Yumak

Bir insan bir dünya. Bir insan bir fikir yumağı. Hepsi birbirine bağlı düşüncelerden ibarettir.


Beyin frekanslarımız benzer olduğu sürece birbirimizi anlayabiliriz. Benzer değilse yandık. Hoşgörüsüz toplumun dışlamaya meyilli saldırganlığı, fikir yumağını yok sayar. Anlamak için çabalamaz. 

En son örneğini Hayrettin Karaman’dan gördük. Müslümanlığa uygun yaşamayan insanları farklı bölgelere yerleştirmekten bahsediyor. Tamam işte, frekanslar tutmadı; uzak dur! 

Oysa, özümüze döndüğümüzde hepimiz birdik.Çeşitler, bütünü oluşturur. Biz bunu hep görmezden geldik. Dışla dışla, nereye kadar. Hepimiz tek kalana kadar.

This entry was posted in gündem. Bookmark the permalink.

19 Responses to Yumak

  1. Dışlana dışlana bi hal olduk zaten.. Özümüz sözde kalmış. Birlik falan artık hepsi bi hikayeden ibaret

  2. Mia Wallace says:

    son cümle harika olmuş yazıyla birlikte!

  3. Missbone says:

    Hayrettin Karaman bu der de der🙂

  4. K.C.S. says:

    "Müslümanları sevmeyenlerden düşmanına, sokakta sevişenden çıplağına… kadar birçok insanla yan yana yaşıyoruz. "demiş yazısında gerekçe sunar gibi. Çoğunluğun müslüman olduğu bir ülkede yaşıyoruz hangi düşmanlık çözemedim.Sokakta sevişeni ve çıplak gezenide hiç görmedim. Biz Dünya barışı için gelinlikle yürüyen Pippa Bacca'nın tecavüze uğrayıp, boğularak öldürüldüğü bir ülkede yaşıyoruz. Gelinlike yürüyenin başına bu geliyorken, çıplak gezmek pek yemez buralarda.

  5. Mystery says:

    evet yaa, herkesin yaşadığı kendine diye bi şey var bu hayatta. güzel yazmışsın, eline sağlık🙂

  6. Bir İnce Ses; di mi, sözde kalmış. Ben dünya çapında bir birlikten söz ediyorum, aslında Kürt-Türk-Müslüman-Yahudi meselesi değil de. Hepimiz insanız sonuçta, ayrımcılık hiç güzel değil.

  7. Mia teşekkür ettim🙂

  8. K.C.S; di mi ya, kim sevişiyormuş sokakta. Bana kalsa, isteyen istediğini yapsın gerçi ama ben de hiç rastlamadım açıkçası. Bu özgürlük sağlansa, zaten kimse kimseye tecavüz etmeyi düşünmez ki. Kısıtlamanın sonu yok çünkü. Her yerini kapatırsın, adam silüetinden tahrik olmaya başlar bir yerden sonra. İpin ucu kaçar.

  9. Mystery; anlamak istemiyorlar ki. Teşekkür ederim🙂

  10. Doğru söze ne denir..cahil kalmışım bu konuda bu kişi kim bilemedim..:))

  11. İslam prof.uymuş da, "eğitim sadece cehaleti alır" sözüne uygun konuşuyor🙂

  12. ayrımcılık yapanlarda hep bu problem zaten. kendini farklı gören gitsin başka yerde yaşasın. Sanki toplumun çoğunluğu kendisi gibiler… Sadece %25'ini oluşturuyorlar.Biz onları içimize sindirdikte, onlar mı bize sinemedi anlayamadım.

  13. Mr.E says:

    Sadece kendi için uygun gördüğü yaşam stilini kitlelere empoze etmeye çalışan, ve sesi çıkabildiği için bunu bu gün tartışabildiğimiz binlerce kişiden sadece biri bu kişi. Bir de böyle dediklerini duymadığımız ne düşündüğünü bilmediğimiz niceleri var….yazık insan tevazu sahibi olup küçülmesi gerekirken sırf eline fırsat geçti diye herkesi ezmeye çalışan bu faşist zihniyetin benim adıma öneriler sunması ise acınası

  14. Zeynep Özmen Ünlü; bu fikrin savunucusu kitlenin dinin ardına sığınmak gibi bir avantajları var, en ufak bir şeyde karşıdakileri "kafir" diye damgalayabiliyor; cennet vaadiyle yağmalayabiliyorlar.. Güçlenmelerinin sebebi de bu.

  15. Mr.E; hakikaten de öyle, daha duymadığımız nice fikirler var dediğin gibi. Bunu söyleyen kişi bir prof. ve yüzlerce öğrenci yetiştiriyor; insanlara neler neler öğretiyor kimbilir, gerçekten acınası.

  16. Nida ersin says:

    Yedikleri, giydikleri, düşünümsel amel ve yaşam tarzlarıyle, kimlere muhlis bir muster olunacağı dürtüleri, prof olunsada nüvesindeki özgünlüğünü dışa vuruyor:) Kalıplaşmış zihiyetin mahremlikleri böylesine paspayeleşiyor:)

  17. deeptone says:

    fran.dosdoğru bir düşünce yine senden.hiç bir konuda yanlış düşündüğünü düşündüğümü anımsamıyorum.:)

  18. Nida Ersin; değil mi işte, düşünce kalıbının dışına çıkamıyorlar ne kadar okusalarsa. Oysa akademi, tamamen özgür düşünce yeri olmalı.

  19. deep; ee boşuna blogunun yedek yazarı değilim hihihi. Yolculuğa çıktığında senin yerine ben geçeceğim :p

Leave a Reply

