Banja Luka 2

Emir Kusturica’yı sever misiniz? Bence seversiniz. Banja Luka’da kurduğu şehir-set’in planını gösterelim o zaman:

Bahsettiğim yiyecek sorunsalını görüp de bize acıyan arkadaşlarımız, son gün ne yapıp edip bir şeyler bulmuş. Poşet çay, yoğurt, yumurta, peynir gibi yiyebileceğimiz şeyleri bir kahvaltıya toparlamış. Mutluluktan uçtuk tabii. Bu arada, evlerini kendileri yapmışlar, çok güzel bir şey değil mi.

Sonra dediler ki, “sıkı bir kahvaltı yaptınız, artık dağa tırmanmanın zamanı.” Biz de güle güle “yaa evet hadi gidelim.” diye atladık. Biz nereden bilelim, İstanbul’dan gelmişiz dağ mı var burada sanki. Şehrin dışına 5 km yürüdükten sonra da 7 km’lik tırmanışı yaptık. 
Bir yerden sonra asfalt yol bitiyor, daracık bir patikadan ilerliyorsun. Birkaç kere düşme tehlikesi geçirdik. Tahmin ettiğiniz gibi sonlara doğru ağlamaklıydık. 
Ama nihayet mutlu son! Bizden önce oraya varan ekip çoktan barbeküleri kurmuş, yiyecekleri pişiriyordu. Yine de, o açlıkla çiğ ete saldırmayalım diye en tepedeki “özgürlük anıtı”na götürdüler bizi. Yarım saat kadar daha tırmanmak zorunda kaldık, zirveye çıktık.
Anıt uzaktan göründü. Yanımdaki arkadaşım “Bu anıt şehitlerimiz için yapıldı, bizim için çok özeldir.” diye anlatırken; anıta tırmanmış olan arkadaşlarımızı görünce bir anda delirdi! Haklı tabii. Bir de işin sağlık yönü var, tırmandıkları taraf eğik ve bir yuvarlansalar kaç bin metreden düşecekler kimbilir. “Çılgın Türkler” demeyi ihmal etmediler o yüzden.
Bu da bize eşlik eden minik dostumuz:

This entry was posted in Banja Luka, Bosna Hersek, gezi. Bookmark the permalink.

28 Responses to Banja Luka 2

  1. Mia Wallace says:

    evet çook severiz! :)bu sefer tavuklu börek yoktu kahvaltıda sanırım🙂

  2. Hı hıı, işte son gün böyle kıyak geçtiler bize :)) Domatesi görünce resmen gözlerim dolmuştu anlatılmaz yaşanır yahu.

  3. mefisto says:

    kusturika candır🙂 kıskandım bide her zamanki gibi ;p

  4. Nida ersin says:

    Goran'ın müziklerinin niçin değişik bir çekiciliği olduğu anlaşılıyor:) Gerçi ben Sezen Aksu nun yapıtlarında da (çingene müziği) bir balkan ekolü solukluyordum,:)Gezinin tatlı aşamaları ha ha, sıkı kavaltı yapınca 5 km yürümek sırpların geleneklerinde mi var, tavuk böreği yemek ile de yokuş çıkmak insanı üzer hani, arkadaşlarınız karma idi herhalde arnavut, boşnak, hırvat olanlarıda vardı dı mi?. ben öyle bi dankladım da tabi gerçeği sen biliyorsun:)Banja Luka3 te buluşma üzre, adiyo:))

  5. mefisto; ehehe ben de seni kıskanıcam!

