Üçüncü Tercüme

“Bu yazıyı üç kez okumak gerekir. Bu daha önce hiç görülmedi, tanrının zamanından bu yana hiç işitilmedi.”

Kitabın arkasındaki bu söz ve diğer yazarların yorumları, beni bu kitabın mükemmel olduğuna inandırmıştı. Bittikten sonra hayalkırıklığına uğradım açıkçası. Mısır kültürüyle ilgili her şeye bayılan bir insan olarak, konusunu çok beğendim ancak yazarın eksikleri olduğunu düşünüyorum. Çok heyecanlı, maceralı olacakmış gibi başlıyor; öyle de oluyor ama hiçbir konu açığa kavuşmuyor. Sürükleyiciliğine diyecek yok ancak bir haftalık bir dönemden alınmış bir kesit gibi sadece. İlgili olduğunuz bir alansa alın okuyun ama çok da büyük beklentilere girmeyin derim ben.
This entry was posted in kitap. Bookmark the permalink.

29 Responses to Üçüncü Tercüme

  1. zaten o arka kapaktaki yazar yorumları beni benden alıyo, böyle durumlarda kitabı okuyuptamı yorum yaptılar merak ediyorum..:/

  2. :))Di mi, sanki yazar onlara fikir veriyor onlar da akıllarına gelen en güzel cümleleri yazıveriyorlar.

  3. Mia Wallace says:

    o hayal kırıklığı fena oluyor ama sen yine kültürüne kültür katmışsın franım🙂

  4. Yok canım abartma, öğrenilecek daha çook şey var miam miam🙂

  5. Zeugma says:

    Senin sözlerin teminattır.Teşekkürler Francesca.Adına vuruldum ve okumayı düşünüyordum yoksa🙂

  6. Ne güzel bir yorum bu, çok teşekkür ederim :)İlgiliysen oku elbette ama edebi yönden zayıf olduğunu düşünüyorum ben bu kitabın.

  7. particle says:

    Bu saatte uykusuzluk ve şapşallığımla, başlığı gördüm ve "aa tercüme de mi yapıyomuş" dedim:) ooof offKitapların arkasındaki yorumlar çok gaza getirici olabiliyo yaa. Kendileri yazıp karşılığında para veriyolar heralde. En az 10 kitap yılın en etkileyici kitabı oluyo yoksa.

  8. Nida ersin says:

    Selen'cim! "üçüncü tercüme" kitabının içeriğini beğenmemiş olabilirsin.. Okunmasını tavsiye eden diğer yazarları eleştirmek ne kadar doğru.!! her iki yazarda; hiyeroglif yazım örneklerindeki, Paser Steli'nin gizemine yıllarını uğraş etmiş yazarlar ve Antik Felsefenin İdealistleri.:) l.Walter Rothschild,Amerikalı Mısır uygarlığı tarihçisi.2.Robert Olen Butler'se 'Puliizer' ödüllü bir yazar.Kanaatim, tavsiyeleri yerinde.. algıda yanılgı olabilsede, eleştiri-el boyutu sade bir görüş uslubunda kalmalıydı.:)

  9. Lô - Lâ says:

    Ara ara yazilarina soyle bir goz atiyorum, cook ara ara yorumlara da bir peek yapiyorum ve soyle bir kanaata varmak uzereyim, senden iyi bir critic olur. Objectiveni hic yitirmeden net ve duzgun sekilde buluslarini aktariyorsun. Ve bunu ender insanlarin becerebilecegini dusunerek sana cidden chapeau demek sitiyorum !

