Üsküp / Skopje

Efendim geldik Makedonya serisinin son yazısına. Ben böyle parçalara böle böle kaç ayda bitirebildim🙂 Şimdi sırada Bosna Hersek ve Sırbistan var. Bloga haftada bir girebildiğime göre, umarım yaz bitmeden seriyi bitirmiş olurum diyorum.

Üsküp Makedonya’nın başkenti olduğundan en gelişmiş kent doğal olarak. Müzeler, tiyatrolar, alışveriş merkezleri bol miktarda mevcut. Ama bunları Türkiye’de de görmemiz mümkün olduğu için biz eski Üsküp’ü gezmeyi yeğledik.

Bu çarşıda dolaşıp “Üsküp köftesi” yiyebilirsiniz. Üsküp köftesi dedikleri bizim Tekirdağ köftesi gibi, uzun ince. Biz dükkana girdiğimizde fiyatların ucuzluğuyla şok olmuştuk ama sonradan öğrendik ki burada köfteler taneyle satılıyormuş. Ama her şeye rağmen Türkiye’ye göre ucuz tabii. 
Burası Üsküp Kalesi. Üsküp’ü tepeden gören tarihi bir yer ancak söylenenlere göre Amerika “tarihi kemikler buldum” bahanesiyle orayı zaptedip büyükelçilik yapmış.
Bir de bu aziz heykellerinin bir hikayesi var. Malumunuz Kiril alfabesi, Makedonya-Ohrid’de doğmuş, daha önce yazmıştım. Üsküp de, yüzyıllarca Osmanlı’nın elinde bulunduğundan her yerde Osmanlı izleri var. Deniliyor ki Makedonlar bu Osmanlı izlerini silmek için Taşköprü’nün kenarlarına bu heykelleri yaptırmış. Aynı zamanda tarihi dokuyu bozmak için bol bol gökdelenler dikiyorlarmış (Aman Allahım nerelerden tanıdık geliyor bu olaylar) Hakikaten de her yer inşaat dolu.

Bakınız Taşköprü:
This entry was posted in üsküp, gezi, Makedonya. Bookmark the permalink.

23 Responses to Üsküp / Skopje

  1. Sen böyle anlattıkça falan, cahilliğimin azaldığını hissediyorumm🙂

  2. Üf ne cahilliği saçmalama🙂

  3. Mr.E says:

    Formdan düşmüşsün…

  4. öyle öylee😀 turkiye de tıkıldım kaldım bu yaş olduuu, cahiiiil kaldımm , çok gezen bilir demişlerdi de inanmamıştımmmm🙂

  5. mefisto says:

    o çarşının fotoğrafına az daha bakarsam pasaport almaya gideceğim, cidden çok güzel.

  6. Lulu says:

    Ne güzel anlatmışsın! Tekrar gidesim geldi. Senin gidip gördüklerin hakkında yazdıkların çok güzel bilgilendirici oluyor. Sırbistan'ı da sabırsızlıkla bekliyorum

  7. Üsküp en çok gezip görmek istediğim yerlerden birisiydi hayatımda. Bosna Hersekte öyle. Kıskanılacak insansın güzel insan…🙂

  8. deep says:

    özellikle şu nehir fotoları ne güzel. puslu biraz yağmurlu. ama doğru ya mevsimler önce gitmiştin ya. ne zamandı sene 1823 filandı galiba. henkel yazını da artık 2022'de yazarsın. :)))))tek köfte mi. alla alla. tarihi kemikler mi :)))) cıa parmağı vardır o işte de :))))çarşı fotosu var ya, sanki gerçek değil gibi. amerikan kovboy kasaba dekorları var ya onun gibi sanki. ama belki de sahiden eskidir. malum 200 yıl önce gittin ya :)))çok eski duruyor çarşı.bi de bi sonraki foto anlamadım. ayakta duran insanlar, köfteci mi, kale dışı mı. neci ki orası.ohrid ne ilginç isim sahiden de.fantezi bilimkurgu romanı ismi olur pek güzel.kiril alfabesi. hep romanlarda geçer. gerçek olduğunu bilmiyordum.hadi bu hafta kimse yok. bol bol deney yapın. ama bak orası askeri bölge. dikkat et. gelip sizi yakalarlar. deney yapıyorsunuz diye. sonra bir de ya gümmm patlarsa henkel tuzla filan naparız sonra. düşün aman haaaa :)))

  9. Mr.E; ne yapayım bloga giremiyorum ki, internetim yok. En geç 1 ay sonra eski tempoma devam ediciim söz🙂

  10. Sylvie; oku bol bol, illa gezmeye de gerek yok:) Ayrıca yaşın kaç başın kaç, sen 87li falan değil miydin🙂

  11. mefisto; evet ya bu kısmı çok güzel. Ama burası tarihi doku tabi. Diğer yerler normal apartman, gökdelen:/

  12. Lulu; umarım gidersin ama yıllaar sonra, vaay neler olmuş buraya dersin :)) çok teşekkür ederim.

  13. Hayalin Derinlikleri; hadi ya, bak senin yerine de gezmiş oldum hihi. Neden Üsküp güzel insan?

  14. deep; Henkel'i yazamayacağım sanırım. Dışarıya bilgi gitsin istemiyorlar, akademik ya da standart fark etmiyor😦 Gizli tutuyorlar her şeyi, rekabet çok üretimlerde.Orası bir hanmış ama yazın sanırım cafe gibi bir şey oluyor. Tabi ben kışın gittim ya:) Orası boş tarihi bir yerdi o zaman. Fotoğrafta tam ortamı yansıtamadım, çok güzel bir yer halbuki.Kiril alfabesi, Ruslar kullanıyor ya. Ben de ortaokulda rusça öğrenmek için çabalarken öğrenmiştim. Anca alfabeyi öğrenebildim zaten :))Vallahi fabrika patlarsa benim yüzünden. Üretim ve ihracat direktiflerini ben veriyorum gibi bir şey çünkü😀

  15. Evet hatta 88liyim :))ay ne biliyim cok buyumusum gibi geliyo bana :))

  16. Yok yok biz hep küçük kalıcaz, hiç 30u geçmicez :))

  17. Son gezi yazın mı? seni örnek alıcam yazılarımda..foto seçimi nasıl olacak bakalım…:))

  18. Yok yok son Makedonya yazımdı🙂 Pek iyi bir örnek değilim ama idare ederim herhalde :p Umarım gezi iyi geçiyordur🙂

  19. Çarşamba Ankara'ya geldik..süper ve yorucu bir kültür gezisi oldu.Yazıcam bir bir..:))

  20. Güzel geçmesine sevindim, okuruz🙂

  21. Evet benim yerimede gezmiş oldun.🙂 Hatta ben stajımı yapıyorum şu aralar. Benim yerime iki arkadaşım daha gezdi oraları yakın tarihte. Niyesine gelince, bilemiyorum. Ruhumu çeken bir şey var güzel insan orda işte…Böle🙂

Leave a Reply

