Vrapçişte İlköğretim Okulu

Şimdi Vrapçişte de ne diyeceksiniz, zira diğer yazdığım yerlere göre ufacık tefecik bir yer burası. 10000 nüfuslu bir köy. En çok Türk nüfusunun bulunduğu Makedonya ili Gostivar’ın bir köyü. Tuhaf olan, bu köyün sahip olduğu eğitim olanakları. Burası aynı zamanda rehberimizin çalıştığı okul olduğundan, müdürle ve öğretmenlerle tanıştırılacağımız söylenmişti. Okula geldiğimizde gözlerimize inanamadık, tüm öğretmenler öğrenciler günlerce bizim için hazırlık yapmışlar! Tüm öğretmenler (burası bayağı kalabalık bir okul olduğundan yaklaşık 100 tane öğretmen var) sırayla tanıştık, konuştuk. Biz onlarla tek tek el sıkışırken, Türk öğrenciler sağda solda Türk bayrakları açıp “Türkiye!” diye tezahüratlar yapıyorlardı. Onlar için Türkiye, dillerini konuştukları ancak hiç göremedikleri; uzaklardaki bir hayal dünyası gibi.

Hem Makedonca, hem Arnavutça, hem de Türkçe eğitim yapılan tek okul olma özelliği taşıyan bu okulda, her öğrencinin resmi dili öğrenmesi şart. Müdürün yalancısıyım, Türkiye’den heyetler gelip okulun dille ilgili sistemini inceleyip notlar almışlar. Tahminlerime göre, Türkiye’de de böyle bir tasarıları var.
Burada her öğrencinin bir bilgisayarı var, pek de zengin olmayan bir ülkeye göre çok iyi bir standart değil mi? Okulun destekçileri arasında Hakan Şükür ve Hüseyin Çelik de var, sanırım bu okulun düşünce yapısı hakkında bir fikir veriyordur. Umarım gördüğüm pedagoji odaları gerçekten kendi işlevlerini yerine getiriyordur.
Bir de ne gördüm:
This entry was posted in gezi, Makedonya. Bookmark the permalink.

36 Responses to Vrapçişte İlköğretim Okulu

  1. 10000 nüfuslu köy mü olur yahu ? Bunun ilçesinin nüfusu ne🙂 Okulun düşünce yapısı yeterince açıklayıcı olmuş🙂 Gördüğün şey hakkında herhangi bi yoruma gerek yok sanırım😀

  2. İşte köy diye geçiyor orada ama büyük tabii🙂 Galatarasaraylısın sanırım?🙂

  3. Tabiki🙂 Doğuştan hem dee🙂

  4. Hadi bakalım🙂 Ben takım tutmuyorum da, kaçbin kilometre ötede görünce sevindim mutlu oldum. Sen Bosna yazılarını yazmaya başlayınca daha çok sevineceksin o zaman. Tarık Hodzic ismi bir yerden tanıdık geliyor mu sana🙂

  5. Ohaa ! Onu da mı gördün😀

  6. Kebapçı açmış Saraybosna'da, oraya gittik tanıştık🙂 Kebapçı değil de, Cevabi diyor onlar, onların kebabı da o işte🙂

  7. Üç dilli eğitim güzelde.Destekçiler beni ürküttü..

  8. Yaa sen de çok geziyosu, çok görüyosun olmaz ki😀

  9. rosemary; evet biraz rahatsız edici, haklısın ne diyeyim.

  10. Bir İnce Ses; sen de çok gez çok gör, olur :))

  11. yazını okuduktan sonra birazcık düşündüm kendi kendime, nekadar güzel ama oralara gidip farklı kültürler farklı standartlar farklı insanlar görmek.. Keşke benimde fırsatım olsaydı böyle diye düşündüm bian, şanslısın bitanecim hemde çok..

  12. Elbette çok güzel Sylvie'ciğim, ancak senin de fırsatın olabilir. Makedonya pek de pahalı bir yer değil, 500-600 tl'ye turlar bulabilirsin, biraz kemeri sıkman lazım ama🙂

  13. Yaa sorma cok becerikliyim o konuda oyuzden kac senedir 2 tane kredi kartini bile kapatamadim:/ neyse kimbilir belki ise girdigimde firsatim olur kimbilir…

  14. O zaman kredi kartı kullanma. Sadece elindeki kadarını harcamış olursun. Ben öyle yapıyorum🙂 Yoksa ben de tutamam kendimi herhalde, bilmiyorum.