  10. particle; bilmiyorum ki, illa ki bir New York Times övgüsü oluyor mesela🙂 Normaldir, uyku sersemiyim ben de, uyuyamadım hala🙂

  11. Lo-la; çok teşekkür ederim, elimden geldiğince onjektif olmaya çalışıyorum tabii ne kadar olur ne kadar olmaz bilemem. Yaptığı okuduğu gördüğü her şeyi öven, göklere çıkaran blog yazarlarından olmak istemem hiçbir zaman🙂

  12. Nida Ersin; ama benim eleştirim kitabın içeriğine değil edebi yönüne. Mısır uygarlığı benim için çok önemli; zaten kapağını gördüğümde direk aldım kitabı🙂 Ancak, edebiyat nesnel değil öznel pek çok noktada elbette; benim açımdan eksik noktalar vardı, ben de bunu dile getirmek istedim. Belki o yazarlara göre, size göre veya başkasına göre mükemmeldir, bu biraz da kitaptan beklentilerimize bağlı diye düşünüyorum🙂 Hiçbir zaman boyumdan büyük işlere kalkışmak istemem, bu sadece kişisel bir fikir.

  13. Mr.E says:

    İlk defa beğenmediğini yazdığın bir analiz mi bu yoksa ben mi hatırlamıyorum?🙂

  14. Mr.E says:

    bir de mimlendin ^.^

  15. Mmm teşekkür ederim tamam yapayım🙂 Ama 90lara dair çok spesifik anılarım yok, zira 91 doğumluyum :))Sanırım ilk, bana da öyle gibi geldi. Yani, beğenmemek demeyeyim de, bence daha çok üstünde çalışılması gereken diyeyim, haklarını yemeyeyim🙂

  16. Lô - Lâ says:

    frannie, seni bir kez daha takdir ettim .. 91 dogumlu oldugunu cidden bilmiyorum, hatta tahmin bile edemezdim .. Sende gelecek icin ciddi bir potansiyel goruyorum ve bunu kesinlikle ironi babinde soylemiyorum ..keep up the good work, milady : )

  17. Thanks milady🙂 Mm biraz yaşlı gösteriyorum değil mi, yazdıklarımdan :)) Umarım söylediklerine yakışır bir hayat sürerim, altından kalkabilirim🙂

  18. Lô - Lâ says:

    yasli ?? kesinlikle. olgun (mature) karakter sahibi (you dare to show backbone) diyelim .. Irade ve azminle basaracagindan eminim, kaldi ki ustesinden gelip, asil bir kariyer sahibi olacaksin (oyle goruyorum ben ve hayir muneccin degilim, ama yazilarindan, goruslerinden, fikir alisverisine acik olmandan ve tartismalardan kacmadigindan cikariyorum. En cok hosuma giden, inatlasmiyorsun, bakiyorsun ki hmm dogru ben yanilmisim, bunu itiraf edebiliyorsun ve bu cok zengin bir ozellik) Insallah istedigin yere ulasip layigiyle muvaffak olursun :)) I really hope so, milady :)* arada ki ecnebi kelimelere takilmayalim, zira zaman zaman tr'cesini bulamiyorum (evet, bende bundna pek hosnut degilim pardons)

  19. :))Hiç önemli değil, Türkiye'ye yeni dönüş yaptığını hatırlıyorum; son derece normal bu. Kaldı ki gerçekten bazı terimler birbirini birebir karşılayamayabiliyor, derdimizi anlatabildiğimiz sürece hangi dilde olduğu fark etmez :)Çok çok teşekkür ederim, umarım öyle olur, bu yorumlar çok mutlu etti beni gerçekten🙂 Tek istediğim her konuda adil olabilmek. Her şey buradan başlıyor bence, kendine karşı adil olursan hak ettiklerini alırsın, eksiklerini görürsün ve daha iyisini yaparsın. Başkalarına karşı adil olursan onlara da olması gerektiği gibi davranırsın. Naçizane🙂

  20. Lô - Lâ says:

    yok bella, tr'ye donus yapmadim ben : (gri kentin rutubetinde kemiklerim curuyecek :))–senin son yorumun benim dusuncelerimi ve gozlemlerimi 1000% destekliyor .. Dogru yoldasin, sakin sasma ki buna olasilik vermiyorum bile .. Senden ilerde guzel seyler bekliyorum/z :))Olur ya luci ayagindan cekmeye calisirsa, bi guzel pataklarim :))

