Yorgun ilişki, yorgun ülke

Dilek Önder’in bir yazı dizisi vardı geçenlerde; yorgun ilişkiler üzerine. Diyordu ki, yorgun ilişki aslında yeni ilişkidir. Daha önceki kötü tecrübeler bu ilişkiyi yorgun kılar. Sonra haberleri izledim. Malumunuz, bir süredir yoktum buralarda. Arka arkaya onlarca haber; boş kağıttan alınan 420 puan, bakanın torpil maili, Tayyip Erdoğan’ın akıl hocası Demirel’e bile uzanan nankör konuşmaları…


Dedim ki ne oluyoruz? Bu işte; yorgun ülke. Kimsenin gelecekten umudu kalmamış. Hep beraber mutluluk oyunu oynuyoruz. Artık yorum yapmaya, üzerinde konuşmaya bile gerek duymadığımı hissediyorum bazen. Çünkü bu meşhur; öğrenilmiş başarısızlık kompleksi. Neredeyse tamamımızın kapıldığı “uğraşsak ne olacak ki?” düşüncesi.

Gerçekten… Ne oluyoruz?
This entry was posted in gündem. Bookmark the permalink.

20 Responses to Yorgun ilişki, yorgun ülke

  1. Modafobik says:

    Aynen herkesin durup düşünmesi gerek, ne oluyoruz?

  2. Ah ah keşke düşünmek yetseydi:)

  3. Bizde geçenlerde bu ülkede bişeyler başarmamızın amacı ne ki sonucunu alamıyorsak, bize yurtdışında çalışmamak veya gittiğinde geri gelmek için bir tek sebep söyleyin desek kimse söleyemez..

  4. Francesca canım sorma ya. İnsanlar artık hayatlarından bıkmış. İnsanların yaşamak için heyecanları kalmamış gibi. Bana öyle geliyor. Hepimizin kırık umutları var..

  5. Sylvie; aynen öyle. Yani, tamam biz bir şeyler yapmak için çabalıyoruz ama çoğunlukla karşılığını alamıyoruz. İşin içinde maneviyat olmasa hiç çekilmez gerçekten.

  6. Vişne; Bana da öyle geliyor ki öyle de zaten. Çünkü yüzyıllardır aynı terane dönüyor maalesef, ne kötü.

  7. Lulu says:

    Bu ulkenin gelecegine iliskin icimdeki umut gittikce azaliyor, yorgun ulke ve yorgun insanlar…Karamsarim son yillarda:(

  8. Ben de maalesef. Ama nereye gitsek durum hemen hemen aynı, global bir bunalımın eşiğindeyiz bence; maddi değil manevi olarak.

  9. mine says:

    bu ülke bizim herşey bizde başlıyor vebitiyor …

  10. ]-[erbiRenk says:

    bende şöyle bir yorumda bulundum bu itirazlar sonrasında " acaba itiraz etsem TIP tutar mı?" diye ağlanacak halimize güler durumdayız, çok acı

  11. deep says:

    heeey bak umutsuz olmak yok herşeye rağmen.

  12. Mr.E says:

    Asıl şimdi hoşgeldin…

  13. Bir şey yapmalı! ama ne?

  14. mine; bizde başlayıp bizde bitmeyebiliyor bazen maalesef ki. Tamamen bizimle ilgili olsa, belki çok daha iyi durumda olabilirdik diye düşünüyorum.

  15. deep; ama bu kişisel bir umutsuzluk değil ki, toplumsal anlamda demek istedim ben.

  16. Mr.E; gelir gelmez gürlemek gibi olmasın da tutamadım vallahi kendimi ne yapayım🙂

  17. Herbirenk; boş kağıt veren çocuk 420 aldıysa, sen de tıp tutturursun belli mi olur…🙂

  18. Sadece Umut; bilmem ki, ne? Sürekli bunu sorup duruyoruz ya zaten.

  19. hemera-nyks says:

    kesinlikle insanlar kurulmuş gibi artık..-hemera

  20. Bence de, robotlar gibi hareket ediyoruz çoğu konuda. Seni gördüğüme sevindim hemera.

Leave a Reply