  15. hastayım ben zaten kart kullanmayan insanlara, nasıl yapıyosun yaa, ben sanki bişeylere o an nakit verince acıyorum ama kartla ödeyince sorun yok sanki gibi, hele bide taksit yapınca tadından yenmiyo valla benim için😀

  16. İşte acıman lazım ki çok fazla bir şey almayasın :)) Hani canlı canlı görüyorsun ya paranın gittiğini, fren yapmanı o sağlıyor hihi.

  17. Nida ersin says:

    Selen'ciğim Öğreti-m sistemi incelenecek başka ülke mi yok Avrupa'da! MEB eğitimin tekabul içeriklikleri, TC otokrat destekli cemaat okullarından mı örneklenecek, bu iktidarla nasıl şekillenecek milli eğitimimiz, milli kimliğimiz! teretdütlerim var. Bu arada senin düşüncelerin de benim için önemli, sakıncalarını gizler bir durgunluğun var:)

  18. :)Elbette ki benim rahatsız olduğum noktalar var ancak elimden geldiğince objektif olarak yazmaya çalıştım bu yazıyı. Aslen burası bir cemaat okulu değil ancak devletin imkansızlıkları yüzünden cemaat desteğiyle ayakta duruyor, üç dilde eğitim yapılması sebebiyle de incelenen yer burası imiş. Tabii Avrupa'da derece almış çok dilli okullar varken, Makedonya'daki bir köy okulunun örnek alınması ironik🙂 Ben Türkiye'de eğitim alanında bir şeylerin geliştiğini düşünmüyorum açıkçası, ısrarla bilgisayar odaları ve yapılan spor salonlarından bahsediliyor ancak bilgisayar odalarının %90ının kilitli olduğu, spor salonlarının parayla girişe sahip olduğu; tüm bunlara rağmen sıfır bilgiyle liseden mezun olmanın, diploma almanın normal sayıldığı bir eğitim sistemimiz var…

  19. Nida ersin says:

    Bilgilendirdiğin için tşk.ediyorum, iyi geceler:)

  20. Estağfurullah, iyi geceler:)

  21. Mia Wallace says:

    ya sen gördüğün bir yeri anlatmak konusunda çok başarılısın fran. keşke ben de senin gibi olsam bak Çanakkale'yi anlatamadım hala😦

  22. Mr.E says:

    İşte görmeyi özlediğimiz kareler😀

  23. Mia'cım, küçüklüğümden beri her gezide günlük tutarım ben; o zamandan beri alışkanlık oldu. Çünkü insan döndüğünde unutabiliyor, sen de yazmışsındır umarım, ben senin gözlem yeteneğine güveniyorum:)

  24. Mr.E; özlemenize sevindim, sıkıldığınıza dair düşüncelerle boğmaktaydım ben de kendimi🙂

  25. Profösör says:

    güzel bir paylaşımdı doğrusu..

  26. Çok teşekkür ederim🙂

  27. MAVİ TUTKU says:

    İlk fırsatta görmek istediğim yerler.. Güzel bir post olmuş.:)

  28. Görülesi yerler gerçekten. Teşekkür ederim🙂

  29. deep says:

    hımmmm artık görmek gerekiyor. gitmeden önce yazılarından notlar alarak🙂

  30. bu bir işaret mi. yakında gidecek misin yoksa:)

  31. deep says:

    inan aklıma sen soktun.

  32. aaa çok şaşırdım. bu kadar etkili olmasına yani. çok sevindim ya:) git bakalım beğenecek misin. amerikalardan sonra kesmez belki ama hihi.

  33. deep says:

    bakalım yakınlarda bi isveç var belki🙂

  34. İsveç mi:) Annemin en yakın arkadaşı orada yaşıyor, benim de öyle. Annem 1 kere gitti, ben hiç gitmedim ama sanki böyle defalarca gitmiş gibi hissediyorum, o kadar çok dinliyor ve görüyorum ki:) Gidersen anlat mutlaka.

  35. Gördüm de yorumladım bile Mia'm:)

Leave a Reply