  6. Nida Ersin; Banja Luka'dakilerin hepsi Sırptı, Saraybosna'dakiler Türk-Boşnak-Hırvat karışıktı, yaklaşmışsın🙂 Eh işte bizi besleyip de tırmandırtmışlar. Ama hakikaten oranın ortamı nefis, yemyeşil bir doğaları var. Aynı Karadeniz gibi. Adiyos amigos :))

  7. Mr.E says:

    Formunu yakalamaya başladın tekrar, güzel güzeeeelBu arada trekking günlerim geldi aklıma ,hüzünlendim keşke tekrar olsa da gidip yürüsem böyle uzuuun uzuuun

  8. Lulu says:

    Kusturica yi cok severim. Her filminden ayri bir keyif alirim, uzun zamandir izlememistim, tekrar izleyesim geldi

  9. Mr.E; evinde internet yokken blogla ilgilenmek çok zor oluyor ne yapayım🙂 Şimdi Didim'de evdeyim, rahatım. Trekking güzel de, bu kadarı da çok geldi bana🙂 Hele günlerdir 3-4 saat uyuyabiliyorken :))

  10. Lulu; bak aklına getirmiş oldum, izle o zaman🙂

  11. Mr.E says:

    Taze taze mimin var🙂

  12. Tüh ya bana uygun olmayan bir mim ama yaparım🙂

  13. Yine güzel yerler gördük sayende, o en sondaki kertenkelemiydi yaa, nekadar yeşil o, bide temiz :S

  14. Oof ne tırmanış olmuş amaa:) Nerde abuk subuk hareket varsa bizim millet yapar zaten anıta tırmanmalarına şaşmamalı:)Minik dostumuz çok sevecenmiş öpseydin belki prens olurdu yaa:)Bi de özledim seni:)

  15. ribelle; onu tam olarak ben de anlayamadım, arkadaşlar da İngilizcesini bilmiyordu; sanırım yerel bir hayvan. Buralarda çok görülür dediler bilemiyorum artık🙂

  16. inanırsak; ayy seni görünce pek bi mutlu oldum, vallahi ben de özlemişim. Hakikaten öyle yani, pes dedirtiyorlar insana🙂 Iyk yok o kadar da sevimli değil :))

  17. Ben de iki hafta yoktum buralarda sen o esnada yazmışsın bişiler:) Devam et yazmaya çok arayı açma:)

  18. Benim de internetim yoktu işte, daha geçen hafta kavuşabildim. Hem staj, hem netsizlik blogdan koptum bayağı mecburen ama biraz değişiklik oldu bana da🙂

  19. Netin arada olmaması da güzel oluyor aslında bi kaç gün sonra insan alışıyor daha fazla kendine vakit ayırabiliyorsun sanki:)

  20. Ahmet_Doğan says:

    Bir de burdan tebrik edeyim dedim eğlenediğimiz o günleri çok güzel anlatmışsın bir kere daha gittim banja luka ya sayende :))

  21. inanırsak; evet, insan hakikaten daha çok zaman ayırıyor kendine; bazen kasıtlı olarak uzaklaşıyorum blogdan🙂

  22. Aaa Ahmet! Blogger hesabın olduğunu bilmiyordum🙂 Yaa şimdi fırsat olsa da yine gitsek, ama yok yok sırada IAESTE'yle İspanya var di mi :))

  23. Ahmet_Doğan says:

    Almıştım bir aralar :)) evet gerçekten bir daha gitmek isterim oraya hatta ilerde saraybosna dan eve alma mplanlarım var şimdiden :)) Bİlmiyorum artık neresi ispanya cek macaristan artık neresi olursa :))

  24. Vuhuu o zaman artık seni ziyarete geliriz :p Hehehe bana hepsi olur, gezi denince zıplıyorum zaten biliyorsun :))

  25. Ahmet_Doğan says:

    Bir şeyler yazıyordum internetim yoktu internet aldım ilham gitti :))) belki başlarım yeniden😛 bu yeni yaw diğerini kullanmıyorum

  26. Hehe hep öyle olmaz mı zaten, aynı durum bende de var, ilham konusunda🙂

  27. anıtın yüksekliği gerçekten o kadar mı? siz Karadenizlileri geçmişsiniz tırmanışta… doğasına bayıldım..tabii çektiğin fotolarla..:))

  28. Yüksekliğinin o kadar olduğunu sanmıyorum, bu bizim yürüdüğümüz yolun mesafesi. Teşekkür ederim, ben de bayıldım doğasına cidden🙂

Leave a Reply

