorum!

  19. Hande says:

    Hoşgeldin, macera dolu bir yolculuk olmuş. Ayrıntıları heyecanla bekliyorum🙂

  20. Mia'cım canım ben de seni, sizi hepinizi özledim:)Elimde şuan yaklaşık 1.5 GB'lik fotoğraf var, bir o kadar da arkadaşlarımda var, hepsi elime geçsin, sırası da gelince hepsini paylaşacağım huyumu biliyorsun :)Ben de öptüm çok🙂

  21. mefisto; yüce Addictive Istanbul yasaları gereği anlatmam gerek!

  22. Hande; hoşbulduk🙂 Evet maceralı oldu bayağı, anlatacağım yakında teşekkürler🙂

  23. frances , hoşgeldin !🙂 , yapacağım o kadar şey varken aklıma raftingin gelmemesi ilginç, adrenalin vs. benim de var öyle hayallerim de zor, çok.

  24. Nida ersin says:

    francesca; Bulgaristan seyhati de var değilmi? gelecek proğamlarında? Rodop'lara gittiğinde Pomak'ların yaşantılarına hayran kalacağını sanıyorum:) Türk kalmak adına, doğa ile içiçe oluşlarını yazar İsmet Topaloğlu'nun 'Bulgaristanda Türk kalmak' isimli kitabından okumuştum:)

  25. Sadece Umut; Belki güleceksin ama aslında her şey istemekle ilgili. 2 sene önce, öss'ye hazırlanırken, ben de öyle derdim, çok zor; hayal gibi gelirdi. Ama şimdi, basit bir hayal bile olsa peşinden koşmak ve yapmak çok güzel geliyor. Sen de yapabilirsin eminim:)

  26. Nida Ersin; babamın bir Pomak arkadaşı var, az çok oradan biliyorum yaşantılarını ama tabii ki o da İstanbul'da asimile olmuş durumda, gerçek doğalarını merak etmiyor değilim. Belki bir gün o da olur, kimbilir🙂 Of hayallerim ömrümden uzun sanırım :))O kitabı hiç duymamıştım ama not ettim listeye, teşekkür ederim🙂

  27. bi de bilgisayar ile ilgili problemini çözebildin mi ?

  28. Evet evet halloldu, basit bir şeymiş:)

  29. deep says:

    ama sen daha çook gezersin. gidiş maceralı olmuş ama sonrası da maceralı ve eğlenceli geçmiş. tadını çıkarmışsın. dönüşün de yoğun olmuş. zamanı karıştırmışsın, galiba hasta da oldun, sonra dersler, raporlar. ama ebet, bosnadan önce daha makedonya bitmedi ki. herşey sırayla. gündelik yaşamında her zaman disiplinli olmayabilen frangel, blogda pek führer oluyormuş. arka arkaya gezi yazıları da olmaz ki şimdi🙂 takıntımız var bizim🙂 ayrıca pek de dikkatliyiz, sadece hope'u da görürüz. kaçmaz bizden. :)))))aydeeeee. hoşgeldin.🙂

  30. Ama senden de hiçbir şey kaçmaz! Ama öyle değil mi, şöyle baktığında homojen görünmesi lazım yazıların, öbür türlü hiç hoşuma gitmiyor🙂 Dönüşte hasta oldum. Yani hepimiz olduk. O kadar sıcak-soğuk değişimi, uykusuzluk, yorgunluk, bünyemiz hata verdi:))ojjbulduk be ya deepführer:))

Leave a Reply

