Banja Luka 1

Asıl durağımız olan Banja Luka’ya gelmiş bulunmaktayız. Banja Luka, Bosna Hersek’in içinde Sırp özerk bölgesinin başkenti. Ancak yine de onlar burayı “Sırbistan” olarak anıyor ve hiçbir yerde Bosna Hersek bayrağı göremiyorsunuz.

Gecenin bir vakti trenden kaçarcasına iniyoruz. Zira tren istasyonlarında Latin alfabesi kullanmaya lüzum görmemişler, neyse ki Kiril alfabesi biliyorum ve “Geldiikk uyanıın!” diye çığlık atabiliyorum. Bizi yaklaşık 10 kişilik bir grup karşılayıp kendi evlerine götürüyor. Burada her şey minyatür, evler bile minicik; biz de minicik bir kanepeye 3 kişi ancak sığışabiliyoruz ama o kadar yorgunuz ki direk uyuyakalıyoruz.

Ertesi sabah bir gündüz cafe, gece, gece kulübü olan bir yerde kahvaltı yapıyoruz. Kahvaltı dediğimiz tavuklu börek. Daha domuz eti sorunsalı yüzünden, önümüzdeki 1 hafta boyunca tavuk yiyeceğimizin farkında değiliz! İşte o ilk gün çektiğim fotoğraflar:

Banja Luka eski bir şehir olmamasına rağmen, turist çekmek amacıyla yapılan yeni binalar da Avusturya tarzına göre yapılıyor genellikle. Zaten alçak binaları ve ortasından geçen nehriyle sevimli ve düzenli bir kent. Sağda gördüğünüz bina üniversitelerinin iktisat fakültesine ait, kampüse herkes girebiliyor. Ama tabii bizdeki gibi piknik yapan teyzeler yok🙂 “İnsanlar piknik yapmak için şehre 10 km uzaktaki bir dağa tırmanmayı tercih ediyor” dediler. Şaka yaptıklarını sanmıştık ama bizi de o dağa tırmandırdıklarında ciddi olduklarını anladık!
Çarşıdaki dükkanlara, o yıl liseden mezun olanların fotoğrafları asılıyormuş, enteresan değil mi. Bizde olsa camekanlarda yer kalmaz herhalde.

Şimdilik bu kadar yazayım, daha Banja Luka hakkında söyleyeceğim çok şey var; zira 1 hafta kaldık orada. Hem artık internetim de var, bol bol yazabilirim, başınızı ağrıtabilirim yine🙂
This entry was posted in Banja Luka, Bosna Hersek, gezi. Bookmark the permalink.

14 Responses to Banja Luka 1

1. EVET! sayende bir şehir daha gözlerimizde canlanacak.. Sevindim şu internet işin hallolduğuna artık bizimlesin..özledik seni ve yazılarını..:))

2. Mia Wallace says:

ama tavuklu börek kulağa çoook hoş geliyor!🙂

3. :))Ben de sizi özledim vallahi. Blogunuza uğrayacağım akşam🙂

4. Mia'cım 1 hafta boyunca tavuklu börek yemeyi dene, bakalım hoş gelecek mi :))

5. Mr.E says:

Şükür kavuşturana ^.^Tavuklu börek güzel olabilir ama başka hiç bir şey mi yoktu? (domuzu kati suretle tüketmek istemediğnizi ön görerek sorulmuştur)

6. Şükür kavuşturana :)Aaa olmaz mı, tavuklu makarna, tavuklu sandviç, tavuk ızgara :))Ben domuzun kokusuna bile tahammül edemiyorum ya, yiyemem vallahi. Diğer arkadaşlar da dini sebeplerden yemek istemedi pek. Tavuğa mecbur kaldık yani🙂

7. nidaersin says:

Zaman uzayınca özlettin kendini dimem ne derece doğru bilemiyorum ama izleyenlerinin gözleri yollardaymış benim gibi.:(Gezi bayağı entresan diyologlara muhatap, sizi karşılayanlar öğrenci olmalı, öğrenci evlerinde misafir kaldığınıza binaen daha çok anlatacakların vardır sanırım.. Banja Luka Üni,si Bosna Hersekteki 6 üni. biri, konumu diğer ünilere oranla daha iyi, 52 fakülteli 600 döçenti olduğuna göre modern yapı ve bilgi işlem merkezlerine de sahip bir kurumdur:)Enterasan olan Bosna hudutları için de olup şehrin sırbistan Cumhuriyetine ait olması…Yemek konusunda sıkıntı çektiğin bir hafta tavuk yemek mecburiyetinde bırakılmanızın yansısı daha şimdiden belli:)

8. Hihihi çok teşekkür ederim :)Evet biz IAESTE Marmara olarak gittik oraya, onlar da IAESTE Banja Luka idiler zaten, kulüp etkinliğiydi aslen :)Evet çok enteresan bir durum. Onların durumu zaten o kadar karışık ki, ben bile karamsarlığa düştüm🙂 Okul evet öyle olsa gerek. Çünkü bize de bayağı iyi bir okul olduğunu söylediler, ben araştırmadım ama doğrudur herhalde🙂

9. Gitmiş kadar oluyorum sen anlatınca , çok mutlu oluyorum, tavuklu börek deyince sen sosyete mantısı geldi aklıma, onunda içinde tavuk var ama üstüne bide sarmısaklı yoğurt ve mantı sosu döküyosun :))

10. Hihi evet o da çok güzel olur severim ben de🙂 Mutlu oluyorsan hiç sorun yok, ben hep anlatırım ki :))

11. merak ediyordum sırbistan'ı bu paylaşımın çok hoş olmuş francesca.

12. Teşekkür ederim🙂 Belgrad'a gitmeyi de çok istedim ama gidemedik.

13. deeptone says:

ne ilginç yerler.çok yabancı geldi.yani evet görmek lazım.atmosferi sevdim.kirilce ne güzel post mersi demek istiyorum.:)

14. :))Kirilin sadece alfabesi var ama o da şöyle oluyor:Не гузел пост мерси.:)