Zaman Tüneli

Tam da kafamı zaman kaymalarına takmışken, Mia‘dan gelen “Eğer bir zaman tüneli olsaydı, -geçmişten ya da gelecekten- hangi zamana gitmeyi, kimi, neyi görmek istersiniz?” konulu mim bu işin tuzu biberi oldu.


Zaman makinesi türevi bir cihazımız olsaydı elimizde, tek bir yere gitmeyeceğimden eminim. Kafamda bir sürü, bir sürü şey var. Listeleyeyim bari.


*Daha ilk insan dünyaya geldiğinde, olabileceklerle ilgili uyarmak isterdim kendisini. Bak siz şimdi insanları güçlerine göre ayıracaksınız, daha sonra gün gelecek bu durum sömürülecek, kas gücü değil akıl ön plana çıkacak. Binlerce torununun hakkını yiyeceksin, yapma bunu derdim.






*En az 5 yıl Mısır Medeniyeti’nde yaşamak ve Aldebaran efsanesinin ne boyutlarda gerçek olduğunu görmek isterdim. Ve tabii ki Tutankamon’u canlı canlı görmek… Sonraki 5 yılımı antikYunanda geçirip, o törenlerine katılmak, Platon’la sohbet edebilmek isterdim. Belki o zaman “devlet”te benim de adım geçerdi🙂






*Tarihin farklı zamanlarında farklı farklı kahramanlarım var. Kısa süreli de olsa, yanlarında bulunmak ve gözlemlemek isterdim elbette. Onlar kimler diyecek olursanız da, başlıcaları: 2. Ramses, Siddharta, Tesla, Karl Marx, Mendel, Descartes, Georgiana Cavendish, Marie Curie, Frida Kahlo, Picasso falan diye uzar gider bu liste.

This entry was posted in Mim. Bookmark the permalink.

14 Responses to Zaman Tüneli

  1. Mr.E says:

    Tesla diyip beni benden aldın🙂

  2. Tesla beni de benden alıyor vallahi🙂

  3. Mia Wallace says:

    Beni de Mısır diyip benden aldın🙂

  4. ry says:

    ben altına hücum öncesi amerika'ya gidip altın damarlarının bulunduğu toprakları, yine amerikadaki petrol kuyularının bulunduğu arazileri ucuza kapatırdım. bu günkü las vegas 'tan da 100-120 dönüm yer alırdım. ölene kadar rahat rahat yaşardım. ne işim var toz toprak içindeki antik mısırda🙂

  5. Mia; herkesin benimle ortak bir isteği varmış demek ki:))

  6. ry; çok materyalistsin ama sen de. Aklın fikrin hep paraya çalışıyor, bence para amaç değil araç olmalı bir şeyler için🙂

  7. ry says:

    okulda ne öğrettilerse o. fena mı, kuralları sam amca değil ben koyacaktım. dünyayı çok daha iyi bir yer yapardım.

  8. mefisto says:

    aaa bak marx'ı görüp sakallarıyla oynamak gibisi yok. marie curie demişken, nazım'a selam çakmamak da olmaz hem. sevdim ben bu mim'i🙂

  9. ry; okulda her öğretileni uyguladığını sanmıyorum🙂 Bence orası objektif bir dünya olmazdı; güçlü olan kazanır, her erkeğe 4 kadın falan düşerdi:)

  10. mefisto; aa ben onu unutmuşum. Frida ve Picasso'yu da yazmayı unutmuştum mesela son dakikada ekledim, demek ki benden olanları söylemeye gerek bile duymuyorum:))

  11. oy oy gitmediğin zaman dilimi kalmamış..:))

  12. deep says:

    işte yine senlik bir yanıt. çok iyi yanıt. bak ben de bunlardan, önce siddharta sonra da picasso'yu tanımak isterdim. bi de marx.

  13. Hihi, tahmin etmiştim zaten onların yanına gitmek isteyeceğini. Bizim zaman makinesinin son durağı olmasın, bütün zaman dilimlerini gezelim olur mu :))

  14. rosemary; hakikaten, ben hepsinde biraz dolaşmak isterdim🙂 Merak ediyorum ne yapayım :))

Leave a Reply

