Tetova / Kalkandelen

Blogspotun dün yapılan yazıları, yorumları göstermemesi, bir güne ait bütün bilgileri silmiş oldu dostlar. Bugün yazabildim ancak ben de. Biraz arayla da olsa devam ediyorum Makedonya’ya, umarım bıkmamışsınızdır🙂

Burada Makedonların, Türklerin ve Arnavutların bir arada yaşaması dolayısıyla bazı karışıklıklar var. Yani şöyle ki, fotoğraftan anlaşılabileceği gibi; sinagog görünümünde camiler, cami görünümünde kiliseler vs. bulmak mümkün. Alttaki fotoğrafı büyütürseniz ne demek istediğimi anlayacaksınız. Her kültür iç içe geçmiş ancak bu çeşitlilikten yararlanmak yerine bölünmeyi tercih ettiklerini gördüm daha çok. 

Tam da karın oturduğu, yumuşak bir soğuğun hakim olduğu günlerde gittiğimizden ulaşım biraz sorunluydu, çok fazla gezemedik açıkçası. Makedonya’nın en büyük şehirlerinden olduğunu söylediler ama bana pek de büyük gelmedi, internette araştırıp da nüfusunun 180.000 olduğunu görünce pek de haksız olmadığımı anladım!
Burada Sultan Murad’a karşı özel bir tutum var, Üsküp’te de aynı şeyi gördüm; bir sürü cami var onun adıyla anılan. Belki de hepsini o yaptırmıştır, o yüzden Makedonya için özeldir bilemedim şimdi.
This entry was posted in gezi, Makedonya. Bookmark the permalink.

14 Responses to Tetova / Kalkandelen

  1. Bu nasipse oralara gitmeye niyetim var bakalım..çok güzel görülmesi gereken yerler.

  2. Umarım gidersiniz, güzel yerler bence de🙂

  3. viva says:

    Türkler her yerde izini birakmis : ) Cok sakin yerlere benziyor gercekten, cok hos

  4. Mr.E says:

    Kaldığımız yerden devam ediyoruz..güzel güzel😉

  5. frances, hep soğuk yerlerdesin .🙂

  6. Nida ersin says:

    Sultan Murat Hüdavendigar. Kosovo'ya kazandırdığı eserler ve haziran 1389 da kosova ovasında sırpları bozguna uğrattığı için kosovo halkı tarafından çok sevilmektedir. Savaş sonrası muhabere meydanını gezerken 28.haziran 1389 da Sırp Miloš Obilić tarafından şehit edilmiştir. Mitroviça yolu üzerinde Priştine'ye 5 km mesafede, oğlu Yıldırım Bayazit tarafından "Murat Sultan Hüdavendigâr" adına yaptırılan iç organlarının bir kısmının konulduğu Türbesi vardır. Türbe; Özbekistanlı 'Türbedar' ailesi tarafından 407 yıldır korunmaktadır. Asıl naaşı Bursa'da ki türbesindedir:)Bu güzide paylaşımın için Tşk.ler.:)

  7. viva; kaç yıl olduğundan emin olmasam da, tahminimce 300 yıl kadar Osmanlı idaresi altındaymış, çok normal. Zaten çok fazla ortak kelime var:)

  8. Mr.E; Ne yavaşım di mi ya, hala bitiremedim🙂

  9. Sadece Umut; bir kere gittim oraya zaten onda da hep soğuktu :)) Ocak sonu falandı, normal yani.

  10. Nida Ersin; asıl ben teşekkür ederim bilgiler için🙂 Doğru tahmin etmişim demek ki, gerçi Kosova için yazmışlar bunu ama yakın memleketler nihayetinde. Gözden kaçacak gibi değildi:)

  11. Mia Wallace says:

    ne sıkılmasııı olur mu sen yeter ki paylaş bizimle!🙂

  12. Ne bileyim, içiniz dışınız Makedonya oldu artık:))

  13. deep says:

    ya ne bıkması ya. neyi yazdığına bakmıyoz ki, nasıl yazdığına bakıyoruz, sen ne yazarsan yaz, sıkmazsın. o kadar.🙂

  14. Diyorsun. Hadi bakalım inanmış gibi yaptım şimdilik hihi:)

Leave a Reply