  21. Öyle deme, demek ki gri kentin de seninle ilgili planları var; işi bitmemiş seninle :)):))Luci'yi uyarayım, benimle uğraşmasın o zaman :))

  22. Lô - Lâ says:

    isi, romatizma :))yazin ortasinda battaniye altinda donuyorum ben yeaa : (—-anlastik ozaman bella : )

  23. :))Ben de hiç sevmem soğuğu, yağmuru. Sıkılırım, zaten hep üşürüm. Gelibolu'dayım ya, burası tam Çanakkale boğazına bakan yamacın tepesinde bir ev. Nasıl rüzgar aldığını tahmin edebilirsin. Yani ben de senden farklı değilim şuan🙂

  24. Lô - Lâ says:

    sende en azindan manzara denen o sey var.. ben beton yiginina bakiyorum .. of yaaaa icim daraldi resmen😀

  25. Francesca; yoğunluk bitmiş,Gelibolu'dasın..ohh güzel bir dinlen bakalım..bunu fazlasıyla hakettin. Kitap olarak Emma Donoghue' nin ODA isimli kitabı elimde yeğenimin hoşuna gitmiş sende oku deyince merak ettim.Onu etkilemiş olmalı..önerdiğine göre..:)) Mısır dedin de.. Mısır gezim karışıklık yüzünden yattı.Ama bu kez Selanik' ten bir başlıycam İgomenitsa,Roma,Venedik,Milano,Nice,Paris,Amsterdam ,Prag, Viyana,Budapeşte Bükreş,Varna ve Türkiye' ye dönüş..Özlediğim bir gezi olacak..30 unda çıkıyorum.

  26. Lo-la; 1-2 haftalığına yer değiştirebiliriz, hiç problem değil :p Komik ama burada her yer denize çıktığı için, manzara pek bir şey ifade etmiyor artık🙂 Ama o dediklerini ben de İstanbul'da yaşıyorum, gerçek bir beton yığını.

  27. rosemary; O zaman okuyunca ne diyeceğinizi merak ediyorum :)Bu geziyi söylemiştiniz sanırım, hatırlıyor gibiyim. Güzergah harika, çok güzel olacağından eminim🙂 Bol bol fotoğraflarla dönersiniz, ben de yorumlarım artık :))

  28. deep says:

    kitabın ismi pek güzel. gizemli veya gerilimli gibi geldi önce. ama öle diilmiş demek ki. senin sevmediğin kitabı hayatta okumam. deli miyim ben.keyfin yerinde mi. dinleniyosun tamam. hangi filmler, diziler, kitaplar vb. yazsana tatil günlerini. bense tam aksine tatilden işe geçmiş gibiyim. iş ve uyku oldu. uykudan önce acık da blog.tembel günler mi. çevreyi geziyor musun. kardeşin naptı.

  29. :))Öyle deme, belki sen seversin. Hay allah, şartlamış gibi oldum ben şimdi herkesi. Kötü hissettim.Dinleniyorum, etraftaki yerleri geziyorum. Bugün 7-8 saat hep dağları dolaştık annemlerle🙂 Göletler, piknik alanları, bazen de hiçbir şey; sadece uçsuz bucaksız tepeler. Değişiklik işte. Kardeşim bir sınava girdi, matematik, iyi geçmiş, diğeri fen, umarım da iyi geçer, haftaya🙂 Olur yazarım. Fotoğrafları bir atayım da bilgisayara, ben yine tembelim :)Biliyorum biliyorum. Bloga, daha doğrusu yorumlamaya çok zaman ayıramıyorsun. Olsun. Temmuzdan sonra rahatsın işte🙂

Leave a Reply

