Madde ve Işık (2) Sergisi

Borusan Müzik Evi’nde yine bir “madde ve ışık” sergisi vardı. Bu sefer daha şanslı olduğumu itiraf etmeliyim, yeni başladığı için ne aşırı kalabalık vardı, ne de rehbersiz gezildiği için anlaşılamayan eserler. Bir önceki madde ve ışık sergisini burada anlatmış ve sadece “garip” diyebilmiştim. Nihayet sizlere birer açıklama yapabileceğim, çok mesudum!

Bu kısmın adı “quartet for Dot Matrix Printer”. Yazıcıların çıkardığı seslerle bir müzik oluşturan sanatçı, anlatmak istediğini kataloğa şöyle aktarmış:

“Fonksiyonun müzikle yer değiştirmesi yoluyla ofis ortamının bir nevi transmutasyonu olarak açıklanabilir.”
“Exploding camera” 11 Eylül’den iki gün önce birliğinin en kıdemli komutanı olan Komutan Mesut, patlayan bir kamerayla öldürüldü. Teröristlerin bu cinayette bir kamera kullanması sanatçıyı çok etkilemiş ve bu saldırıda kullanıldığını düşündüğü kamerayla çalışmış. Kameranın arkasındaki ekrandan sürekli olarak savaş görüntüleri ve sesleri veriliyor.
Bu da en sevdiğim “Assistante Sociale”  sosyal yardım, sigorta, devlet-hasta ilişkisini irdeliyor. Yakından incelemek gerekirse; cılız ışıklar umutsuz hastaları, iple yataklara bağlı sandalyeler hastasından ayrılamayan refakatçileri, ıslak sandalyeler refakatçilerin kötü konaklama şartlarını anlatıyor. Solmuş çiçekler ölümü simgeliyorken, köpek heykelinin neye işaret ettiği konusunda karara varamadık. İki ihtimal var bize göre; ya da köpek Sirius yıldızının yani kötülüğün simgesi olarak orada yer alıyor, ya da bekçilik görevi yapıyor. Sizce hangisi?

Bunlar işin “madde” kısımları. Işıkla ilgili olanları elbette çekemedim, onları da sizin görmeniz lazım. Bence gitmenizde fayda var, gerçekten enteresan bir deneyim oluyor; hem de ücretsiz.
This entry was posted in gezi, madde ve ışık, sergi. Bookmark the permalink.

16 Responses to Madde ve Işık (2) Sergisi

  1. Rory says:

    inanirim:)Cok imreniyorum sana ya:d

  2. "Athena-Sen de yap güzel oluyor" gelsin sana🙂

  3. deep says:

    aaaa verdiğin örnekler ne güzel şeyler.

  4. Sergi güzel olunca örnekler de güzel oluyor🙂

  5. Buket says:

    ama ben seni okumayı seviyordum.ama senin izle butonun niye yok !!ama bu yüzden okuyamamışım seni :(ama ne yapmam lazım şimdi ??

  6. Benim izle butonum var, orada 601 izleyici var hatta:S en sağda yukarıda, çıkmıyor mu sende?

  7. Özlem says:

    bende gidicem gelince=)

  8. Cyberduck says:

    Mesleğim gereği fütürizmin bilimsel gelişmelerini seven biri olarak, bu ve türevi aktivitelere iştirak etmeye azami gayret gösteririm🙂. Benim favorim, özellikli fuarlardır. Makineler, Prototip cihazları, Reverse Engneering düzenekleri, Mekanik uyumun şahikasına ulaştırılmış teçhizatlar vs… Sergiler daha çok sanatsal nosyonlardır. En azından öteden beri süregelen imaj şekli, bizim bilincimizde o pozisyondadır.Lise stajımı Borusan'la bağıntılı işleyen yan firma Borçelik'te tamamlamıştım🙂. Daha sonra, yüksek okul doktrini nedeniyle kadroya dahil olamadan ayrılmıştım. Firmaya olan memnuniyetimi anlatamam. Her şekliyle tatmin etmesini bilen bir yapısı var… Borusan'ın bu ve buna benzer nitelikteki organizasyonları, bünyesinde barındırdığı personele verdiği önemi ve değeri aşikare gösteriyor🙂.:) Bu aralar pek fırsatım yok ama eğer Kursun pençelerinden kurtulup ta bir açık yakalarsam gidebilirim.Ayrıca;Gönderini, kişinin bilişsel algısını cezbedici bir sergi literatürüyle yazımlamışsın🙂.Teşekkür Ederim.****Saygı ve Sevgilerle…

  9. Özlem; gel beraber gidelim, sonra Kumbara'ya gidelim yine hihi.

  10. Tahmin ediyorum ki makine mühendisliği ya da malzeme mühendisliği öyle değil mi? Yakın dallardayız, kimya mühendisliğinde öğrenciyim ben de mini mini 2'lerden. Ancak ilgimi fuarlardan çok sergiler çekiyor halen :))Umarım gidersiniz, zira cidden güzel bir deneyim olur. Asıl ben teşekkür ederim, sevgiler:)

  11. gördüm miam yapacağım🙂

  12. Cyberduck says:

    Rumuzumu alıntılamadığınız için olsa gerek, bana hitaben yapmış olduğunuz yorumu görememişim. Mesajınızı yakinen tetkik edince, farkettim…Öncelikle ben Makine Teknikeriyim.yani lisans değil de ön lisans öğrenimim oldu. (2 yıllık makine imalatı ve tasarımı bölümü)Lakin, sizin beni Makine Mühendisi olarak nitelendirmeniz profil bilgilerimden de kaynaklı olabilir. tanıtım opsiyonlarında tekniker ya da ona yakın bir şey olmadığı için, mühendisliği atamıştım. zaten meslek olarakta makine imalatı ve tasarımı olarak belirtmiştim.****Siz de kimya mühendisliği okuyorsunuz demek🙂 Kimya / fizik / matematik benim fobilerimin şahikasındadır.Hoş, öğrenim itibarıyla Metalurji, mekanik, mühendislik bilimi vs. dersler gördük ama ben o zamanlar bile sadece sınav başarısı için gayret göstermiştim😛. Aslında 2 yıllık öğrenimi 4 yıllık öğrenimin *.ziplendirilmiş hali olarakta addedebilirsiniz. Zira 2 yıllık basit bir sitem denilmesine rağmen, 120 kişilik bir kadronun içerisinden okulu 4 kişi, 2 yılda bitirdik (sene 2007)😛. Mantıksal bir kabullenimsizlik oluşsa da hakikat budur. Neyse, konunun bütünlüğünü deforme etmeden şunu demek istiyorum.Umarım ihtisas alanınızda, arzu ettiğiniz noktada arzu ettiğiniz muvaffakiyete nail olursunuz🙂.****Saygı ve Sevgilerle…

  13. O anda bir tek sizin yorumunuz olduğu için, isim yazmamıştım yazsaydım keşke. Karışıklık olabileceğini düşünemedim.Bunu çok kişiden duydum. Milletin 4 yılda gördüğünü biz 2 yılda görüyoruz diyorlar. Tabii o öğrenimin içinde olmadığım için yorum yapamıyorum. Zor işler:)Teşekkür ederim güzel dilekleriniz için. Sevgiler:)

  14. Nessuno says:

    Her madde ışıkla hüviyet kazanır ve ışıkla güzelleşir ya da tersi; modern sanatın kapsama alanına giren, girebilen sınırsız maddenin sergilendiği buna benzer bir sergiyi gezmiştim yakın bir zamanda San.Antuan'ın karşısındaki bir galeride, Garanti Bankasının sanat evi miydi, belki, yaratıcılık her zaman ilgimi çekmiştir ki bu sergi de ilgi çekici besbelli…

  15. Evet gerçekten öyle. Yaratıcılık ve farklı konuları aynı konseptte birleştirmesi çok güzel, hatta belki de en güzel yanı o :)Tabii ki, ışık olmasaydı nesne olamazdık🙂

Leave a Reply

